Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

    Mijn CRT-scherm gaat de deur uit wegens oud en versleten, maar niet voor ik een nieuw scherm gevonden heb

    mijn oogske is gevallen op de Samsung SyncMaster T220, die percies redelijke commentaren krijgt http://www.lesnumeriques.com/article-312-3392-36.html

    Heeft er iemand ervaring mee? Ik weet niet of die makkelijk te kalibreren is en of dat echt een absolute must is...

    Thanks for the help!

    Sven
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

  • #2
    Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

    Ik heb de Samsung SyncMaster 2493hm, alvast heel tevreden over, en prima te callibreren.

    Zeker een aanrader.

    Comment


    • #3
      Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

      Ik heb net de 245T gekocht met een Spyder 3 Pro... zeer tevreden van!
      Huur mijn fotostudio
      Jan Cornelis Photography

      Comment


      • #4
        Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

        Ik heb sinds een tweetal weken de Samsung Syncmaster T200HD uit dezelfde serie. Gekalibreerd met de Spyder 3 en tot nu toe zeer tevreden over.

        Benny
        ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

        Comment


        • #5
          Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny Bekijk bericht
          Gekalibreerd met de Spyder 3 en tot nu toe zeer tevreden over.

          Benny
          En is het noodzakelijk om die schermen te calibreren? heb het nog nooit gedaan eigenlijk... (Zo'n spiderding is niet goedkoop...)
          Vriendelijke groeten, Sven
          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

          Comment


          • #6
            Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

            Wel er was toch een duidelijk verschil tussen voor en na de kallibratie.
            Op het einde van het kalibratieproces kan je in de soft van de Spyder schakelen tussen voor en na kalibratie, en dan was er toch een verschil.
            ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

            Comment


            • #7
              Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

              Ik heb mij de 240T aangeschaft en gekalibreerd met de eye one

              Comment


              • #8
                Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                En is het noodzakelijk om die schermen te calibreren? heb het nog nooit gedaan eigenlijk... (Zo'n spiderding is niet goedkoop...)
                Ja, het is aan te raden om elk scherm te calibreren. De meeste schermen zijn (uit het fabriek) te helder en te koel (lees: blauw) afgesteld.
                Investeren in bijvoorbeeld een Eye-One Display 2 (€ 205) is héél zinnig!
                Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                Comment


                • #9
                  Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                  Ja, het is aan te raden om elk scherm te calibreren. De meeste schermen zijn (uit het fabriek) te helder en te koel (lees: blauw) afgesteld.
                  Investeren in bijvoorbeeld een Eye-One Display 2 (€ 205) is héél zinnig!
                  Inderdaad!

                  Vooral laptop schermen. Die zitten aan de 8000 kelvin of hoger.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                    Ik heb een SAMSUNG SyncMaster 2043NW welke ik callibreer met een Eye One.
                    Nadeel is wel dat het dialoogvenster van de monitor (voor aanpassen waarden helderheid, contrast, ...) midden op het beeldscherm verschijnt, juist daar waar de Eye One meet. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit scherm. Vraag mij enkel af of het dialoogvenster van de monitor verplaatsbaar is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bart & Ruifje Bekijk bericht
                      Ik heb een SAMSUNG SyncMaster 2043NW welke ik callibreer met een Eye One.
                      Nadeel is wel dat het dialoogvenster van de monitor (voor aanpassen waarden helderheid, contrast, ...) midden op het beeldscherm verschijnt, juist daar waar de Eye One meet. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit scherm. Vraag mij enkel af of het dialoogvenster van de monitor verplaatsbaar is.
                      Het dialoogvenster kan je toch zetten waar je wil??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                        Ik bedoel het dialoogvenster van het beeldscherm dat verschijnt wanneer je op de knop 'menu' onderaan de monitor drukt. Zou niet weten hoe je dat kunt verplaatsen, heb het toch nog niet ontdekt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Het dialoogvenster kan je toch zetten waar je wil??
                          Zelf heb ik Samsung 2 jaar geleden een mail gestuurd omdat ik het ook zo storend vind dat de OSD midden in beeld staat met mijn SyncMaster 215TW en hun antwoord was "niet verplaatsbaar". Dit is dus merk/model-afhankelijk! Met een breedbeeldmonitor kun je de Eye-One wel probleemloos iets uit het centrum positioneren.
                          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                            Op menu klikken en dan bij OSD > V -en H Position in het engels normaalgezien dus het is zeker mogelijk..

                            hopelijk heb ik je kunnen helpen

                            Heb wel een breedbeeld 931
                            Yannick Desmet 2021
                            yannickdesmet.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kent iemand de Samsung SyncMaster T220?

                              Bedankt voor de tip!

                              Comment

                              Working...
                              X