Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

    Ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn kodak om mee te nemen op daguitstappen. Ze zou moeten bestaan uit 2 compartimenten: 1 voor mijn kodak met accessoires en een tweede voor andere zaken (lunchpakket, kaartje, ...). Budget ligt rond de 150 euro.

    Ik kwam momenteel uit bij volgende modellen:
    - Lowepro Rover AW II
    - Lowepro Compurover AW

    Beide zien er ideaal uit, maar misschien wat aan de grote kant (> 50 cm hoog). Of valt dit in praktijk nog mee? Ik vergeleek maar even met de rugzak voor school naast mij die maar 40 cm hoog is.
    Zijn er daarnaast nog andere modellen (ook van andere merken) die jullie mij ook kunnen aanraden?

    Hieronder nog even wat er allemaal in de rugzak zou moeten passen.


    Compartiment kodak:
    - Nikon D40 (later D80/90) met 18-200 lens
    - lichtsterke telezoom (70-200 f2.8 hopelijk binnenkort)
    - SB800
    - evt nog plaats voor extra lens
    - batterijlader/batterij/afstandsbediening/reinigingsdoekjes/...

    Compartiment andere:
    - lunchpakket
    - regenjas
    - plattegrond/klein boekje

    Bij voorkeur ook waterdicht of een regenhoes en met plaats om een klein statief aan te hangen (45cm dichtgevouwen).
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

  • #2
    Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

    Ik ben ondertussen nog de Lowepro Orion Trekker II tegengekomen. Lijkt me goed, maar misschien net te klein?

    Daarnaast heeft Kata precies ook nog enkele rugzakken, qua formaat ergens tussen de Lowepro Rover II en Orion Trekker II in, eerder het formaat dat ik zoek. Het gaat vooral over de KT DR-465/6/7 en de 1N3 reeks. Heeft iemand hier al ervaring mee?
    Last edited by molotovke; 4 september 2008, 14:48. Reden: model toegevoegd
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

      Ik zou zeggen: bekijk dit eens...

      Het voordeel is dat je het zowel als slingshot dan wel als rugzak kunt gebruiken. Heeft een regenhoes en er is plaats zat (er zijn drie types, vermoedelijk zal het kleinste type al voldoen.)

      op de website van kata vind je meer uitleg erover...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

        Ik heb een DR-465 en daar zit in :
        D40x met 18-70
        SB-600
        55-200VR
        50mm f/1.8
        en dan nog wat kleinigheden zoals SDkaartjes,batterij,...

        De onderkant is bijna vol hiermee.

        De bovenkant is groot genoeg voor een kleiner boekje maar persoonlijk vind ik die een beetje te klein. (ik krijg er geen volwaardig leesboek in bijv.)
        Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

          Ik heb een tijdje terug de Compurover AW gekocht en ben er tot hiertoe zeer tevreden van.
          Een groot pluspunt vind ik de verwijderbare heupgordel (en dat heeft ook de doorslag gegeven); deze is handig als je zwaar geladen bent, maar als je enkel wat lichte spullen meeneemt, is dit belachelijk en zit deze in de weg.

          Initieel vond ik deze rugzak inderdaad wel aan de grote kant, maar ondertussen gebruik ik hem dagelijks om van en naar het werk te gaan met mijn laptop, wat eten en een opvouwbare paraplu. Ik neem tegenwoordig ook steeds mijn fototoestel mee, al heb ik dat absoluut niet nodig voor mijn werk.

          Mijn statief kan ik er ook makkelijk aanhangen, moest dit nodig zijn.
          Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

            Een slingshot is niet echt wat ik zoek, eerder een gewone rugzak.

            De Lowepro Compurover heb ik ook lang bekeken, maar is net iets te groot. Mijn vriendin zou deze ook geregeld gebruiken, en het zou geen zicht zijn bij iemand van 1m60 denk ik

            De Kata DR-465 zou ook onderaan gevuld zijn zoals bij jou (=Cavecat), dus deze lijkt me net goed. Maar ik zou ook graag aan de bovenkant wat meer plaats hebben. Vandaar dat de DR-467 me wel ideaal lijkt. Deze is nog bijna 10cm kleiner dan de Compurover, maar er lijkt wel alles in te passen. Daarnaast heeft deze nog plaats voor een statief en een laptop (kan ook handig zijn voor een map met papieren of een boek).
            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

            Comment


            • #7
              Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

              Ik heb voor hetzelfde doel een Lowepro Fastpack350 gekocht . Voordeel is dat je je toestel kan uitnemen zonder de rugzak van je rug te nemen. Ik heb er twee weken daguitstappen mee gedaan tijdens de vakantie en ben er heel tevreden over. Het latoptcompartiment gebruikte ik om de kaarten in te bewaren. Als je Artic Blue of een ander kleurtje neemt, trekt het ook niet de aandacht als foto-rugzak.
              Eén minpunt: geen regenhoes. In AS Adventure kan je losse regenhoezen kopen (ik heb degene gebruikt die bij mijn gewone dagrugzak zat).

