Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlamrock

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlamrock

    Het wordt tijd om nog eens wat te posten.
    Drukke bezigheden laatste tijd en wat minder tijd voor het forum.
    De 5D is de max voor deze donkere metalfeestjes. Met de 40D moest ik regelmatig subtiel inflitsen. of







    Rest in dit Album
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

  • #2
    Re: Vlamrock

    nr twee dan voor mij ..

    in uw album staan er beter vind ik (backfire)
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

    Comment


    • #3
      Re: Vlamrock

      Misschien voor een volgend topic dan
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Vlamrock

        Flitsen op concerten is een nono vind ik, maar het gebeurd spijtig genoeg veel teveel.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Vlamrock

          Duidelijk een reactie van iemand die nog nooit op een donker black metal feestje foto's gemaakt heeft.
          Last edited by CH Photography; 1 september 2008, 08:34.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Vlamrock

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Duidelijk een reactie van iemand die nog nooit op een donker black metal feestje foto's gemaakt heeft.
            Voor de grote podia foto's maken kan iedereen.
            jawel.
            Zaterdag nog een veel te donker feestje meegemaakt.
            Maar ik denk liever een beetje aan de artiesten die geen 100.000 flashes in hun gezicht willen krijgen.
            Klein gezien, 5 fotografen. 200 foto's per fotograaf dat is 1000 x een flash in uw gezicht. Echt niet leuk hoor.
            Dan nog maar te zwijgen over de collega fotografen, mensen die werken met instellingen zonder flash gaan overbelichte foto's hebben als jij ook net een foto neemt. Als je beide flashed heb je ook overbelichte foto's als je samen een foto neemt. Maar er zijn altijd altijd wel mensen die flitsen en het zo moeilijk maken voor de rest.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Vlamrock

              Steve,

              Dat is nog niks vergeleken met wat uit het publiek geflitst wordt .
              Als ik flist gebruik, wat sowieso zeer weinig is, dan flits ik altijd aan zeer laag vermogen en achterwaards, nooit rechtstreeks "in the face"
              Anyway je zou eigenlijk op de foto niet mogen zien dat er geflitst is.
              Heb je trouwens commentaar over de foto's zelf?

              Mvg,

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Vlamrock

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Steve,

                Heb je trouwens commentaar over de foto's zelf?

                Mvg,

                Hans
                Ja ze
                Eerste vind ik de dof iets te beparkt, in de voorste hand zie je helemaal niks meer.
                Tweede vind ik heel goed buiten de witte vlek op het hoofd (flits?)
                Derde is leuk idee, maar ik mis wat scherpte.

                Ik heb je al veel beter weten doen dan deze reeks.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vlamrock

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Ja ze
                  Eerste vind ik de dof iets te beparkt, in de voorste hand zie je helemaal niks meer.
                  Tweede vind ik heel goed buiten de witte vlek op het hoofd (flits?)
                  Derde is leuk idee, maar ik mis wat scherpte.

                  Ik heb je al veel beter weten doen dan deze reeks.
                  niet mee eens, die eerste maakt het juist zo speciaal met je kleine dof. Concertfotografie laat je niet toe te werken met een f14
                  2de iets teveel opgeblonken met een zeemvel (ik dacht mm te zien )
                  3de leuk actieshot
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlamrock

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    niet mee eens, die eerste maakt het juist zo speciaal met je kleine dof. Concertfotografie laat je niet toe te werken met een f14
                    Nog niks van gemerkt, maja ik doe ook geen concerten he
                    Het is misschien wel smaak, daar ga ik mee akkoord maar niet kunnen werken met f14 wil niet zeggen dat je daar geen rekening kan mee houden bij je compasitie.
                    En ik weet dat Hans beter kan dan deze foto's, daarmee dat ik zo kritisch ben
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlamrock

                      Tja, flitsen op concerten... Ik ben er ook geen voorstander van, maar ik kan me soms voorstellen dat je geen andere keus hebt.

                      Zaterdagavond was ik op de parkfeesten in Schoten, waar de frontstage goed gevuld was, met een zestal fotografen, die ik vanuit het publiek stond gade te slaan... 4 van de 6 stonden te flitsen, terwijl ik met mijn 400D kon werken aan diafragma's van f4.0 en sluitertijden van 1/250 of korter op iso 800. In zo'n omstandigheden is dat toch helemaal niet nodig vind ik!

                      Behoorlijk indrukwekkend album!
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlamrock

                        FLITSEN moet kunnen op concerten en festivals tenzij de band dit niet toelaat. De kans dat meerdere fotografen gelijk afdrukken is zeer klein. De juiste flitsinstellingen bepalen is een kunst. Als je indirect kan flitsen maakt sommige opnames alleen maar beter. Als je je flits los kan koppelen en met een IR op afstand kan instellen is de max. Heb dit door een pro zien doen op Enterrock. Deze foto's met flitslicht van opzij met een hoek van ca. 90° kwamen echt los van de omgeving.
                        Flitsen of niet flitsen is ieder zijn persoonlijke smaak.

                        Greetz,
                        Patrick Theunis
                        http://www.festivalganger.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlamrock

                          Nou, ondertussen heeft een derde band reeds foto's besteld. Zo slecht zullen ze dan wel niet zijn.

                          Hans
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlamrock

                            Die eerste foto is een heel mooie.
                            Je Vlamrockreeks op de website is echt de moeite....prachtig werk
                            facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vlamrock

                              Thanks Jaak en alle andere voor de reeds geleverde commentaren.

                              Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment

                              Working...
                              X