Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen: cursus fotografie te Mechelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen: cursus fotografie te Mechelen

    Hallo iedereen

    Zijn er hier mensen die een cursus fotografie volgen of gevolgd hebben in Mechelen?

    Zoja, zouden jullie dan even jullie ervaringen kunnen delen?

    Voor zover ik heb kunnen terugvinden kan je in Mechelen les volgen bij Syntra of IKA. Weet enkel niet goed welk de 'beste' keuze is.

    Alvast bedankt
    Groetjes
    Dreamertje

  • #2
    Re: Ervaringen: cursus fotografie te Mechelen

    Ik ga normaal volgend jaar ook avondlessen fotografie volgen in Mechelen, en ik heb gekozen voor het IKA.

    Waarom? Omdat je daar het eerste jaar analoog Z/W moet werken, en ook leert ontwikkelen. Ik heb op de opendeurdagen in juni ook met de leraar gepraat, en die gaf mij een heel goed gevoel over de opleiding, een heel gepassioneerd man.

    De opleiding van Syntra is uitsluitend digitaal, en daar leer je ook de basis van Photoshop kennen. Meer weet ik ook niet over die opleiding.

    Succes met je keuze, en wie weet tot over enkele weken
    Last edited by GretchenRoss; 26 augustus 2008, 15:27.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen: cursus fotografie te Mechelen

      Heb een tijdje geleden de opleiding bij Syntra gevolgd, als ik mij nog goed herinner is dit een reeks van 10 lessen waarvan één les praktijk in het Brusselse.

      Hier komen echt basisdingen aan bod: jpg of raw en wat zijn de verschillen, diafragma, sluitersnelheden en bulb, aan de hand van de praktijkles bespreek je dan bepaalde foto's, ...

      Kan nog wel wat meer info voor je terugvinden moest je geïnteresseerd zijn maar als je gepassioneerd bezig bent met fotografie zou ik toch eens uitkijken naar andere cursussen omdat je waarschijnlijk al een groot deel van de cursusinhoud zou kennen of beheersen.


      Photoshop komt maar licht aan bod en is eigenlijk een aparte cursus.


      Mvg

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment

      Working...
      X