Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitalstreet.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitalstreet.nl

    Heeft er iemand ervaring met deze winkel en online aankopen?
    Blijkbaar zijn de prijzen er momenteel wel erg scherp, vandaar dat ik sterk overweeg om mijn nieuwe lens zo aan te kopen.
    Aan te raden of eerder het tegenovergestelde?

    Ik ben van plan een Nikon 55-200mm VR te kopen voor m'n d40. Bij foto Robert in Kortrijk betaal ik daar 319€ voor. Staat bij Digitalstreet.nl aan 198€ (verzendingskosten van 25€ excl). Dat zet je toch wel even aan het denken, niet?

    Bijkomende vraag ... Iemand ervaring met de sb400 flitser? Foto Robert zei me dat de flitser nauwelijks beter is dan die van m'n body zelf. Vond ik toch een krasse uitspraak. Uiteraard raadde hij de sb600 aan, wat een stuk duurder is.

    Alvast bedankt voor jullie mening.
    Groeten
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Digitalstreet.nl

    mijn vriendin heeft daar in der tijd een panasonic lumix FZ7 gekocht voor +100Euro minder dan hier
    heel vriendelijk en goede uitleg !

    Comment


    • #3
      Re: Digitalstreet.nl

      Digitalstreet.nl is een dikke aanrader

      Merk wel op, ze werken met europese importproducten, dus geven 1 jaar garantie (het komt erop neer dat ze de herstellingskosten zelf betalen; ze hebben eigenlijk geen garantie). In Nederland is 1 jaar garantie trouwens de norm. Ze zijn zeer correct met alles!

      De SB400 is een flitser die uitblinkt voor zeer compact te zijn...maar veel meer ook niet. Niet erg krachtig, maar kan wel verticaal bouncen wat de sb400 ergens wél de moeite maakt tov je ingebouwde flits.
      Helaas kan je D40 ook geen wireless flits aansturen zodat de sb600 op je huidig toestel mss wat zonde is

      @ HansP: gefeliciteerd met je beslissing (eindelijk ); Dat van die 12 uren batterij opladen is wat overdreven...dat was vroeger zo, de ene zegt van wel, de andere van niet...kijk in je handleiding! Veel plezier ermee!

      Comment


      • #4
        Re: Digitalstreet.nl

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Digitalstreet.nl is een dikke aanrader

        Merk wel op, ze werken met europese importproducten, dus geven 1 jaar garantie (het komt erop neer dat ze de herstellingskosten zelf betalen; ze hebben eigenlijk geen garantie). In Nederland is 1 jaar garantie trouwens de norm. Ze zijn zeer correct met alles!
        Nee, in Nederland is dat niet de norm:

        Garantie is een service die door de fabrikant/importeur wordt verleend en staat hier geheel los van.
        Heeft u klachten over een apparaat dan moet u naar uw verkoper. Hier heeft u een overeenkomst mee en hij is in de EU minimaal twee jaar aansprakelijk voor het goed functioneren van uw apparaat.** Tenminste als het defect niet uw eigen schuld is. De eerst zes maanden wordt dit echter uitgesloten.
        **(in NL geldt voor deze termijn de verwachte levensduur van het product. Dit wil echter niet zeggen dat u altijd een nieuw apparaat krijgt of gratis wordt gerepareerd. Waar u recht op heeft is in de wet omschreven. In iedergeval is reparatie binnen twee jaar na aankoop 100% voor de verkoper, daarna wordt dit geleidelijk minder.)
        Dat is ongeacht of je nu Belg of Fransman bent. Het eerste jaar kan je dan wel terecht bij Nikon zelf (als zij maar 1 j fabrieksgarantie geven), het 2de jaar moet je zowiezo terug bij de Nederlandse shop.

        In het Kortrijkse is alles van elektronica en multimedia enzo duur .

        www.digicamshop.be is ook goedkoop voor sommige dingen:
        Daar kost jouw lens 220 EUR ong inclusief verzending en als er iets is, kan je em terugbrengen in Antwerpen.


