Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Albums van SD's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Albums van SD's

    Ik ben altijd nieuwsgierig om de foto's van SD's te bekijken. Ik stuur de url's zelfs door naar mensen die BD niet kennen maar houden van mooie beelden.
    Gent, Leeuwarden, Lillo, Maastricht, Olmense zoo ... ze kunnen mij allemaal bekoren. Wat echter vaak opvalt ... bij de meeste albums van SD's komen zeer vaak foto's van 'schietende' BD-leden voor. Dit geeft inderdaad vaak leuke effecten. Graag enkele bedenkingen:
    - Is dat de bedoeling van een SD? Volgens mij: komen op plekjes die alleen de organisator van de SD kent, leuke foto's maken van die ongekende plekjes, gezellig samen-zijn, leren van de ervaren BD'ers,...
    - De foto's van de BD-leden misschien plaatsen in een steeds groeiend afzonderlijk album: "BD-leden in actie"? Tegelijk zie je de 'evolutie' van de BD-leden ... het rijker worden aan ervaring ...
    Ik wil hier zeker geen mensen voor het hoofd stoten! Lovende woorden overheersen zeker! En ik weet zeker dat mijn eerste foto's die kwaliteit niet zullen halen. Maar eens ik heb deelgenomen aan een SD zal mijn album (als ik tenminste foto's met voldoende kwaliteit zal hebben)zal mijn album zeker op die manier opgebouwd worden. Voor of tegen?
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Ach.. shooten op BD leden is zo een beetje "gegroeid" op SD's.

    Er is geen enkele richtlijn voor wat je "moet" doen.

    Persoonlijk trek ik graag mensen, wat kun je niet beter hebben dan op zo een SDag, juist mensen-leden (er word ook soms een spelletje van gemaakt ).

    Achteraf blijkt dat de meesten (heb nog geen klachten gehoord) dat wel fijn vinden, zo staan ze er ook eens op een foto

    Enkel foto's nemen die U iets zeggen, ik ook perfect hoor.

    Maar wat wil je, eindelijk kom je (terug) samen met mensen die uw hobby delen, en dan doe je soms wel wat gek, ja, moet (ook)kunnen

    Ik zou zeggen ga eens mee op een SD, uw leven zal daarna nooit meer hetzelfde zijn

    M.a.w. iedereen is vrij, en dat is maar goed ook.



    Comment


    • #3
      Hey Ludo,

      Je moet eens op stap gaan met 50 fotografen! De kans dat er eentje "in de weg zit" is aanzienlijk!

      Maar los daarvan: het levert ook soms mooie plaatjes op, zoals in de Antwerpse haven:

      -Jaja met zijn superklein cameraatje
      -GiantPat als superman
      -De Mic met een gele helm op een gele moto
      enz...

      Riep daar iemand: "karakterkoppen!" ? (Toch gij niet hee, Bear? Want gij "pakt" zelf ook goed op foto!)

      De Jaja heeft zelfs eens een album gemaakt met enkel en alleen "koppen" (bij de SD-dag in de Japanse tuin dacht ik). Was een heel mooi en soms grappig album!

      Stel dat we beginnen met elk twee afzonderlijke albums te maken; eentje mét en eentje zonder BD-ers erin. Dan is het einde helemaaaal zoek vrees ik... Voorlopig hou ik het bij één album, met afwisselend beide soorten shots. De BD-koppen horen bij de BD-dagen, niks aan te doen...

      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Idd, zo is het.
        Vroeger trok ik op Shooting day's plaatjes van de stad of van het te bezichtigen onderwerp...
        Maar nu vind ik het véééééél toffer om de BDers te fotograferen.
        Op 800 foto's is drie vierde BDers en één vierde omgeving.
        De plaatjes van de omgeving of onderwerp laat ik over aan de anderen... Meestal heeft iedereen twintig foto's van die kerk of groene poort met rode fiets... daarom doe ik 't niet.
        En... tja, ik leer er veel mee bij.

        Comment


        • #5
          Iedereen moet lekker fotograferen wat ie leuk vindt hoewel toen laatst iemand (ik dacht in Gent) 2 albumpjes had gemaakt eentje van de stad en een van de BD ers vond ik dat wel heel prettig om naar te kijken

          Comment

          Working...
          X