Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AIP @ Maanrock

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AIP @ Maanrock








    Meer op flickr.
    Last edited by GretchenRoss; 26 augustus 2008, 12:55. Reden: link toegevoegd

  • #2
    Re: AIP @ Maanrock

    Mocht scherper. Er zit niet veel expressie in hun gezicht...
    Camera: Nikon D300 - Nikon D700
    Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

    Comment


    • #3
      Re: AIP @ Maanrock

      Ja, wat die scherpte betreft heb je wel gelijk. Ik vond deze eigenlijk nog goed van scherpte? Dit is nog maar de vierde keer dat ik een optreden heb gefotografeerd, en 't is altijd met scherpte dat ik moeite heb. Heb je misschien tips om het in 't vervolg beter te doen? Wat ik meestal doe: omdat automatisch scherpstelpunt kiezen er vaak naast zit, zet ik het vast op 't middelste, en dan scherpstellen en kadreren, maar muzikanten bewegen, dus tegen dat ik dat gedaan heb, ligt de scherpte verkeerd.. Zijn er betere manieren?

      (Trouwens, meer foto's te vinden op flickr.)

      Comment


      • #4
        Re: AIP @ Maanrock

        ik heb je zien staan bij aip , je stond achter mij tegen de hekken als ik mij ni vergis ...

        denk dat de fotos zo uit de body komen ?
        scherpte ontbreken ze niet hoor, ze zijn alleen neit verscherpt bij het resizen , en dat is een verschil dat een scherm toont (op print zouden ze wellicht mooi scherp zijn )

        was zeker en vast geen makkelijk optreden om te fotograferen, vermits er heel hard tegenlicht was vaak , en de focus dit niet zo leuk vind

        zou volgende keer wat meer afwachten tot de artiesten wat meer emotie laten zien ,en hun instrument ook proberen in beeld te brengen ,
        keertje of twee nog en dat zit helemaal goed (en zeker met het materiaal dat je vasthad )
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

        Comment


        • #5
          Re: AIP @ Maanrock

          Het materiaal is van mijne papa hoor, jammergenoeg Ik heb zelf geen telelens, mocht de zijne lenen, en heeft mij ineens zijn camera meegegeven ook. Toffe papa!

          Ik heb ze idd niet bewerkt, alleen RAW omgezet in jpeg. 'k zal eraan denken om volgende keer te verscherpen.

          Qua emotie.. ik denk dat de agents nooit echt veel emotie tonen op het podium. De gitaristen nu wel nog bij de hevigere stukken. Maar de bassist, nah, nooit. Da's zelfs een beetje een running joke binnen de groep.

          Bedankt voor de reactie!

          Comment


          • #6
            Re: AIP @ Maanrock

            Ik zet mn scherpstel-methode in op AF-C (Nikon). Dan volgt het scherptestelpunt als de artiesten bewegen.
            En bassisten tonen inderdaad bijna nooit emotie :P

            In photoshop (of ander programma) wat unsharp mask toepassen. Maakt een heel verschil
            Camera: Nikon D300 - Nikon D700
            Lenzen: Nikkor 80-200 f2.8 | Nikkor 50 f2 MF | Nikkor 50mm f1.4 | Nikkor 35mm | Samyang 14mm f2.8 MF

            Comment


            • #7
              Re: AIP @ Maanrock

              Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
              Wat ik meestal doe: omdat automatisch scherpstelpunt kiezen er vaak naast zit, zet ik het vast op 't middelste, en dan scherpstellen en kadreren, maar muzikanten bewegen, dus tegen dat ik dat gedaan heb, ligt de scherpte verkeerd.. Zijn er betere manieren?

              (Trouwens, meer foto's te vinden op flickr.)
              daar doe je goed aan hoor ,
              zet je scherpstelpunten unlocked , en volg zo ook mee , (verander de punten van plaats dus)
              de huidige focusmotors in de cameras en lenzen zijn nog niet snel genoeg om in af-C of of hoe heet dat bij canon te schieten , de sluitervertraging daartegen wel, dus van de moment dat die 1d zegt ik zie scherp en jij drukt af zijn der al paar platen geschoten , dus voor bewegingsonscherpte hoef je niet te vrezen dan ...

              scherpstellen met het middenlste punt + spotmeting gaat ook perfect hoor, al moet jij zelf dan beetje sneller zijn dan je camera
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

              Comment


              • #8
                Re: AIP @ Maanrock

                AF-C heet bij Canon AI servo

                Bedankt voor de reacties en de hulp!!

                Comment


                • #9
                  Re: AIP @ Maanrock

                  Scherpte lijkt me ok maar die mannen spelen precies niet zo graag muziek.

                  Dat bassisten geen emotie tonen mag je toch niet veralgemenen kijk maar eens naar flea van de peppers of naar sid vicious bij de pistols of in belgie naar axl peleman en nog vele andere zoals de bassist die ik zonet gepost heb http://forum.belgiumdigital.com/f89/...ml#post1969235

                  Groeten Davinzius

                  Comment

                  Working...
                  X