        Wat ik wel niet zo goed snap, is dat er op hun site staat dat ze de fabrieksgarantie hanteren. En via mail zeggen ze dat ze (min) 2 jaar garantie geven op alles wat ze verkopen, maar op hun site staat er nergens iets over. Bij Canon dslr's staat er bijv 1 jaar garantie, dus heb je geen been om op te staan als er iets met je camera zou zijn in het 2de jaar (in geval je een toestel koopt met 1j fabrieksgarantie).

        Comment


        • #5
          Re: Digitalstreet.nl

          Om hier boven te reageren, het is wel degelijk 2 jaar alhoewel er staat 1 jaar.
          Is een fout op hen website, vertelden ze me meer maal

          Comment


          • #6
            Re: Digitalstreet.nl

            Verplaatst van " camera's " naar " algemeen "
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Digitalstreet.nl

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Nee, in Nederland is dat niet de norm:



              Dat is ongeacht of je nu Belg of Fransman bent. Het eerste jaar kan je dan wel terecht bij Nikon zelf (als zij maar 1 j fabrieksgarantie geven), het 2de jaar moet je zowiezo terug bij de Nederlandse shop.
              Dus als ik het goed begrijp heb je 2 jaar garantie ook al zeggen ze dat het maar 1 is bij digitalstreet.nl wat goed nieuws zou betekenen;


              Echter...
              citaat: "Op al onze producten geldt standaard een jaar fabrieksgarantie vanaf de aankoopdatum, tenzij duidelijk anders vermeld. In deze periode kunt u uw toestel/apparaat aan ons retourneren zodat deze gerepareerd of, indien nodig en mogelijk, vervangen wordt."

              Buiten olympusproducten zie ik bijna steeds 1 jaar staan in verschillende Nederlandse winkels...ik was mij bewust dat 2 jaar garantie een Europese regel was (heb IN BELGIE ondanks een 1 jaar garantiekaart toch een 2e jaar wettelijk gekregen) toch zie ik in Holland steeds maar 1 jaar staan. Niet dat ik twijfel aan wat je zegt, maar als ze expliciet 1 jaar zeggen...

              Zelfs bij Konijn zetten ze garantie Nederland/België: 12maanden/24maanden...

              Iemand ervaring met een herstelling na het eerste jaar in Holland?

              Comment


              • #8
                Re: Digitalstreet.nl

                Oorspronkelijk geplaatst door peterson- Bekijk bericht
                Om hier boven te reageren, het is wel degelijk 2 jaar alhoewel er staat 1 jaar.
                Is een fout op hen website, vertelden ze me meer maal
                Heb je het nu over digicamshop.be ?

                Comment


                • #9
                  Re: Digitalstreet.nl

                  Bedankt voor de digicamshop.be-tip!
                  Had er nog niet aan gedacht. 'k Denk dat ik m'n lens + flitser online zal bestellen.
                  Groeten
                  2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitalstreet.nl

                    Wat is de leveringstijd bij digitalstreet.nl?
                    Ik twijfel nog tussen digitalstreet.nl en digicamshop.be
                    Deze laatste lijkt me iets goedkoper (verzendingkosten meegerekend) maar de garantietermijn en -voorwaarden zijn onduidelijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitalstreet.nl

                      Garantie in België is voor consumentenartikels steeds 2 jaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitalstreet.nl

                        digicamshop.be is een aanrader heb er zelf mijn 55-200 vr gaan halen! vlot en super snel
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitalstreet.nl

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Garantie in België is voor consumentenartikels steeds 2 jaar.
                          Tuurlijk, maar in de praktijk is dat niet altijd zo.
                          Sommige winkels geven je 2 jaar conformiteitsgarantie, wat wil zeggen dat je in het 2de jaar enkel garantie krijgt, als je kan bewijzen dat de fout er al in het 1ste jaar zich voordeed. Probeer dat maar es te bewijzen. Dat is dus gewoon een verborgen 1 jaar garantie. Dat is bij producten waarvan de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft. Photohall bijvoorbeeld hanteert die regel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitalstreet.nl

