Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixum onscherpe foto's gekregen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixum onscherpe foto's gekregen

    Heb mijn beklag gedaan bij pixum over de slechte afwerking van mijn opgestuurde foto's. Alle foto's zijn onscherp op formaat 30/45 cm. De opgestuurde bestanden zijn aangemaakt volgens de max resolutie (per foto ongeveer 5MB) die voorgesteld wordt. Als antwoord krijg ik dit, maar wat bedoelen zij hier mee, zij kunnen mijn bestanden daar toch bekijken???


    Hartelijk dank voor uw e-mail en uw bestelling.

    Het spijt ons te horen, dat u niet geheel tevreden bent met uw order.

    Zou u enkele digitale foto's (als JPG-bestand, max. 3MB in totaal) van de ontvangen afdrukken, die u reclameert, kunnen maken en ons deze per e-mail kunnen toesturen?

    Zodra we de voorbeeldfoto's hebben ontvangen, zullen wij deze met uw originele fotobestanden, die wij nog op onze server hebben staan, vergelijken en met ons lab bespreken. Uiteraard stellen wij u dan zo snel mogelijk op de hoogte van de verdere gang van zaken.

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groeten,

  • #2
    Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

    ze willen graag dat je een foto maakt van het resultaat dat je kreeg,
    zodat ze die kunnen bekijken.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

      Welke zijn de pixelafmetingen van de foto's die je hebt doorgestuurd? Voor afdrukken 30cmx45cm zouden die toch van de orde 3000x4500 moeten zijn.
      De eenheid MB is geen goede maatstaf.
      Heb je bij de bestelling ook aangegeven dat je geen gebruik wenste te maken van hun "bewerkingen"?
      Dat neemt niet weg dat ik niet meteen inzie hoe ze een nieuw bestand, dat je zou moeten "afleiden" uit de papieren afdruk (door in te scannen?) kunnen vergelijken met het bestand dat nog op hun server staat als het gaat over de scherpte van een afdruk met die afmetingen. Volgens mij moeten ze, indien ze een van jouw ingestuurde bestanden zouden bekijken uitsluitsel kunnen geven of het aan jouw foto's of aan hun afdrukken ligt.
      Ik heb bij pixum nog geen foto's op dergelijk groot formaat laten afdrukken maar van hun gewone dienst ben ik best tevreden, zeker wanneer ik rekening houd met hun wel voordelige aanbiedingen.
      home page: http://cage.ugent.be/~hs
      reisblog: http://herser.wordpress.com
      foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

      Comment


      • #4
        Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

        hoi, heb ook een dergelijke email gekregen na mijn klacht,
        ik had een xl album besteld bij pixum, alleen toen die toekwam zat er n grote kras in de kaft en een kleurverschil op een van de foto's.
        Voor de rest was ik best tevreden over de kwaliteit , geen onscherpe foto' s of zo. Zogezegd, zo gedaan, heb ik foto's genomen van die fouten in mijn album en gemaild, als antwoord kreeg ik ik
        'Normaal gezien mag een dergelijke opdracht uiteraard niet door de eindcontrole komen. We bieden onze excuses hiervoor aan. Uw complete bestelling wordt nogmaals afgedrukt en u zo spoedig mogelijk toegestuurd. We hopen dat het nieuwe fotoboek naar wens is.

        Met vriendelijke groeten,

        Hopelijk krijg ik nu wel n goed afgewerkt album is de bus....maar ik wacht er nog steeds op...

        tip: als je zulke grote afdrukken wenst, let er altijd op dat je foto's minstens 300dpi hebben of de afdrukken zullen niet goed zijn.
        smile ! ...it confuses people ...

        Comment


        • #5
          Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

          Ik weet waar het probleem zit.
          De eerste keer dat ik grote afdrukken liet maken bij Pixum had ik ook niet gezien dat de foto's automatisch gecomprimeerd worden tijden het versturen, en dat er daarna een "beeldverbetering" toegepast wordt waardoor je heel veel artefacts krijgt...

          Nu schakel ik beide opties uit voor de foto's verstuurd worden, en de afdrukken zijn prima.



          Dit is dus waar je goed op moet letten als je de foto's verstuurt, de twee vakjes in de rode cirkel zijn standaard aangevinkt, let erop dat je die uitschakelt voor je de foto's verstuurt.




