Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

    Hallo,

    Ik heb het geluk om via één van onze medewerkers een kaartje te hebben (via Toyota) voor de Formule 1 dit weekend. We hebben plaatsen op de Toyota grandstant tussen "La Source" en de "Raidillon". Ik weet echter niet wat ik me moet voorstellen op gebied van afstand tot de baan en wou eens weten of er mensen bekend zijn met het circuit en eventueel plaatsen weten waar het de moeite is, en nog belangrijker, mag om plaatjes te schieten? Kan je vrij rondlopen rond het circuit zonder bijkomende badges of ID's? Een press pass zou beter zijn, maar ja...

    Kunnen jullie helpen?
    An  a day keeps frustration away!
    http://www.demey-deleus.be

  • #2
    Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

    Oorspronkelijk geplaatst door Vejito Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb het geluk om via één van onze medewerkers een kaartje te hebben (via Toyota) voor de Formule 1 dit weekend. We hebben plaatsen op de Toyota grandstant tussen "La Source" en de "Raidillon". Ik weet echter niet wat ik me moet voorstellen op gebied van afstand tot de baan en wou eens weten of er mensen bekend zijn met het circuit en eventueel plaatsen weten waar het de moeite is, en nog belangrijker, mag om plaatjes te schieten? Kan je vrij rondlopen rond het circuit zonder bijkomende badges of ID's? Een press pass zou beter zijn, maar ja...

    Kunnen jullie helpen?
    Alvast 1 belangrijke tip. Neem zeker gehoorbescherming mee, want het geluid dat uit die wagens komt is onwaarschijnlijk...een orgasme voor de auto -motorsportliefhebber, maar waarschijnlijk wel erg schadelijk om er lange tijd in te staan.

    Jouw locatie is bij een rechtstuk net voor de Eau Rouge en de Raidillon, 1 van de mooiste en fenomenaalste bochten ter wereld.

    Denk dat de afstand varieert en afhankelijk is van je zitpositie, maar je mag volgens mij wel rekenen op 50 a 100m.

    Lucky bastard trouwens!
    Last edited by Destn; 2 september 2008, 10:58. Reden: typo
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

      Lucky bastard trouwens!
      Erm... Heb alsnog €125 betaald voor m'n ticket (weliswaar met lunch en bus...)

      Maar voor dit spectakel mee te maken had ik het er wel voor over
      An  a day keeps frustration away!
      http://www.demey-deleus.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

        Oorspronkelijk geplaatst door Vejito Bekijk bericht
        Erm... Heb alsnog €125 betaald voor m'n ticket (weliswaar met lunch en bus...)

        Maar voor dit spectakel mee te maken had ik het er wel voor over
        Zijn geld dubbel en dik waard, geloof me. Heb een aantal jaren geleden eens mogen gaan kijken naar de training en dat was toen al dik in orde.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

          Een ding waar je zeker op moet letten. Zie dat je direct op een goede plaats zit want een andere plek op het circuit opzoeken kost zoveel tijd(omwille van de grootte) dat de wedstrijd dan reeds voor meer dan de helft achter de rug is.
          Je kan er overigens buiten de wedstrijd ook wel prachtige wandelingen maken.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Een ding waar je zeker op moet letten. Zie dat je direct op een goede plaats zit want een andere plek op het circuit opzoeken kost zoveel tijd(omwille van de grootte) dat de wedstrijd dan reeds voor meer dan de helft achter de rug is.
            Je kan er overigens buiten de wedstrijd ook wel prachtige wandelingen maken.
            Denk dat je bij de F1 wel vast hangt aan je tribune, dus veel verloop zal er niet mogelijk zijn..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Een ding waar je zeker op moet letten. Zie dat je direct op een goede plaats zit want een andere plek op het circuit opzoeken kost zoveel tijd(omwille van de grootte) dat de wedstrijd dan reeds voor meer dan de helft achter de rug is.
              Je kan er overigens buiten de wedstrijd ook wel prachtige wandelingen maken.
              Ik heb een genummerd ticket met een zitplaats, dus veel kiezen zit er niet in, vrees ik...
              An  a day keeps frustration away!
              http://www.demey-deleus.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                Zonder perspas (met track access, alleen paddock en/of pitlane is niet voldoende) zal je niet buiten je tribune mogen komen vrees ik, maar je zit zeker op een mooie plaats, zorg wel voor redelijk wat bereik, op die plaats is een 400mm zeker geen luxe, of je maakt foto's van de zijkant, dan zal je met een 70-200 wel toekomen.

