Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

REPARATIE van mijn IXUS 860-LENS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • REPARATIE van mijn IXUS 860-LENS

    ongeluk heeft geschied: mijn ixus 860 stak los in mijn broekzak en sprong per ongeluk aan net voor ik ging zitten: gevolg: lens verwrongen, en wil niet meer dichtgaan.. dit valt helaas niet onder garantie.. en reparatie door canon zelf kost me zeker 230 €, kan ik bijna een nieuwe voor kopen

    heeft iemand ervaring met het repareren van zoiets?
    Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

  • #2
    Re: REPARATIE van mijn IXUS 860-LENS

    verplaatst van "gezocht" naar "algemeen"
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: REPARATIE van mijn IXUS 860-LENS

      Inderdaad ... herstelling is redelijk duur voor die kleine toestelletjes.
      Heb net een Ixus 800IS binnen gedaan en kreeg te horen dat het 170€ + BTW ging zijn maar heb vermoedelijk nog wat geluk.
      Toestel is 2 jaar en 5 weken maar ... het is ooit al eens 5 à 6 weken in herstelling geweest en de wet voorziet dat de garantieperiode verlengd wordt met de herstellingsperiode binnen garantie, dus even geluk bij een ongeluk.
      Toestel stelt verkeerd scherp bij inzoomen, steeds out of focus.
      Ik hoop voor u dat je ook een goedkopere oplossing kan vinden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: REPARATIE van mijn IXUS 860-LENS

        Ik heb ooit een Nikon Coolpix 880 laten repareren, er was een tandwieltje stuk in het lensmechanisme.
        De kostprijs voor het vervangen van dat plastieken tandwieltje was bijna dubbel zo hoog als wat ik toen betaalde voor een volledige set ketting + tandwielen voor mijn Bandit 1200 (die moest ik dan wel zelf vervangen).

        Met mijn Sigma 10-20 heb ik meer geluk gehad, die was meer dan twee jaar oud (=van 24/4/06) toen ik ze binnen bracht voor een reparatie, en ik heb er vrijdag een nieuwe voor gekregen (bij www.sdcard.be krijg je 3 jaar garantie op Sigma-lenzen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X