Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

off-camera flash bracket for Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • off-camera flash bracket for Nikon

    Ik ben op zoek naar een off-camera flash bracket for Nikon ongeveer zo een

    Hopelijk kan ik als ik zo'n bracket gebruik een iets betere belichting krijgen maar de hoofdreden dat ik
    zo'n bracket zoek is toch wel dat mijn camera met flitser erg topzwaar vind en zo het gewicht wat beter
    kan verdelen.
    Nu vraag ik me af of ik niet zonder flashcord kan want een SB800 kan ook in remote en je camera als
    commander gebruiken.
    Hoe bevestig je de flitser op de bracket zijn daar voetjes voor of zit dat ingebouwd in zo'n kabel.
    Welke flashcord heb ik eventueel nodig met een SB800?

    Als iemand toevallig nog een tip heeft voor een goede site met info over dit onderwerp is dat zeer welkom.

    gr.
    Elmo

  • #2
    Re: off-camera flash bracket for Nikon

    Hiervoor heb je de Synchronisatiekabel SC28 of SC29 nodig, let wel deze kabels zijn niet echt goedkoop.
    In slave mode gebruiken en met de IR aansturen zal niet gaan omdat de IR poort vd flitser dan zichtbar moet zijn voor de camera.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: off-camera flash bracket for Nikon

      Ik heb me net eentje aangeschaft... SC28, kostprijs 90 euro

      groeten,
      Luc
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: off-camera flash bracket for Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        Hiervoor heb je de Synchronisatiekabel SC28 of SC29 nodig, let wel deze kabels zijn niet echt goedkoop.
        In slave mode gebruiken en met de IR aansturen zal niet gaan omdat de IR poort vd flitser dan zichtbar moet zijn voor de camera.
        Is volgens mij niet juist
        De sensor van de flitser moet pre-flits van de interne flitser kunnen waarnemen, deze moeten niet direct met elkaar in contact te staan.
        Dit juist een onderdeel van het Nikon Creative Lightning Systeem (CLS)
        Maw off-camera gaat perfect zonder kabel, je moet alleen je interne flits gebruiken, deze kabel is eerder bedoeld voor toestellen zonder interne flits zoals bijvoorbeeld de D3.

        Ik zoek nog even een verduidelijkende link
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

        Comment


        • #5
          Re: off-camera flash bracket for Nikon

          Gewoon even je camera en flits naats elkaar zetten en testen of het werkt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: off-camera flash bracket for Nikon

            Met het dingetje zoals Konijnenberg toont, zit de sensor van een Nikon SB800 aan de verkeerde kant. Ik heb net even uit de vrije hand binnenshuis wat proefjes gedaan met SB800 links en rechts van de camera. De flitser reageerde in beide gevallen wel correct. Gezien de adviezen van Nikon over het toepassen van slaafflitsers met CLS is flitser aan de linkerkant de enig juiste, want daar is direct zicht op de sensor. Mogelijk is het niet optimaal, waardoor de bedrijfszekerheid twijfelachtig wordt. In de toebehorencatalogus van Nikon wordt de flitsbracket afgebeeld met flitskabel. Met kabel SC29 (de dure) heb je dan nog de mogelijkheid om scherpstellicht te gebruiken, gevoed uit de SB800. Voor een losse kabel zou je wat moeten shoppen, prijsverschil kan aantrekkelijk zijn. Tot slot vergeet niet dat de ingebouwde flitser zijn voeding uit de camera accu haalt.

            Groet Hans
            Last edited by J.Hoes; 2 september 2008, 17:07.

            Comment


            • #7
              Re: off-camera flash bracket for Nikon

              Als de sensor aan de verkeerde kant zit: flitser en kop omdraaien.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: off-camera flash bracket for Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als de sensor aan de verkeerde kant zit: flitser en kop omdraaien.
                Scherp gezien!

                Groet Hans

                Comment


                • #9
                  Re: off-camera flash bracket for Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
                  Is volgens mij niet juist
                  De sensor van de flitser moet pre-flits van de interne flitser kunnen waarnemen, deze moeten niet direct met elkaar in contact te staan.
                  Dit juist een onderdeel van het Nikon Creative Lightning Systeem (CLS)
                  Maw off-camera gaat perfect zonder kabel, je moet alleen je interne flits gebruiken, deze kabel is eerder bedoeld voor toestellen zonder interne flits zoals bijvoorbeeld de D3.

                  Ik zoek nog even een verduidelijkende link
                  Dus als de kabel niet echt nodig is en je de interne flitser kunt gebruiken dan vraag ik me af hoe je je flitser bevestigd op het bracket.
                  kijk als je dan weer een apart voetje moet kopen kun je net zo goed ook een kabeltje nemen is mijn gedachte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: off-camera flash bracket for Nikon

                    volg deze link


                    In plaats van het kabelvoetje kun je de losse voetplaat (AS-19) van de SB800 vastschroeven. In het uiterste geval zou je voetje AS-19 moeten aanschaffen.
                    groet Hans
                    Last edited by J.Hoes; 2 september 2008, 18:09.

                    Comment


                    • #11
                      Re: off-camera flash bracket for Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                      volg deze link


                      In plaats van het kabelvoetje kun je de losse voetplaat (AS-19) van de SB800 vastschroeven. In het uiterste geval zou je voetje AS-19 moeten aanschaffen.
                      groet Hans
                      Hans bedankt voor de link
                      Ik ga even uitgebreid rond snuffelen daar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: off-camera flash bracket for Nikon

                        Zijn de niet-nikon off-camera flash kabels dan niet goed van kwaliteit? Ze zijn in ieder geval toch een heel stuk goedkoper?

                        Comment


                        • #13
                          Re: off-camera flash bracket for Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Slicktrix Bekijk bericht
                          Zijn de niet-nikon off-camera flash kabels dan niet goed van kwaliteit? Ze zijn in ieder geval toch een heel stuk goedkoper?
                          Dit vroeg ik me ook al af want ik zie op evilbay kabeltjes al van 13 euro en kwam ook een cold off shoe tegen voor nog geen 2 gbp.
                          Dat is wel handig als je de kabel niet nodig blijkt te hebben.
                          Ik ga denk ik het bracket kopen en draadloos proberen en daarna als het niet
                          voldoet toch maar een kabel (waarschijnlijk origineel Nikon dan maar)
                          Gr.
                          Elmo

                          Comment


                          • #14
                            Re: off-camera flash bracket for Nikon

                            Nog een extra vraag, wat is het voordeel van zo'n bracket?
                            Het voordeel van off-camera lijkt me net dat de flits niet meer vast hangt aan het toestel.
                            En dan blijft ook de vraag of de goedkopere kabels van de "witte"-producten niet goed zijn?

                            Comment


                            • #15
                              Re: off-camera flash bracket for Nikon

                              de reden dat de meeste goedkope kabels niet werken is dat de Nikon body de iTTL info naar de Nikon flitser moet sturen. ik heb al immitaties gezien van 50 euro (ipv 80 euro) die wel werkten.

                              draadloos op een flashbracket zal enkel binnehuis werken als de preflashes van je commander kunnen weerkaatsen. je flits-sensor van de SB800 moet volgens de handleiding binnen een hoeg van 30° tob de commander staan. de kabel kan o.a. gebruikt worden om de commander een ander richting te geven.

                              maar indoor als de muren goed reflecteren en niet te ver zijn, zal het allemaal redelijk goed werken

                              Comment

                              Working...
                              X