Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beetje Hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beetje Hulp

    Hallo,
    Ik ben hier al een tijdje op het forum maar lees enkel graag of naar de mooie beelden kijken natuurlijk

    nu heb ik een vraagje , op de onderstaande link zie je een lens waar er uitleg bij staat "88-400mm equivalente brandpuntafstand " ik weet niet wat ze daar mee bedoelen kan iemand me dit uitleggen?
    ik zou graag einde dit jaar begin volgend jaar een dslr willen kopen
    namelijk de 450D met kitlens maar ik weet nog niet welke andere lens
    ik zou men bedrag rond de 1000 € willen houden of lager
    de camera zou gebruikt worden voor spotting en airshows
    kan iemand me dingen aanraden?




    Gr,
    Didier
    Steenbeke Didier

  • #2
    Re: Een beetje Hulp

    Als je dit draadje leest, zal je begrijpen wat men met brandpuntsafstand bedoeld.

    De aangeboden objectief is een zoom met variabele brandpuntsafstand tussen 55 mm en 250 mm. Die brandpuntsafstanden gelden voor een camera met Full Frame (FF) sensor.
    Als jouw toestel een sensor heeft met een cropfactor van 1,6 dan wordt het tele-effect versterkt en wordt diezelfde lens een (virtuele) 88-400.

    Over de cropfactor vindt je genoeg informatie via de zoekfunctie van deze site of in Google.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Een beetje Hulp

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Als je dit draadje leest, zal je begrijpen wat men met brandpuntsafstand bedoeld.

      De aangeboden objectief is een zoom met variabele brandpuntsafstand tussen 55 mm en 250 mm. Die brandpuntsafstanden gelden voor een camera met Full Frame (FF) sensor.
      Als jouw toestel een sensor heeft met een cropfactor van 1,6 dan wordt het tele-effect versterkt en wordt diezelfde lens een (virtuele) 88-400.

      Over de cropfactor vindt je genoeg informatie via de zoekfunctie van deze site of in Google.
      Ok Bedankt ik heb een beetje gezocht op google
      maar ik vind nergens waar er staat FF of zit dat er standaard in?



      bij deze lens staat er "112-480mm equivalent bij 35mm film wanneer het objectief wordt gebruikt op camera's met APS-C formaat sensors."

      nu is mijn vraag kan ik deze lens gebruiken op de EOS 450D om aand 112-480mm te komen? want ik kijk naar de specificaties maar het staat er nooit bij (ook niet bij andere body's)

      Gr,
      Didier
      Steenbeke Didier

      Comment


      • #4
        Re: Een beetje Hulp

        jouw canon body heeft een cropfactor van 1.6. dus qua beeldhoek zal die 70-300 op jouw camera dezelfde beeldhoek hebben als een 112-480 mm op een FF (35mm film is FF) )

        Comment


        • #5
          Re: Een beetje Hulp

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          jouw canon body heeft een cropfactor van 1.6. dus qua beeldhoek zal die 70-300 op jouw camera dezelfde beeldhoek hebben als een 112-480 mm op een FF (35mm film is FF) )
          Ok Hartelijk Bedankt

          Nu Nog een klein vraagje aan de spotters

          deze 70-300 Is deze genoeg om mooie display shots te nemen van de F-16,F-18,enz

          Gr,
          Didier
          Steenbeke Didier

          Comment

          Working...
          X