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Buiten olympusproducten zie ik bijna steeds 1 jaar staan in verschillende Nederlandse winkels...ik was mij bewust dat 2 jaar garantie een Europese regel was (heb IN BELGIE ondanks een 1 jaar garantiekaart toch een 2e jaar wettelijk gekregen) toch zie ik in Holland steeds maar 1 jaar staan. Niet dat ik twijfel aan wat je zegt, maar als ze expliciet 1 jaar zeggen...
                            <snip>
                            Iemand ervaring met een herstelling na het eerste jaar in Holland?
                            Allereerst: er is geen Europese regel maar een Europese richtlijn - dat is wat anders dan een wet. In Nederland is de garantietermijn wettelijk minimaal 6 maanden waarbinnen het artikel zonder kosten voor de klant gerepareerd dient te worden. Daarenboven heeft de Nederlandse wetgever gesteld dat het artikel moet voldoen aan de levensduur die van een dergelijk artikel verwacht mag worden. Hoe lang dat is, hangt af van het artikel. Zo zou je van een koelkast mogen verwachten dat zo'n ding toch zonder mankeren 5 jaar mee gaat (als voorbeeld, ik zeg niet dat dit de norm is). Gaat het ding binnen die tijd stuk, dan moet het gerepareerd of vervangen worden met mogelijk een bijdrage naar rato van de leeftijd van het artikel. Dat wil zeggen: als de rechter vindt dat het artikel 5 jaar mee moet gaan en het gaat slechts 4 jaar mee, dan zou bij vervanging van het artikel 80% betaald moeten worden door de klant (eventueel na aftrek van de verleende garantie zoals opgegeven bij verkoop - als dat dus 1 jaar is, is de bijdrage in bovenstaand voorbeeld 4 jaar verminderd met 1 jaar garantie maakt 60% van het oorspronkelijke aankoopbedrag).

                            De praktische uitvoering van deze wet is nogal eens lastig. Immers, voor een TV van 400 euro ga je niet na 3 jaar veel geld uitgeven aan een advocaat die je recht gaat halen omdat het ding stuk is gegaan binnen de 4 jaar die er voor zou staan. Bij hoogwaardige electronica vindt er sowieso een stuk waardevermindering terug waar je koud van wordt. Ergo, het is vaak niet te doen om na afloop van de door de winkelier aangeboden garantieperiode nog aanspraak te maken op "garantie".

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitalstreet.nl

                              Ik ben vandaag in de FNAC geweest in de hoop de canon 450d te kunnen kopen aan dezelfde prijs als bij digicamshop.be . Wat blijkt nu, dat enkel gedrukte reclamefolders geldig zijn voor een lagere prijsgarantie. Vind ik maar belachelijk. De voorwaarden van een vaste winkelruimte snap ik wel, maar van dat folder gedoe... dan is hun laagste prijsgarantie waardeloos.
                              Daar stond de Canon 50mm f1.8 aan 150 EUR (bij rubens en fotokonijn rond 80-85 eur), de 18-55mm is kitlens 250 EUR, bij konijn 120 EUR.

                              Die verkoper zei me nog iets over de garantie. Dat het maar 6 maand op de hardware is, en daarna is het 15 maanden enkel garantie op de software en dat het bij de meeste andere winkels ook zo is.
                              Ik zei dan: wat als je toestel niet meer start na 1 jaar. Dan zei die kerel: "dan is garantie wel geldig, want dat is een softwareprobleem" (ik denk toch: kan toch nou even goed hardwareprobleem zijn, bijv iets doorgebrand ??).
                              Iemand die wat verduidelijking kan geven over die garantie ?

                              Owja, heb daarnet een 450d bij digicamshop.be besteld, eens zien of die ook effectief morgen geleverd wordt (besteld om 20u45 en ook betaald, zij zeggen voor 21u (op werkdag) besteld, dan volgende werkdag toekomen).

                              Comment

                              Working...
                              X