          Als je eerst meer beeldcompressie gaat toepassen om de foto's snel te versturen (AdaComp - versnelde upload), dan krijg je een lagere kwaliteit. Ga je dat proberen te compenseren door die DPO - automatische beeldoptimering, dan krijg je heel veel artefacts op de foto's (vooral duidelijk zichtbaar op grote afdrukken).
          Bewerk wel eerst je foto's, en verscherp ze wat meer dan bij het bewerken van foto's voor op het scherm (niet overdrijven natuurlijk).
          Als je kleine formaten bestelt, en je hebt geen zin om ze te bewerken, dan kan je eventueel beide vakjes aangevinkt laten (daarom staan ze waarschijnlijk aangevinkt, heel wat mensen bewerken hun foto's niet). Voor een kleine foto moet je niet het grote bestand doorsturen zoals het uit de camera komt.



          Als je nu scans (details van de afdrukken) naar Pixum stuurt waarop de fouten goed te zien zijn, dan krijg je gratis nieuwe afdrukken (die heb ik ook gekregen).
          Zelfs de bestanden die gecomrimeerd verstuurd zijn zien er redelijk uit zonder die beeldverbetering, maar het is eigenlijk beter om de foto's opnieuw door te sturen zonder dat de bestanden kleiner gemaakt worden. Als je dat doet, dan krijg je prima afdrukken van Pixum.
          Vraag dus of je ze opnieuw mag versturen, dat kost voor Pixum even veel als het afdrukken van de bestanden die ze nu op hun harde schijf hebben staan.

          Ik hoop eigenlijk dat ze die "opties" standaard uit laten staan, dan hebben ze die problemen niet meer...
          Last edited by Black B@ndit; 9 september 2008, 21:09.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

            Dit is een heel duidelijke reactie van Black B@andit.
            Ik vind ook dat ze beter de opties voor automatische beeldoptimalisering en versnelde upload standaard uitgevinkt zouden moeten aanbieden. Het is altijd beter iets te moeten aanstippen als je het wilt, dan het te moeten uitvinken als je het niet wilt. Een vergetelheid die ook in dit geval belangrijke gevolgen kan hebben!
            home page: http://cage.ugent.be/~hs
            reisblog: http://herser.wordpress.com
            foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

            Comment


            • #7
              Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

              FTP upload voorkomt dit probleem eveneens
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                Laatste partij foto's ook bij Pixum besteld en helaas wat misgelopen bij de droging bij sommig foto's en aan de zijkanten heelwat foto's een 3mm uitgestanst. (rechthoekig gaatje)

                Heb alles bijgesneden wat nodig was. Is de eerste keer dat het tegenviel.
                Voor de rest steeds tevreden geweest en ik vink ook alles uit.
                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                Comment


                • #9
                  Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                  *even een beetje: off-topic*
                  Ik heb totaal geen ervaring met zulke centrales, als Pixum.
                  Nu is mijn vraag: is zo'n 20 cm (bijna A4) formaat, kwalitatief "kleuren, scherpte, detail en papiergewicht" beter of slechter, dan uit een goede Foto-inkjetprinter?
                  De prijs van 0,69€ is in ieder geval veel lager dan die van een inkjet A4
                  SF
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    *even een beetje: off-topic*
                    Ik heb totaal geen ervaring met zulke centrales, als Pixum.
                    Nu is mijn vraag: is zo'n 20 cm (bijna A4) formaat, kwalitatief "kleuren, scherpte, detail en papiergewicht" beter of slechter, dan uit een goede Foto-inkjetprinter?
                    De prijs van 0,69€ is in ieder geval veel lager dan die van een inkjet A4
                    SF
                    De kwaliteit van een 20cm afdruk bij Pixum is véél beter dan wat je uit de meeste printers krijgt.
                    Op zo'n afdruk zie je veel meer kleurtonen dan op een afdruk van een inkjet.

                    De papierkwaliteit is beter dan die van de meeste soorten inkjet-papier, en bovendien kan zo'n "echte" foto ook veel beter tegen vocht.

                    De scherpte bepaal je zelf, je mag de foto's een tikje meer verscherpen als je ze laat afdrukken in een afdrukcentrale (maar zet dan zeker die automatische beeldoptimering uit).

                    Laat een aantal foto's afdrukken, de prijs is niet te hoog om dat eens te proberen.
                    Tenzij je een héél goede fotoprinter en fotopapier van heel goede kwaliteit gebruikt ben ik er zeker van dat de Pixum-prints er beter uitzien dan de afdrukken die uit je printer komen. En ze zijn dan ook nog eens goedkoper.

                    Op Aldi-papier en "namaak" inkt kom je wel goedkoper uit, maar dan is de kwaliteit ook heel wat minder.

                    De foto's worden ook vrij snel geleverd, ik heb maandagavond nog een aantal foto's besteld (20x30cm), dinsdag kreeg ik een mailtje dat de bestelling vertrokken was bij Pixum, en waarschijnlijk zitten ze dan morgen (ten laatste overmorgen) in de bus.
                    Voor grotere afdrukken kan het soms een paar dagen langer duren, maar als ik ze tijdens het weekend bestel dan heb ik ze altijd tegen het einde van de week.