              Succes met je keuze! Johan

              Comment


              • #8
                Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                Ik heb de Lowepro Rover AW II.
                Een zeer degelijke, stevige rugzak die heel erg comfortabel is om dragen (na soms een hele dag stappen) en een regenhoes zit mooi verborgen onderaan de rugzak.
                In het onderste gedeelte heb ik er meestal body + lens, 3 aparte lenzen, 1 flitser inzitten, maar dan zit het wel vol.
                In de bovenste ruimte kunnen een regenjasje, kaart, boek(je) en een lunchpakket er zonder probleem in, maar verwacht niet dat er heel veel plaats is. Ook is er nog een zijvak (met rits) waar je batterijen, geheugenkaartjes enz... in kwijt kan.
                Btw: Tussen de bovenkant en de onderkant kan je de scheiding losmaken zodat je 1 doorlopende ruimte hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                  Ikzelf zoek ongeveer hetzelfde. Een redelijke rugzak van rond de 150 euro, voor niet te veel materiaal (heb toch maar 3 lenzen en 1 body). Maar wil wel wat ruimte voor een trui, een regenjasje, wat eten etc.

                  Vooral snel aan je camera te kunnen is belangrijk voor mij. Hele dagen stappen met de camera rond de nek is zwaar, je rugzak telkens neerzetten als je een foto wil nemen is niet praktisch.

                  Ik kwam uit bij de lowepro primus AW. Heeft iemand al ervaring met deze rugzak?

                  Ook zag ik de Kata D3N130, iemand hier ervaring mee?
                  Last edited by Bvbree; 8 september 2008, 19:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bvbree Bekijk bericht
                    stappen met de camera rond de nek is zwaar, je rugzak telkens neerzetten als je een foto wil nemen is niet praktisch.
                    ...is dat dan echt zo'n probleem...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                      Het eerste ligt aan je afstanden, het tweede ligt nogal aan het terrein waarop je aan het stappen bent hoor. Bij natte ondergronden is het echt niet aan te raden hem op de grond te zetten. Tenzij je een natte rug niet zo erg vindt natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bvbree Bekijk bericht
                        Ook zag ik de Kata D3N130, iemand hier ervaring mee?
                        Wordt er eigenlijk wel eens gelezen? Enkele regels boven jou heb ik zelf de Kata aanbevolen. Voor wat jij er mee wil, denk ik dat de 3N1 20 voldoende zal zijn...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                          Ik heb soms ook de indruk dat de mensen de vorige posts niet lezen voor ze zelf iets posten.

                          Alleszinds merci aan iedereen die gereageerd heeft. Ik heb uiteindelijk voor Kata gekozen, meer bepaald de kata DR-467. Even kort uitleggen waarom:

                          - niet té groot (45cm hoog), nog een 10-tal centimeter kleiner dan bijvoorbeeld Lowerpro AW II en Compurover
                          - ook een pak goedkoper dan Lowepro (maar 74 euro bij konijnenberg)
                          - maar plaats genoeg: apart deel voor kodak met lenzen/flash en apart deel voor lunchpakket, regenjas, ...
                          - plaats voor statief aan te hangen
                          - vak voor laptop (ook handig voor map/kaartje/...)
                          - regenhoes
                          - uitneembaar fotodeel, dus ombouwbaar tot gewone rugzak
                          Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                            Kata is een goed merk..

                            Kijk eens op www.hotz.be of bezoek hen is. Dat is de invoerder van Kata Bags. Je kan er daar ook vele bekijken en ze helpen je daar goed.

                            Andries
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rugzak voor daguitstappen (half fotografie, half rest)

                              Rugzak is ondertussen aangekomen. Vriendin heeft hem meegebracht uit Amerika (€60 ongeveer). Ziet er heel stevig uit.

                              In deel voor fotomateriaal plaats voor d40 met 18-200 lens + 2 extra lensen + sb800, en dan zit alles nog heel ruim.

                              In het andere deel nog relatief veel plaats om spullen in te steken. Regenkap ook in orde, plaats voor statief, zit goed op de schouders en redelijk zacht, ...

                              Denk dat ik voor 60 euro een zeer goede koop gedaan heb!
                              Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                              Comment

                              Working...
                              X