Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitaal fotoalbum

    Hallo,

    Voor een huwelijksreportage ben ik van plan een digitaal fotoalbum te maken. Ik heb echter gehoord dat sommige fotoalbums die je kan bestellen bij bv. Kruidvat niet zo aan te raden zijn. Bij lang liggen zouden de vellen aan elkaar kleven. De oplossing zou zijn dat er een velletje wordt tussengestoken zoals bij de fotoalbums voor analoge foto's.
    Heeft iemand een voorstel?

  • #2
    Re: digitaal fotoalbum

    Ga eens kijken op de site van
    www.tictacphoto.com ( ik betaalde wel 149 Euro voor 120 pagina's pergamijn en verstevigde hoeken inbegrepen)
    Ik heb nu een bestelling bij www.myphotobook.nl voor panorama formaat
    ( hier zie ik wel geen optie voor pergamijnpapier)
    Verleden jaar drie albums gehad van Hema (maar dat is alleen mat; mooi ingebonden maar ook geen tussenvel maar voor mat is dat geen probleem)
    www.photobuch.de ziet er ook goed uit (geen ervaring) maar ook daar moet de kwaliteit betaald worden.
    Succes met Uw keuze

    Comment


    • #3
      Re: digitaal fotoalbum

      Vergeet ook eens niet te gaan kijken bij www.pixbook.net
      Een vestiging gelegen in Sint Niklaas.
      De kwaliteit is steeds beter.
      zondag een album van 60 pagina's A3 liggend formaat doorgestuurd.
      120 euro met lederen opbergdoos.
      Vandaag dinsdag al een mailke dat ik mag gaan afhalen. (2dagen)
      Ze hebben vrijwel alle formaten, Nieuw is nu ook Vierkant 30x30.
      En je hebt de keuze tussen satijnglans of mat papier.

      JE hebt natuurlijk ok www.vakcolor.nl.
      Super-professioneel, de prijs is natuurlijk niet van de poes.
      Rond de 500 euro voor 30 grote pagina's. 45x45 die gesloten 45x22,5 is.

      Succes,

      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: digitaal fotoalbum

        Discussie verplaatst omdat vragen rond afdrukcentrales,... in dit forum meer op hun plaats zijn.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: digitaal fotoalbum

          Oorspronkelijk geplaatst door creatiefke Bekijk bericht
          Voor een huwelijksreportage
          alle online fotoboeken die je kan laten aanmeken zijn zeer goed voor vakantiereportages etc, maar lenen zich minder voor als je echt geode kwaliteit wilt.

          die online fotoboeken worden met een digitale drukpers op papier geprint ipv echt fotopapier. het verschil in kwalitiet is enorm. maar voor het relatief weinige dat ze voor zo een album vragen is het wel "prijs/kwaliteit" maar jammer genoeg net niet genoeg kwaliteit als je de prijs buiten beschouwing laat.

          bij de fotograaf heb je toegang tot professionele printservices die wel op echt fotopapier afdrukken, maar jammer genoeg is dat prijzig. voor een trouw zou ik echter niet beknibbelen, minstens één album maak je in goede kwaliteit. koffietafel-boeken kan je uiteraard wel geodkoop bijmaken via zo een online dienst.

          Comment


          • #6
            Re: digitaal fotoalbum

            Hier al 3 boeken met fotobuch.de.
            En tevreden.
            www.digitalclickx.com

            Comment


            • #7
              Re: digitaal fotoalbum

              k heb al drie fotoboeken laten maken via Iphoto door Apple, ik vind ze best mooi.

              Comment


              • #8
                Re: digitaal fotoalbum

                Ik ben het geheel oneens met Boutje, 1 fotoalbum besteld bij Apple en dat liep uit op een grote teleurstelling: heel erg duur voor hele slechte kwaliteit. Kan ik absoluut niet aanraden dus. Ik heb betere ervaringen met myphotobook.

                Comment


                • #9
                  Re: digitaal fotoalbum

                  verleden week een album gehad van www.myphotobook.be; onaanvaardbaar vind ik persoonlijk. Ik heb een mail naar hun gestuurd voor uitleg. Aan de hand daarvan zal ik ook wel een draadje openen.
                  Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

                  Comment

                  Working...
                  X