Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S2 en flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S2 en flitsen

    hallo

    Ik heb momenteel een fuji 2S body en een vivitar283 flits.
    Voor zover ik weet (handleiding ligt misschien nog wel ergens op zolder, maar ik heb ze nooit gezien) kan die flits enkel analoog aangestuurd worden.
    Voor mijn S2 is dat geen probleem, maar ik zou graag nog andere flitsers gaan gebruiken in de toekomst.
    Is het mogelijk om op een oude analoge flister nog anders flisten aan te sluiten?
    Ik heb een extra stekker waar ik nog 'iets' kan insteken, maar ik heb daar geen kabeltje voor, noch een andere flits (of is het een andere manier om de flits op je body aan te sluiten).

    Tuur
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: Fuji S2 en flitsen

    niemand die met S2 werkt of gewerkt heeft?
    of is de flits te oud
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S2 en flitsen

      Opgepast met de Vivitar283 flitser, die heeft een te hoge spanning op het contact en zou je body kunnen beschadigen.
      Op een FujiS2 kan je als ik me niet vergis alle flitsers op aansluiten van NIKON en die werken TTL, ze hoeven dus niet D-ttl of i-ttl te zijn.
      Fltsers zoals een SB24 of 25 of 26 koop je tegenwoordig in tweedehands voor 50€, dus hiervoor kan je geen risico lopen.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S2 en flitsen

        okej
        beetje laat gezien wel, maar toch bedankt.
        momenteel nog geen problemen gehad met de flits, maar ik heb ze ook nog bijna niet gebruikt, en dan zal ik dat ook maar niet meer doen.
        Gaat het er hem vooral over als je de flits op het toestel zet of als aansluiting op de kabel?
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S2 en flitsen

          Als je draadloos wilt werken met enkele flitsers samen dan een stel sb-26 aanschaffen. Sb-80dx werken ook en qua bouw en menu iets moderner en soms ook vrij goedkoop.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S2 en flitsen

            dus voor draadloos (moet niet) in groep (ga ik wel mee beginnen) flitsen best sb26 gaan zoeken
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment

            Working...
            X