                    Als er problemen zijn, dan stuur je een mailtje, en dan wordt er zo snel mogelijk voor een oplossing gezorgd.
                    Ik ben tot hier toe heel tevreden over de kwaliteit en service van Pixum.
                    Last edited by Black B@ndit; 10 september 2008, 16:13.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
                      Dit is een heel duidelijke reactie van Black B@andit.
                      Ik vind ook dat ze beter de opties voor automatische beeldoptimalisering en versnelde upload standaard uitgevinkt zouden moeten aanbieden. Het is altijd beter iets te moeten aanstippen als je het wilt, dan het te moeten uitvinken als je het niet wilt. Een vergetelheid die ook in dit geval belangrijke gevolgen kan hebben!
                      Gemakkelijk voor ons, maar niet voor hen hé. Ik vermoed dat het gros van de bestellers gewone 10x15 bestelt, en dan winnen ze waarschijnlijk wel op storage en bandbreedte, niet?
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        maar zet dan zeker die automatische beeldoptimering uit
                        Ik ben hierover wél tevreden (maar - ter info - stuur ik mijn foto's altijd onverscherpt door)
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                          Ik ben hierover wél tevreden (maar - ter info - stuur ik mijn foto's altijd onverscherpt door)
                          Twee keer verscherpen is zeker niet goed, als je de foto's zelf niet verscherpt dan mag je dat wel door Pixum laten doen.

                          Ik heb een tijdje geleden een vrij groot aantal 10x15cm afdrukken besteld, en toen heb ik ook beide opties aangevinkt gelaten.
                          Die afdrukken waren ook heel goed, maar bij grotere afdrukken bepaal ik liever zelf de scherpte.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De kwaliteit van een 20cm afdruk bij Pixum is véél beter dan wat je uit de meeste printers krijgt.
                            Op zo'n afdruk zie je veel meer kleurtonen dan op een afdruk van een inkjet.

                            De papierkwaliteit is beter dan die van de meeste soorten inkjet-papier, en bovendien kan zo'n "echte" foto ook veel beter tegen vocht.

                            De scherpte bepaal je zelf, je mag de foto's een tikje meer verscherpen als je ze laat afdrukken in een afdrukcentrale (maar zet dan zeker die automatische beeldoptimering uit).

                            Laat een aantal foto's afdrukken, de prijs is niet te hoog om dat eens te proberen.
                            Tenzij je een héél goede fotoprinter en fotopapier van heel goede kwaliteit gebruikt ben ik er zeker van dat de Pixum-prints er beter uitzien dan de afdrukken die uit je printer komen. En ze zijn dan ook nog eens goedkoper.

                            Op Aldi-papier en "namaak" inkt kom je wel goedkoper uit, maar dan is de kwaliteit ook heel wat minder.

                            De foto's worden ook vrij snel geleverd, ik heb maandagavond nog een aantal foto's besteld (20x30cm), dinsdag kreeg ik een mailtje dat de bestelling vertrokken was bij Pixum, en waarschijnlijk zitten ze dan morgen (ten laatste overmorgen) in de bus.
                            Voor grotere afdrukken kan het soms een paar dagen langer duren, maar als ik ze tijdens het weekend bestel dan heb ik ze altijd tegen het einde van de week.

                            Als er problemen zijn, dan stuur je een mailtje, en dan wordt er zo snel mogelijk voor een oplossing gezorgd.
                            Ik ben tot hier toe heel tevreden over de kwaliteit en service van Pixum.
                            Bedankt, ik zal ze eens een paar maal testen!
                            Werken die gasten met: ICC profiles of heeft iemand nog een Icc tip, voor het beste kleur-management in combi met > Pixum?
                            SF
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                              Vandaag mijn herdrukte album gekregen, er zat opnieuw een factuur in ,de volle pot aangerekend, nogmaals? Ik mag hopen dat pixum dit niet meent en mij nogmaals doet betalen voor een album die zij zelf voorgesteld hebben te herdrukken, wegens hun fouten? Er is al n email opgestuurd en hopelijk zit die factuur erbij voor administratie anders bestel ik nooit niets meer bij pixum. Mij twee maal laten betalen voor n album, waar ik niet tevreden over ben. Het nieuwe album ziet er beter uit, behalve dat mijn zwartewitte foto's in het album nu een rozige tint meekregen, en die waren in het andere (slechte) boek wel goed. Toch vreemd dat zoveel afdrukcentales moeite hebben met goed zwart wit afdrukken, ofwel zit er te veel groen, of wel te veel rood
                              smile ! ...it confuses people ...

                              Comment

                              Working...
                              X