Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monopod

    Wil binnenkort een monopod aankopen, dacht hierbij aan volgende: Manfrotto 682B self standing monopod.
    Is hier iemand die deze gebruikt?
    Heb een degelijk statief maar te zwaar om overal mee te sleuren!
    Groetjes Hendrika

  • #2
    Re: Monopod

    ik gebruik monopod Manfrotto 676B.
    heel tevreden ,heb geen zware camera.grt
    Met Vele Groeten-Cuvoll-
    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
    BD 1000BE

    Comment


    • #3
      Re: Monopod

      Hier een Manfrotto 680B. Redelijk compact, aanvaardbaar qua gewicht, zeer stabiel, ook met zwaardere objectieven/camera's.

      En de prijs is ook best goed te noemen, tussen de 50 en de 65 euro afhankelijk van waar je koopt....

      Comment


      • #4
        Re: Monopod

        Hier ook een Manfrotto 680B en ben er tevreden over.
        De prijs die hier al voor aangehaald is gaat wel enkel over de monopod zelf.
        Je camera kan er rechtstreeks op geschroefd worden, maar als je nog een kop bijwil zal de prijs wel wat hoger liggen dan die 50 à 65 euro
        Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

        Comment


        • #5
          Re: Monopod

          Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk bericht
          Hier ook een Manfrotto 680B en ben er tevreden over.
          De prijs die hier al voor aangehaald is gaat wel enkel over de monopod zelf.
          Je camera kan er rechtstreeks op geschroefd worden, maar als je nog een kop bijwil zal de prijs wel wat hoger liggen dan die 50 à 65 euro
          maar dan heb je wel een kop die ook op een statief bruikbaar is, of vergis ik mij?
          Verder lijkt het mij minder noodzakelijk om op een monopod een goede kop te zetten. Echt stabiel zijn die dingen niet
          enkel de snelkoppeling kan handig zijn, voor de rest lijkt het mij een beetje overbodig (weinig tot geen ervaring met monopods)
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Monopod

            Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            maar dan heb je wel een kop die ook op een statief bruikbaar is, of vergis ik mij?
            Verder lijkt het mij minder noodzakelijk om op een monopod een goede kop te zetten. Echt stabiel zijn die dingen niet
            enkel de snelkoppeling kan handig zijn, voor de rest lijkt het mij een beetje overbodig (weinig tot geen ervaring met monopods)
            Afhankelijk van de kop kan je die inderdaad ook op een statief gebruiken.
            Ik heb toch gekozen voor een extra kop omdat ik daardoor de camera ook 90° kan draaien (portrait vs landscape) op de monopod
            en omdat ik er dan zoals jij al aangehaald hebt, een snelkoppeling op zitten heb.
            Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

            Comment


            • #7
              Re: Monopod

              ............
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:57.

              Comment


              • #8
                Re: Monopod

                hou toch rekening hendrika dat je een tripod niet voor lles kunt vervangen door een monopod.
                sportfotografie is iets waar je met een monopod kunt werken maar voor macro en landschapfotografie (zeker bij moeilijke lichtomstandigheden ) maw waar lagen iso's en grote scherpdiepte héél belangrijk zijn moet je toch terugvallen naar dat statief.
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Monopod

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  hou toch rekening hendrika dat je een tripod niet voor lles kunt vervangen door een monopod.
                  sportfotografie is iets waar je met een monopod kunt werken maar voor macro en landschapfotografie (zeker bij moeilijke lichtomstandigheden ) maw waar lagen iso's en grote scherpdiepte héél belangrijk zijn moet je toch terugvallen naar dat statief.
                  Dat weet ik, maar een monopod is nog altijd beter denk ik dan uit de hand, je heb toch wat steun.

                  Bedankt allemaal.
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monopod

                    Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                    Dat weet ik, maar een monopod is nog altijd beter denk ik dan uit de hand, je heb toch wat steun.

                    Bedankt allemaal.
                    lens met beelstabilisatie (vr of usm) doet dit ook
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monopod

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
                      Ik gebruik dezelfde kop op tripod en monopod
                      Je kan idd een monopod gebruiken zonder kop, maar het is veel comfortabeler met kop. Zeker als je zwaar glas hebt is een tripod niet altijd een optie, en dan wordt een monopod een onmisbaar accessoire

                      En onstabiel ? Neem eens een kijkje naar deze technieken:

                      http://www.nikonians.org/monopods/what_monopod_3.html
                      kan inderdaad wel stabiel zijn, maar nooit zo stabiel als tripod.
                      en ik ben nu zelf wat meer aan het uitproberen geweest met monopod:
                      als je plaats hebt om te staan maakt die kop niet uit, maar als het bekrompen wordt, is het inderdaad handig als je een kop hebt.
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment

                      Working...
                      X