Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke spiegelreflexcamera kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke spiegelreflexcamera kopen?

    Hallo,
    Als beginnend student fotografie ben ik op zoek naar een goede spiegelreflexcamera, daar het aanbod zooo groot ishad ik graag hier wat advies ingewonnen. Ik ben vooral op zoek naar eentje die je jaren kan houden, dus niet echt iets voor beginners, eentje waar je de objectieven van kan verwisselen(verschillende soorten lenzen, etc)en liefst niet boven de 1000 euro.

    Laat maar komen die raad!

  • #2
    Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

    Eerst en vooral, gebruik de zoekfunctie eens en doorzoek eens het forumonderdeel camera's. Welke camera is zowat de meest gestelde vraag.

    Maak voor jezelf uit wat je wil fotograferen, afhankelijk daarvan maak je dan een keuze. Normaal gezien zit het onderdeel "welke camera" in de basisopleiding fotografie.

    Hierbij toch enkele raadgevingen:
    1. Het menselijk oog (de fotograaf) zit het beeld.
    2. De lens vormt het beeld (na het zien het belangrijkste)
    3. De camera legt het vast (digitaal of op film)


    Ga naar de winkel en probeer enkele camera's, neem ze vast en zie wat goed in de hand ligt en waar de knopjes op een voor jou logische plaats zitten.. Wat betreft lenzen, hoe lichtsterker hoe beter, beter meer investeren in goed glas dat is hetgene dat blijft en wat het beeld maakt.

    Dus maw de keuze van merk en type zijn persoonlijk.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mama van drie Bekijk bericht
      Hallo,
      Als beginnend student fotografie ben ik op zoek naar een goede spiegelreflexcamera, daar het aanbod zooo groot ishad ik graag hier wat advies ingewonnen. Ik ben vooral op zoek naar eentje die je jaren kan houden, dus niet echt iets voor beginners, eentje waar je de objectieven van kan verwisselen(verschillende soorten lenzen, etc)en liefst niet boven de 1000 euro.

      Laat maar komen die raad!
      NIKON
      als je niet van plan bent auto mode te gebruiken is de Nikon D200 prijs kwaliteit zeer goed (kost ongeveer 800 body enkel). Daarnaast lijkt de Nikon D90 die ergens in oktober verkocht wordt wel topnotch (maar wellicht iets te duur. D80 is zeker ook een goed toestel (de bouwkwaliteit is minder stevig dan D200). D60/D40 zou ik niet aanraden.

      Als lens is er maar een goede keus 18-200 VR van nikon.
      CANON heeft een soortgelijke lens die later dit jaar uitkomt.

      Avondles fotografie www.tqphoto.be
      Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

      Comment


      • #4
        Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

        Waar kan je een D200 nog nieuw kopen? Want die wordt toch niet meer gemaakt? Het ding is ook al 3? jaar oud zeker?

        Comment


        • #5
          Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

          stond nog te koop bij konijnenberg tot vorige week.

          nu is hij weg...

          Avondles fotografie www.tqphoto.be
          Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

          Comment


          • #6
            Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

            ga gewoon voor het basismodel van body bij Canon of Nikon... daar ga je niet slecht mee zijn...
            Ik persoonlijk vind Canon lenzen net iets beter en meer keuze.

            Begin met een basis body en investeer in 2 goeie lenzen of 1 goeie lens aangezien je budget maar 1000 euro is.

            Binnen enkele jaren als je zeker weet dat fotografie je ding is kan je investeren in een betere body en die goeie lens gaat nog steeds kunnen dienen.
            poof

            Comment


            • #7
              Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door quartiertom Bekijk bericht
              Als lens is er maar een goede keus 18-200 VR van nikon.
              ??? sure, want ???

              @TS: van iedere spiegelreflexcamera kun je de lenzen verwisselen hoor
              Keuze is erg persoonlijk, wat voelt het best aan in jouw handen, welke menu opbouw spreekt jou het meest aan. Langs in de winkel en vasthouden. Voordeel Nikon / Canon: grote 2e handsmarkt voor lenzen.
              2e advies: gebruik zoekfunctie, voor dagen lang lees plezier op het forum.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                Een Canon 40 D + 17/85 IS is misschien een keuze of de aankomende 18/200 (maar die laatste lens is alweer 600 € en moet nog uitkomen).
                Stapje minder zou de 450 d betekenen.

                Wat Nikon betreft de D200, waarschijnlijk 2e hands. Hier zou misschien de 18/ 70 lens een aanrader zijn. De 18/ 200 kost ook hier iets meer dan 500 €
                Een andere keus is de D80, maar dan zou ik toch de nieuwe en aankomende D90 verkiezen. Toch een stuk beter en meer gericht op de toekomst.
                Maar natuurlijk ben je toch weer iets meer geld kwijt.

                Je moet in ieder geval rekening houden dat je een 2e accu nodig hebt. Geheugen zijn de kosten niet echt meer.

                En bedenk ook, je koopt iets voor jaren en zeker met het oog op een opleiding zal het zich in kwaliteit terug verdienen.

                Comment


                • #9
                  Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door quartiertom Bekijk bericht
                  Daarnaast lijkt de Nikon D90 die ergens in oktober verkocht wordt wel topnotch (maar wellicht iets te duur.
                  Ik heb de D90 net zien staan bij konijnenberg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                    je bent een (beginnend) student fotografie, je zoekt een camera niet voor (beginners) en je zoekt een spiegelreflexcamera waar je objectieven van kan wisselen.
                    sorry maar ik vind dit toch een beetje moeilijk verhaal hoor.
                    maar je ziet Mama van drie, men helpt een ieder hier graag op BD.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      je bent een (beginnend) student fotografie, je zoekt een camera niet voor (beginners) en je zoekt een spiegelreflexcamera waar je objectieven van kan wisselen.
                      sorry maar ik vind dit toch een beetje moeilijk verhaal hoor.
                      maar je ziet Mama van drie, men helpt een ieder hier graag op BD.
                      grt,bouk.
                      ja, als je het zo concreet op een rijtje zet..... is iedere reactie er eigenlijk een teveel
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                        Voor £ 485 = € 595 is de Fujifilm S5 Pro momenteel écht een koopje!
                        Dit is een Nikon D200-body (dus te gebruiken met lenzen van Nikon) met een sensor van Fuji. Google maar even en lees de testen en vel zelf je oordeel.
                        Ik betaalde voor mijne een jaar geleden € 1780 met een extra batterij
                        http://www.warehouseexpress.com/cate...=3065&brand=84
                        Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                          Ga naar een Saturn winkel daar kun je alle modellen in de hand nemen en er zelfs fotos mee maken ... het is geen uitsluitingstest maar je krijgt een vrij aardig idee hoe en wat eea is ... en hoe de "fotografische" kwaliteit is zo uit het vuistje

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                            En bekijk zeker de modellen van Sony of Pentax eens, beide hebben heel goeie toestellen en vooral Pentax heeft mooie (lees: mooi in prijs) basissets. Via de zoekfunctie kom je heel wat te weten hierover.

                            Zoals eerder aangehaald, de keuze is voor iedereen anders. DE camera bestaat niet evenals welke lenzen je erbij wil hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke spiegelreflexcamera kopen?

                              en waar zit Mama van drie nu:
                              als je hier een vraag stelt, verwacht je toch wel een reactie van degene die hem stelt, gezien het aantal reacties wat er al gegeven is door de leden.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X