Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knutsel je muis om tot een afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knutsel je muis om tot een afstandsbediening

    Gegroet,
    al surfend kwam ik deze twee sites tegen, die op een heel eenvoudige manier een remotecontrol in elkaar prutsen (niet draadloos, weliswaar), en ik vind het idee wel grappig:

    http://avila.star-shine.ch/ (klikken op 'remote control for EOS 350D')
    Ik heb zelfs al varianten gezien van mensen die op gelijkaardige manier oude muizen ombouwen tot een remote control.
    Twee vraagjes:
    *iemand dat al met succes geprobeerd?
    *er is volgens mij een verschil tussen de twee aanpakken betreffend de switch die dient om in "bulk" te trekken (tenzij ik niet zo goed uit hun schakelingen wijs geraak): het lijkt me dat de eerste (Duitse) site de "permanente" switch op de autofocus zet, terwijl de tweede site die switch op de sluiter lijkt te zetten. Of zie ik dat fout? Of zou dat allebei even goed moeten werken?

    Groeten,
    Stef

  • #2
    Re: Knutsel je muis om tot een afstandsbediening

    in Hong Kong koop je zo een afstandsbediening voor minder dan $10 incl. verzending tot Be (heb het zelf al voor $5 gezien op sommige ebaywinkels), de mijne heeft een jaartje terug € 12 gekost, inclusief een verlengkabel van 10 meter.Voor een dergelijk bedrag zijn er geen invoerrechten.

    BTW, als ik het goed voor heb, mag de AF blijven contact maken als je de sluiter duwt.

    maar als je graag prutst met je soldeerbout zou ik hiervoor gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Knutsel je muis om tot een afstandsbediening

      Ik heb het ooit gedaan! Met een andere tutorial, maar het is héél erg makkelijk. Het enige dat je moet kunnen, is een beetje solderen. En dat kon ik niet eens toen ik eraan begon...
      Koop de juiste stereo-mini-jack (2,5mm, de standaard koptelefoon is te groot: 3,5mm). Die plug je in en dan kan je makkelijk testen welke aansluiting dient als basis. Eén andere dient als AF, de andere als ontspanner zelf.
      Het kost je even plezierig puzzelen, en max 3 euro!

      Comment

      Working...
      X