Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enorme kaders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enorme kaders

    Een kadertje is vaak mooi en heb ik niks op tegen maar ik zie veel zinloos grote witte randen om het kader/de foto heen. Helaas moet ik en veel anderen het doen met een wat lagere resolutie en dat gescroll is ook niks. Mag dus wat minder wat mij betreft.

    Kan me wel voorstellen als je 1600x1200 werkt dat een pixeltje of 100 meer er niet toe doet maar voor mij is het ietwat irritant. Nu sla ik veel fotos over en dat is jammer.

    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

  • #2
    'k heb daar ook last van. soms is de kader groter dan de foto, en dat is wel wat overdreven. ik heb er hier vandaag zo een paar gezien trouwens. thuis aan de muur kan dat zeer mooi zijn, maar hier op mijne monitor ben ik daar meestal veel minder enthousiast over. ik heb niks tegen kaders hoor, ik woon rechtover een kaderfabriek en ik ga er daar af en toe wel eens eentje kopen. in het begin als ik kaderkes kon maken in photoshop vond ik dat ook geweldig, maar als de kader er beter uitziet dan de foto, had ik meestal er beter aan gedaan om wat meer tijd te steken in de opname, dan in het maken van kaderkes. soms ziet een kader er zo slecht uit, dat hij een goeie foto naar de haaien helpt. tegenwoordig maak ik bijna geen kaderkes meer, vroeger deed ik dat ook niet in mijn donkere kamer, tenzij een wit randje of zo. en dan nog.

    Comment


    • #3
      Persoonlijk vind ik da op de pc/mac verspilling van kilobytes
      Ieder zijn zin, deze discussie is hier al meerdere malen de revue gepasseerd denk ik, maar trop is trop
      In't echt een geschikte kader vinden voor een foto is imho een kunst op zichzelf!! Ni gemakkelijk!

      Comment


      • #4
        Voor mij zijn kadertjes eerder functioneel dan esthetisch als het over geposte foto's gaat. Mijn handtekening, cameratype en belangrijkste exif gaan erin. Toegegeven, ik krijg af en toe reacties van mensen die het te druk en storend vinden, maar daarop reageren anderen dan weer dat ze vinden dat het iets toevoegt aan de foto en zeker niet storend is. Meningen verschillen, en dat is maar goed ook.

        Als het echt overdreven groot wordt in verhouding met de foto, dan kan ik jullie alleen maar bijtreden. Als het een troost mag zijn voor jullie, mijn foto's, inclusief frames, zijn gemiddeld zo'n 120-150kB groot, en daarvan krijg je een versie te zien die op PBase nog eens geresized is naar 800 pixels aan de langste kant. Ik zet de compressie vrij hoog, speciaal voor jullie.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Van mij zal je daarvan geen last hebben.. Ik gebruik nooit kaders.
          Ja, in m'n living om de foto tegen de muur te hangen.
          Je hebt voor- en tegenstanders. Ik vind zo'n virtueel kaderke maar niks.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mic


            Hééél mooi kader mic

            (Ik vind enorme wite randen die nog een naast het eigenlijk kader staan ook te veel. Tegen een gewoon kadertje heb ik niks op tegen)

            Groeten,
            Kristof

            Comment


            • #7
              Ik denk dat maturin geen discussie over het gebruik van kaders zelf op het oog had, maar meer wou wijzen op het feit dat 2 cm wit rondom een (al of niet ingekaderde) foto weinig toevoegt aan de foto buiten het feit dat je wat meer naar links en rechts en onder en boven moet scrollen om de foto te zien. En daarin kan ik hem wel volgen.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Voor mij hoeft er zelfs helemaal geen kadertje rond. Het gaat tenslotte toch over de foto en niet om het kader. Bij sommige geposte foto's wordt er zelfs alleen maar kommentaar op het kader gegeven, te groot, te opvallend,... Jammer.
                Groeten,
                Bert

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bmattern
                  Voor mij hoeft er zelfs helemaal geen kadertje rond. Het gaat tenslotte toch over de foto en niet om het kader. Bij sommige geposte foto's wordt er zelfs alleen maar kommentaar op het kader gegeven, te groot, te opvallend,... Jammer.
                  Groot gelijk, voor mij dus ook geen kader aub.

                  Comment


                  • #10
                    Ik hou wel van een kadertje rond de foto ik hoop dat ik niet alleen sta ;-)

                    Waarom: _sommige_ kaders zorgen voor een afwerking/toevoeging aan de foto... een naam, copyright in de kader of zo vind ik juist mooi... zolang hij _niet_ overdreven is want dan vind ik het inderdaad afbreuk of overdreven. Maar wat ik er wel bij wil zeggen is dat als ik een kadertje gebruik dat mijn foto in totaal slechts 800 x 600 zal zijn... scrollen dus niet nodig ;-) Indien je kader ervoor zorgt dat je moet gaan scrollen etc moet het voor mij ook niet meer...

                    Groetjes,
                    Lexieke
                    .:www.shadowarts.be:.

                    Comment


                    • #11
                      Ik sluit me volledig bij Lexieke aan
                      mvg,
                      Geronimo
                      www.geronimosite.net

                      Comment


                      • #12
                        Wat vinden jullie van m'n foto?



                        Grapje he...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mic
                          Wat vinden jullie van m'n foto?



                          Grapje he...
                          LOL

                          Groeten,
                          Kristof

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mic
                            Wat vinden jullie van m'n foto?

                            Grapje he...
                            Niet echt scherp hé Mic
                            mvg,
                            Geronimo
                            www.geronimosite.net

                            Comment


                            • #15
                              Prachtige, persoonlijke, scherpe foto Mic.
                              Maar die kader..... kan die niet iets groter?

                              Comment

                              Working...
                              X