Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk Fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindwerk Fotografie

    Beste BD'rs

    Dit jaar moet ik mijn eindwerk maken en ik heb het onderwerp Rock Fotografie gekozen!
    Nu was mijn vraag: daar ik student ben en geen pers ben geraak ik moeilijk binnen op festivals en dergelijke. Zijn er hier mensen die me tips en trucks kunnen geven voor ergens binnen te geraken.

    Ook Vb tips voor mijn eindwerk zelf, over hoe ik het theoretische gedeelte kan aanpakken en het praktische deel kan vastleggen. Of andere niet voor de hand liggende maar misschien wel interessante tips ivm mijn eindwerk zijn meer dan welkom!
    (over hoe ik een groep kan fotograferen, apart in beeld kan brengen, hoe ik de personen buiten een bepaalde groep kan vastleggen) Rock Fotografie kan je groots zien, niet enkel internationale groepen maar ook kleine belgische groepen,... Jazz, Rock, Metal, Punk, HC, DJ'S,...

    schrijf gewoon wat in je opkomt alles is meer dan welkom!
    Greetingz
    Stefaan

  • #2
    Re: Eindwerk Fotografie

    Gewoon de organisatie contacteren en vragen of je binnen mag, 9/10 gaan ze antwoorden dat dit mag als ze uw foto's mogen gebruiken
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Eindwerk Fotografie

      Elke gemeente/dorp heeft wel een aantal feestdagen met optredens. Er is geen frontstage, laat staan dat er accreditaties voor nodig zijn.

      Dat is toch evenzeer rockfotografie....

      Comment


      • #4
        Re: Eindwerk Fotografie

        Aangezien je in Ternat woont (woon ik ook ) kan je naar Rock Ternat gaan. http://www.rockternat.be/ Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me niet zo moeilijk om binnen te geraken, je hebt nog tot 23 september om een aanvraag te doen (ik twijfel zelf of ik geen aanvraag ga doen).
        Check ook http://www.noisegate.be/ eens als je zoekt naar lokale optredens.

        Comment


        • #5
          Re: Eindwerk Fotografie

          Ahoi!
          Rock ternat heb ik vorig jaar ook gedaan, dit jaar is het blijkbaar wat moeilijker om binnen te geraken (is niet zo simpel zonder perskaart, ik ken mensen in de organisatie en zelfs dannog gaat het niet zo simpel) en noise gate, jah, ik ben fotograaf van noise gate dus daar zitten mijn contacten ook wel al slim. Maar wie ben jij? Mensen van Ternat hier op BD kom je ook niet elke dag tegen.

          Misschien is dit ook nog de moeite om op te noemen dat ik mijn eindwerk ANALOOG wil doen! Waardoor het misschien wat moeilijker ligt om foto's aan de organisatie te geven (zoiso ga ik ook digitaal trekken maar in mindere maten)

          Comment


          • #6
            Re: Eindwerk Fotografie

            Qua binnengeraken heb ik ook altijd een 'principieel' probleem met dat strenge gedoe. En dan ga ik liever helemaal niet dan dat ik zonder toestel ga :P
            Dus als je metal en zo wilt doen dan kan ik je wel aanraden om in Wieze eens te gaan kijken naar festivals in de Oktoberhallen. Daar heb je bv Female Voices Fest binnenkort (vb Tarja en Doro) en dan heb je absoluut geen probleem met cameras. Je kan ook dichtbij gaan staan want de dranghekken stellen niet bepaald veel voor daar (heel losse sfeer).

            Ook in Antwerpen vooraan heb je optredens van Biebop of zoiets. Daar kan je soms wel goed binnen met camera, afhankelijk van wat er te doen is.

            Lotto Arena en Sportpaleis is trickier maar ik heb al enkele uren Anastacia gefotografeerd met een kleine (goeie) compactcam zonder dat er wat van gezegd is. Moest het zijn: En Evanescence zou ik niet aanraden aangezien ze je bij de inkom bijna letterlijk uitkleden omdat camera's ZEER verboden zijn daar.

            Zoals ze al zeiden: lokale optredens kunnen ook interessant zijn.
            En als je in je vriendenkring mensen kent die in een band spelen zou ik hun repetitie of hun backstage eens gaan fotograferen. Geeft ook coole foto's meestal
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Eindwerk Fotografie

              Op dit ogenblik ben ik bezig met het Theoretische gedeelte van mijn eindwerk, hoewel, ik zit ook een beetje vast. Zijn er mensen die tips hebben over wat ik allemaal kan schrijven? Maakt niet uit over wat het gaat zolang het maar met rock fotografie te maken heeft of zou te maken kunnen hebben!

              Comment


              • #8
                Re: Eindwerk Fotografie

                diafragma, sluitertijd, belichting, contrast, compositie, kleurtemperatuur van de spots, Photoshoppen, hoe binnen geraken met een fototoestel, stukje over copyright?

                Comment

                Working...
                X