Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shutter Button Grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shutter Button Grip

    Vandaag mijn grip (BG-E3) ontvangen voor mijn EOS 400D, tweedehands aangekocht.
    De shutter button werkt echter niet altijd, wat is het probleem?
    Af en toe gaat hij wel als ik op een bepaalde manier indruk...
    Moet ik die een beetje 'losschieten' of is er een ander trukje?

  • #2
    Re: Shutter Button Grip

    Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
    Vandaag mijn grip (BG-E3) ontvangen voor mijn EOS 400D, tweedehands aangekocht.
    De shutter button werkt echter niet altijd, wat is het probleem?
    Af en toe gaat hij wel als ik op een bepaalde manier indruk...
    Moet ik die een beetje 'losschieten' of is er een ander trukje?
    er is een on/off knopje waarmee je die knop aan en af kunt zetten. misschien staat die soms verkeerd? Zoniet, reklameren bij de persoon waarbij je de grip kocht en je geld terug eisen...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Shutter Button Grip

      Ja Dat knopje heb ik inderdaad ook gezien, hoor
      Hij doet het wel, hoor, alleen niet zo soepel als de gewone knop. Ik bedoel: op die van de camera kan je er eender op welke manier drukken en hij maakt de foto. Bij de grip, heb ik de indruk dat ik er op een speciale manier op moet drukken en dan maakt hij niet altijd de foto... Ik probeer nu die knop wat los te klikken... Misschien zit daar vuil onder ofzo?
      Alvast bedankt voor je reactie

      Comment


      • #4
        Re: Shutter Button Grip

        Is de batterygrip stevig op de body aangesloten? Een bevriende fotograaf toonde me onlangs dat het draaiwieltje van zijn grip volledig los zat en ook hij had problemen met de shutterbutton.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: Shutter Button Grip

          Heel stevig vast, de andere knopjes werken ook perfect.

          Comment


          • #6
            Re: Shutter Button Grip

            terugsturen en geld terugvragen. grip werkt bij mij net zo vlot als de knop op de camera zelf (en ik heb dan nog geen originele Canon)
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Shutter Button Grip

              Na lang klikken op de knop, doet hij het nu zeer zoals het hoort...

              Comment


              • #8
                Re: Shutter Button Grip

                Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                Na lang klikken op de knop, doet hij het nu zeer zoals het hoort...
                da's natuurlijk nog beter
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Shutter Button Grip

                  er zou niet echt een merkbaar verschil mogen zijn tussen de knop op de grip en die op je toestel ('k heb zelf de originele en bij mij is die van de grip zelfs iets gevoeliger dan die op de body)

                  't is me trouwens opgevallen dat ik sinds ik de grip heb opvallend meer foto's in portret-stand maak. waarschijnlijk omdat het toestel nu zo makkelijk te hanteren is...
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shutter Button Grip

                    Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                    Na lang klikken op de knop, doet hij het nu zeer zoals het hoort...
                    corrosie contactpuntje binnenin het eigenlijke drukknopje (onder de uitwendige bedieningsknop ... een tijdje niet gebruikt door de verkoper ... zal dus blijven terugkomen ... bestellen bij ETB en vervangen ... eerst wel even alle uitwendige contacten zuiver maken van grip en body zodat je de andere oorzaken kunt uitsluiten ... dus met vervangen niet te rap zijn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shutter Button Grip

                      Nope dat is het niet. Heb nu eens goed gekeken naar het contactpunt van de grip met de body en 1 van die pinnetjes blijft vastzitten beneden. Dat pinnetje zorgt nu net voor de shutter button .
                      Help?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shutter Button Grip

                        Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                        Nope dat is het niet. Heb nu eens goed gekeken naar het contactpunt van de grip met de body en 1 van die pinnetjes blijft vastzitten beneden. Dat pinnetje zorgt nu net voor de shutter button .
                        Help?
                        vrees dat ik dan toch niet anders kan dan mezelf te quoten :

                        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        terugsturen en geld terugvragen. grip werkt bij mij net zo vlot als de knop op de camera zelf (en ik heb dan nog geen originele Canon)
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shutter Button Grip

                          Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
                          Nope dat is het niet. Heb nu eens goed gekeken naar het contactpunt van de grip met de body en 1 van die pinnetjes blijft vastzitten beneden. Dat pinnetje zorgt nu net voor de shutter button .
                          Help?
                          dit zijn verende contacten ... eens inspuiten ... vuil / braampje van de ring errond ... doen bewegen wat het nog kan totdat het terug omhoog schiet en hopelijk terug vrij kan bewegen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shutter Button Grip

                            Ik ben zelf aan de slag gegaan met een stukje ijzerdraad. Ik heb dat naast het pinnetje gestoken (zit compleet vast trouwens...) en een krulletje in het ijzerdraadje gemaakt. Nu maakt het dus terug contact en het werkt weer... Dit is niet hoe het zou moeten, maar ik vertrek donderdag op vakantie en wil hem toch echt wel meehebben.
                            Bedankt voor de tips iedereen !

                            Comment

                            Working...
                            X