                Die opmerking over de gehoorbeschermers ... zeker doen, zelfs bij de FIA GT is het geluid ondraaglijk als je kort bij de track bent, zo'n F1 maakt een nog hoger geluid.

                Laat de resultaten wel zien hé

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                  Ik heb een ticket voor de qualificaties (VIP Lodge) vastgekregen (via een van onze leveranciers).

                  Ik weet alleen niet welk materiaal ik opzet: mijn nikkor 24-120 VR (te kort vrees'k) of mijn Tamron 70-300 f4-5.6? De eerste is te kort vrees'k en de tweede te traag (AF) en daarvoor zal'k veel licht nodig hebben...

                  Ik hoop een van de komende jaren eens een ticket voor de GP zelf vast te krijgen

                  Mijn 50mm 1.4 zal wel van pas komen voor pit-babes denk'k
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht

                    Mijn 50mm 1.4 zal wel van pas komen voor pit-babes denk'k
                    Laat dat resultaat hier ook maar zien
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Laat dat resultaat hier ook maar zien
                      Volledig mee eens!
                      An  a day keeps frustration away!
                      http://www.demey-deleus.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                        Die opmerking over de gehoorbeschermers ... zeker doen, zelfs bij de FIA GT is het geluid ondraaglijk als je kort bij de track bent, zo'n F1 maakt een nog hoger geluid.

                        Mark
                        Toch geen problemen gekend hoor tijdens de FIA GT. Maarja, na 4 jaar werken bij PK Carsport ben ik al wat gewoon hoor. Ik stond toen de hele 24 uren aan de muur om tijd te geven. Nu ik voor fotografie gekozen heb, eind 2006 was dat, heb ik geen problemen ivm geluid van de wagens hoor.

                        Vorig jaar tijdens de testdat te Spa van de F1 was ik ook in 't bezit van een press pass en heb toen ook geen oorstopjes aangedaan. Af en toe kreeg je wel wat last als je juist aan een acceleratie / snelle zone staat. Voor de rest niet zo'n last hoor.

                        Laat de foto's maar zo snel mogelijk komen en als ik jou was neem ik gewoon beide lenzen mee. Zo heb je altijd zekerheid

                        Mvg
                        Nikon member..

                        Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thomaske_GLPK Bekijk bericht
                          Toch geen problemen gekend hoor tijdens de FIA GT. Maarja, na 4 jaar werken bij PK Carsport ben ik al wat gewoon hoor. Ik stond toen de hele 24 uren aan de muur om tijd te geven. Nu ik voor fotografie gekozen heb, eind 2006 was dat, heb ik geen problemen ivm geluid van de wagens hoor.

                          Vorig jaar tijdens de testdat te Spa van de F1 was ik ook in 't bezit van een press pass en heb toen ook geen oorstopjes aangedaan. Af en toe kreeg je wel wat last als je juist aan een acceleratie / snelle zone staat. Voor de rest niet zo'n last hoor.

                          Laat de foto's maar zo snel mogelijk komen en als ik jou was neem ik gewoon beide lenzen mee. Zo heb je altijd zekerheid

                          Mvg
                          DAT BETEKENT IN FEITE DAT JE AL VOOR EEN GROOT DEEL DOOF GEWORDEN BENT!

                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                            De politie gaat dit ook meevieren en brengt vier professioneel uitgeruste teams om alles op de gevoelige plaat te flitsen. De buitenlanders kunnen de plaatjes ook met bankcontact en kredietkaarten zonder toeslag betalen. Wat een service
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's nemen op de Formule 1 Spa-Francorchamps

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                              De politie gaat dit ook meevieren en brengt vier professioneel uitgeruste teams om alles op de gevoelige plaat te flitsen. De buitenlanders kunnen de plaatjes ook met bankcontact en kredietkaarten zonder toeslag betalen. Wat een service
                              op zo'n moment is het dus een voordeel met de bus te gaan
                              An  a day keeps frustration away!
                              http://www.demey-deleus.be

                              Comment

                              Working...
                              X