Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panoramahoofd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panoramahoofd

    Wie OH wie,

    heeft de goedheid in zijn of haar hart om mij een panoramahoofd uit te lenen?

    We hebben er eentje nodig voor avondschool om verticale shots te maken en achteraf te stitchen. Wil dat niet kopen omdat ik het later toch niet veel zal gebruiken.

    Ben van omgeving Antwerpen

    Ik trakteer u een frisse pint!

    Of, indien geen alcohol gebruiken, iets anders!!!



    PS: ik weet niet of dit topic in 'gezocht' moet, aangezien ik niets wil kopen. Verzet maar als het toch zou moeten!

  • #2
    Re: Panoramahoofd

    Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
    Wie OH wie,

    heeft de goedheid in zijn of haar hart om mij een panoramahoofd uit te lenen?

    We hebben er eentje nodig voor avondschool om verticale shots te maken en achteraf te stitchen. Wil dat niet kopen omdat ik het later toch niet veel zal gebruiken.

    Ben van omgeving Antwerpen

    Ik trakteer u een frisse pint!

    Of, indien geen alcohol gebruiken, iets anders!!!



    PS: ik weet niet of dit topic in 'gezocht' moet, aangezien ik niets wil kopen. Verzet maar als het toch zou moeten!
    Koop een stalen winkelhaak (zo een met verschillende gaatjes) bij de gamma.
    Kost 1 euro.

    Kan je de cam mee onder het nodale punt vastmaken,
    en zowel aan de 3poot als aan de cam bevestigen.
    Werkt 100% prima ook voor vergrotingen van meer dan 2 meter.

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Panoramahoofd

      Foutje
      Last edited by Photoclicks; 2 september 2008, 08:17.

      Comment


      • #4
        Re: Panoramahoofd

        Deze helpen ook wel een beetje:

        DIY Pano-Head / Vertical Mount for Digital Camera: The purpose of this instructable is to illustrate an idea of the cheapest panoramic tripod head / vertical camera mount that works for a small P&S camera and could be easily make at home without a lot of time and tools invested.The dimensions of…

        At dPS we’re all about helping you become a better photographer. You can find daily articles teaching you everything you need to know about photograph. If you’ve arrived at this page after looking for some content on our forums, please note we have currently closed our Forums so that we can focus on bringing you […]

        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Panoramahoofd

          Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
          Koop een stalen winkelhaak (zo een met verschillende gaatjes) bij de gamma.
          Kost 1 euro.

          Kan je de cam mee onder het nodale punt vastmaken,
          en zowel aan de 3poot als aan de cam bevestigen.
          Werkt 100% prima ook voor vergrotingen van meer dan 2 meter.

          DPaul
          Wat voor winkelhaak bedoel je?

          En ik moet de camera verticaal plaatsen, lukt dat met die systeem?

          Comment


          • #6
            Re: Panoramahoofd

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            Deze helpen ook wel een beetje:

            DIY Pano-Head / Vertical Mount for Digital Camera: The purpose of this instructable is to illustrate an idea of the cheapest panoramic tripod head / vertical camera mount that works for a small P&S camera and could be easily make at home without a lot of time and tools invested.The dimensions of…

            At dPS we’re all about helping you become a better photographer. You can find daily articles teaching you everything you need to know about photograph. If you’ve arrived at this page after looking for some content on our forums, please note we have currently closed our Forums so that we can focus on bringing you […]

            http://www.nabble.com/DIY-pano-head-...d17052791.html
            Thanks!

            Zoek wel net iets gemakkelijkere oplossingen

            Comment


            • #7
              Re: Panoramahoofd

              Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
              Wat voor winkelhaak bedoel je?

              En ik moet de camera verticaal plaatsen, lukt dat met die systeem?



              Ja natuurlijk, doe dat al jaren. Tientallen gestitchte pano's.
              Het moeilijkste is een schroef vinden met de juiste draad voor onderaan de body.
              Want je hebt er 2 nodig:
              - Cam aan winkelhaak bevestigen = schroef
              - Winkelhaak aan statief = moer

              Technici zullen wel zeggen dat het geen winkelhaak is, maar eerder een stalen hoek(versteviger) van 8 hoog en 5 breed (langs elke zijde dus)

              Er zitten op elke zijde 10 gaatjes in van verschillende grootte. Laat toe de cam wat te positioneren tov. statief.

              Paul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: Panoramahoofd

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                Ja natuurlijk, doe dat al jaren. Tientallen gestitchte pano's.
                Het moeilijkste is een schroef vinden met de juiste draad voor onderaan de body.
                Want je hebt er 2 nodig:
                - Cam aan winkelhaak bevestigen = schroef
                - Winkelhaak aan statief = moer

                Technici zullen wel zeggen dat het geen winkelhaak is, maar eerder een stalen hoek(versteviger) van 8 hoog en 5 breed (langs elke zijde dus)

                Er zitten op elke zijde 10 gaatjes in van verschillende grootte. Laat toe de cam wat te positioneren tov. statief.

                Paul.
                Aha!

                Zou ik mss een foto mogen vragen van jou opstelling?
                Simpele foto voldoet hoor.

                Dan weet ik tenminste wat ik moet kopen en hoe ik het in elkaar moet knutselen...

                Alvast bedankt

                Comment

                Working...
                X