Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

formaat fotoboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • formaat fotoboek

    Ik ga een fotoboek maken voor een huwelijk maar ben nog aan het twijfelen over de formaat.
    Wat vinden jullie mooier: vierkant (30 cm x 30 cm) of langwerpig (bv. BxH 28 cm x 20 cm)?
    Welke formaat wordt meestal gebruikt voor dit soort foto's?
    [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DimGray"]Canon 5dII, 24-105 f/4 L, Canon 50 mm f/1.4, Canon 85mm f/1.8, Canon 100mm f/2.8 Macro

  • #2
    Re: formaat fotoboek

    Als je zo'n digitaal bedoeld, maak je toch eens een proef opzet met beide. Ik heb mijn fotoboeken in een lang liggend formaat, omdat veel van miijn foto's toeliggend waren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: formaat fotoboek

      30x30 presenteerd mooi.
      Maar zo'n boek past niet iedereen zijn kast.

      Ik maak mijn boeken daarom meestal in een A4 formaat aan.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: formaat fotoboek

        Ik ben toch helemaal weg van vierkant ondertussen. Ik ben begonnen met fotoboeken aan te bieden in 30x20cm liggend, maar ik ben overgestapt op vierkant, 30x30 of 35x35. En ik ben helemaal verkocht!

        Bij een 20x30cm liggend moet je bedenken dat je een vertikale foto nooit groter erin kan zetten dan 20cm, en dat vind ik soms toch wat weinig.

        De mogelijkheden wat composities betreft zijn zoveel groter, aangezien je een werkvlak hebt van 60x30cm ipv 60x20. Dat is toch een hele andere verhouding, wat ook andere compo's tot gevolg heeft.

        My two cents...
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

        Comment


        • #5
          Re: formaat fotoboek

          Bedankt voor jullie reacties!
          Ik heb onlangs een 30x30 boek gemaakt en vind het ook beter qua lay-out mogelijkheden maar ben nadien gaan denken dat een liggend boek (bv 30x20) misschien gemakkelijker "kijkt"....
          En probleem is ook dat ik bij Apple geen 30x30 kan laten afdrukken en gezien het een boek voor iemand anders is, moet ik zeker zijn van een goede kwaliteit.
          [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DimGray"]Canon 5dII, 24-105 f/4 L, Canon 50 mm f/1.4, Canon 85mm f/1.8, Canon 100mm f/2.8 Macro

          Comment


          • #6
            Re: formaat fotoboek

            'k Ben begonnen met "liggende" A4-boeken, maar ben ondertussen meer en meer overgeheld naar vierkante.
            Het presenteert gewoon beter en de mogelijkheden zijn groter.
            Indien het voor een "gewoon" boek is, blijf ik bij A4, maar aangezien jij spreekt over een huwelijk, zou ik zeker en vast voor een vierkant gaan.

            Comment

            Working...
            X