Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie populair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie populair

    Ik probeer al geruime tijd een opleiding te vinden en ben daarvoor al op veel mogelijke adressen geweest (Mechelen, Leuven, Antwerpen, ...) maar overal volzet!! Jeezes, er komen dus een hoop fotografen op de markt

    Ik sta nu op een aantal wachtlijsten maar de mensen geven me weinig hoop omdat er voor mij op die wachtlijsten ook al mensen staan. Merken jullie ook hetzelfde op? Of kennen jullie nog opleidingen waar wel plaats zou zijn (niet Syntra, want daar wil ik liever niet naar toe).

  • #2
    Re: Fotografie populair

    Is degene die in Mechelen volzet is die aan het IKA???? Ik had daar mijn naam opgegeven maar nog niet ingeschreven (omdat het ook afhing van welke lessen ik dit jaar zou hebben en wanneer) en ze hadden mij op het hart gedrukt dat ze mij iets zouden laten weten en dat die opleiding nooit volzet raakt.

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie populair

      Nee, die bij het IKA heb ik pas achteraf ontdekt en heb daar nog geen navraag gedaan.

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie populair

        Oef, ok dan. Ik ging mij normaal vandaag of morgen gaan inschrijven, en had al in paniek een mailtje gestuurd. Pak van mij hart dan!
        Wat is die derde opleiding in Mechelen dan, want ik heb enkele maanden geleden ook gezocht, en had er maar 2 gevonden, nl. die in het IKA, en die van Syntra. Ik was er vrij zeker van dat dat de enige waren, maar blijkbaar dus niet.
        Last edited by GretchenRoss; 29 augustus 2008, 10:41.

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie populair

          Is er nog plaats bij IKA? En hoe ziet die opleiding er dan uit want op hun website heb ik niet veel info teruggevonden? De derde opleiding is er een in Haacht, niet zo ver buiten Mechelen dus en had ik als Mechelen omschreven . De opleiding daar is van de Oranjerie CVO en is van september tot eind januari, een avond per week.

          Comment


          • #6
            Re: Fotografie populair

            De opleiding aan het IKA is er eentje van 5 jaar. Er zijn 2 dagen in de week les, 's avonds van 18u tot 21u30 en zaterdagochtend. Welke 2 momenten het worden, wordt de eerste les onder de ingeschreven leerlingen besproken wat best past.

            Het eerste jaar ben je verplicht om analoog zwart-wit te fotografen, en zelf te ontwikkelen. Na het eerste jaar kan je ook kiezen om digitaal te werken.

            Ik ben naar de opendeurdagen van het IKA geweest, en het leek mij wel een grondige opleiding. Ik heb ook met de lesgever gepraat en die is heel gepassioneerd. Hij heeft wel een duidelijke voorkeur voor analoog, maar ik ook, daarom dat ik heb gekozen om naar het IKA te gaan.

            De site is inderdaad niet echt duidelijk, want ik heb niet eens openingsuren gevonden om me te gaan inschrijven. Ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn mailtje, dus geen idee of het nu volzet is of niet. Mij was er in juni dus alleszins gezegd dat het andere jaren nooit volzet is. Ik meen me te herinneren dat ze vorig jaar maar met een stuk of 10 waren.

            Comment


            • #7
              Re: Fotografie populair

              Ok, thanks! Lijkt me interessant maar ik kan jammer genoeg niet zoveel tijd vrijmaken. Veel succes met de opleiding.

              Comment


              • #8
                Re: Fotografie populair

                Oorspronkelijk geplaatst door JaPar Bekijk bericht
                Jeezes, er komen dus een hoop fotografen op de markt
                Ga eens tussen de mensen en kijk eens rond hoeveel er tegenwoordig met een DSLR rondzeulen. En de meeste van die mensen komen hier, stellen een paar vragen, en krijgen nogal eens de raad een boek te lezen of een opleiding te volgen. Vandaar, niewaar...
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografie populair

                  De fotoclub bij ons in Aarschot is nog niet volzet, je bent er zeker welkom. Het is niet echt een opleiding maar je kan er veel bijleren.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografie populair

                    Als je bvb bij CVO Leuven wil een cursus volgen kun je beste nu al inschrijven voor in januari te starten anders ga je weer achter de boot vissen. (opleidingen daar zijn maanden van tevoren volgeboekt).
                    Als je de banner tegenkomt bovenaan het forum klik er dan maar eens op
                    Opleiding Digitale Fotografie staat onder Grafische technieken.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografie populair

                      Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                      De opleiding aan het IKA is er eentje van 5 jaar. Er zijn 2 dagen in de week les, 's avonds van 18u tot 21u30 en zaterdagochtend. Welke 2 momenten het worden, wordt de eerste les onder de ingeschreven leerlingen besproken wat best past.

                      Het eerste jaar ben je verplicht om analoog zwart-wit te fotografen, en zelf te ontwikkelen. Na het eerste jaar kan je ook kiezen om digitaal te werken.

                      Ik ben naar de opendeurdagen van het IKA geweest, en het leek mij wel een grondige opleiding. Ik heb ook met de lesgever gepraat en die is heel gepassioneerd. Hij heeft wel een duidelijke voorkeur voor analoog, maar ik ook, daarom dat ik heb gekozen om naar het IKA te gaan.

                      De site is inderdaad niet echt duidelijk, want ik heb niet eens openingsuren gevonden om me te gaan inschrijven. Ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn mailtje, dus geen idee of het nu volzet is of niet. Mij was er in juni dus alleszins gezegd dat het andere jaren nooit volzet is. Ik meen me te herinneren dat ze vorig jaar maar met een stuk of 10 waren.
                      Ik heb gisteren nog met IKA gebeld, de richting fotografie is nog niet volzet.
                      Omdat ik niet naar de opendeurdag ben gegaan (was eerder naar een andere school geweest en die was....volzet), werd mij aangeraden één van de eerste lesdagen te komen en eens met de leraar te praten. Volgens de site kan je ook pas vanaf september inschrijven?

                      Mvg
                      Gert
                      Feedback is the breakfast of the champion

                      website

                      Comment

                      Working...
                      X