Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus digitale...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus digitale...

    Na de nogal onbeschofte reacties van twee posters die wel graag commentaren geven, maar niet kunnen verdragen dat iemand ook maar het minste op hun eigen werk opmerkt, heb ik besloten de laatste zes geplande delen van mijn cursus digitale niet te continueren. Dit na een zeer schampere opmerking van PV hieromtrent.

    De geplande shooting days (Liezele, Herissem, en de "Postzegel") zullen worden beperkt tot slechts een kleine groep fotografen, aangezien ik geen enorme organisatie op mij wens te nemen die blijkbaar toch niet wordt geapprecieerd.

    Voor de vijf geplande workshops zullen de uitnodigingen via andere kanalen worden verzonden. De verhuur van de drie fotostudio's wordt beperkt. Er zijn grenzen aan de collegialiteit.
    Last edited by Fullator; 20 augustus 2008, 23:14.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

  • #2
    Re: Cursus digitale...

    Dan zou ik met deze willen vragen uw besluit te herzien aangezien er veel mensen zijn die uw cursussen erg apprecieren zowel door de materie als op de humoristische manier waarop u het brengt.

    Comment


    • #3
      Re: Cursus digitale...

      Leon,

      Ik begrijp volkomen je fustraties en ook ik zou zo reageren, maar ...
      Inderdaad, jou stille bijdrage is een voor velen belangrijke bijdrage al durven ze het niet toe te geven of beseffen ze het niet.
      Mensen die het maar rommel vinden en je dan nog PM's sturen vind ik laag bij de grond. Misschien is hier een tussenkomst van RvB wenselijk.
      Verwijten van mensen op het forum mag terecht niet, en volgens mij kan evenmin dat mensen verweten, geblameerd worden via PM. Zeker niet op topics die als doel hebben positieve bijdrages te leveren.
      Anders, nogmaals, een welgemeende dikke merçie voor alle inspanningen die je steeds doet en deed om kennis door te geven.

      Wim Vanmaele
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Cursus digitale...

        Als beginner in de fotografie heb ik ook met veel interesse en plezier jouw cursus gelezen.
        Overal waar je mensen tegenkomt kan je ook "minder leuke" mensen tegenkomen en "minder leuke" ervaringen opdoen. Het zou doodjammer zijn moesten alle goedwilligen hier op BD (en elders) de rest van jouw cursus moetten missen door deze enkelingen ...

        Comment


        • #5
          Re: Cursus digitale...

          Het zou uitermate jammer zijn als je inderdaad ermee ophoudt. Net als vele anderen heb ik van jou cursus genoten en er heel wat zaken uit geleerd.
          Maar ik kan je gedachtengang best volgen....je bent alvast bedankt voor de reeds gedane inspanningen voor de voorbije hoofdstukken!!
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: Cursus digitale...

            Hallo,
            ik heb dit forum per ongeluk ontdekt omdat ik een cursus fotografie zocht. Ik ben toevallig op uw site terechtgekomen en ik vind jouw hoofdstukken geweldig. Ik heb eveneens kunnen lezen dat je waarschijnlijk niet verder zult schrijven en ik vind het jammer, maar begrijpelijk

            Negatieve reacties krijgen voor iets dat je voor jouw medemens doet is belachelijk en spijtig genoeg kreeg je niet voldoende steun. Meestal als het goed is, wordt dat niet vaak gezegd. Vandaar dat ik mijn eerste berichtje op dit forum aan jouw site besteed. Ik vind het geweldig goed geschreven en het zal mij zeker en vast verder helpen met het leren van fotografie. En ik koester een kleine hoop dat je toch verder zult schrijven. Bedankt alleszins voor alle hoofdstukken die je al geschreven heb

            Comment


            • #7
              Re: Cursus digitale...

              Begin vorig jaar wist ik niks van fotografie, na het aankopen van men FZ50 en vooral het lezen van jou cursus heb ik de beginselen (en begrippen) snel begrepen en ondertussen volledig onder de knie.
              Zonder die cursus zouden veel mensen nog niet verder zijn. Er zijn idd veel cursussen beschikbaar (meestal betalend) maar geen enkel legt alles zo vlot uit en maakt de materie zo luchtig, waardoor je toch doordoet om de termen onder de knie te krijgen.

              Ik versta je frustratie, maar trek je er niet van aan. Kijk naar het plezier dat je aan velen hebt gebracht en niet naar het gezever van een paar enkellingen.

              Grtz
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

              Comment


              • #8
                Re: Cursus digitale...

                Leon,

                Ik begrijp je reactie volkomen. Laat het eventjes bezinken.

                En een paar ezels die er blijkbaar niet tegen kunnen dat iemand zijn kennis en ervaring wil delen met anderen wegen toch niet op tegen de positieve reactie' s die ik hier lees.

                Sommigen hebben nu eenmaal blijkbaar de stelling dat je de leken beter dom houdt. Misschien omdat dan hun "werk" beter lijkt dan het in werkelijkheid is?
                Enfin ik kan er weinig andere zin aan geven, het lijkt me gewoon te gek om los te lopen dat je iemand aanvalt omdat hij wil helpen.

                Ach ja ook ik ben ook al aan het lezen geweest in je cursussen en steek er van op. Dus eventjes tussendoor een hartelijk bedankje.
                Fijne dag nog.
                Rayke

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus digitale...

                  Inderdaad, volstrekt begrijpelijke reaktie van jou, Fullator. Maar denk er aub even aan dat die negatieve opmerkingen een te verwaarlozen percentje uitmaken van een zwijgende meerderheid die veel aan jouw belangeloze inzet hebben gehad, en die apprecieren - zonder het daarom te laten merken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus digitale...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                    Na de nogal onbeschofte reacties van twee posters die wel graag commentaren geven, maar niet kunnen verdragen dat iemand ook maar het minste op hun eigen werk opmerkt, heb ik besloten de laatste zes geplande delen van mijn cursus digitale niet te continueren. Dit na een zeer schampere opmerking van PV hieromtrent.

                    De geplande shooting days (Liezele, Herissem, en de "Postzegel") zullen worden beperkt tot slechts een kleine groep fotografen, aangezien ik geen enorme organisatie op mij wens te nemen die blijkbaar toch niet wordt geapprecieerd.

                    Voor de vijf geplande workshops zullen de uitnodigingen via andere kanalen worden verzonden. De verhuur van de drie fotostudio's wordt beperkt. Er zijn grenzen aan de collegialiteit.
                    ok, gelezen en goedgekeurd
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cursus digitale...

                      Ik zou het uitermate jammer vinden (zowel voor mezelf als voor de andere BD-leden die durven toegeven dat ze nog iets te leren hebben als het over fotografie gaat) mocht je je beslissing niet herzien.
                      Laat het even bezinken en denk er dan aub nog eens over na.
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus digitale...

                        Leon,

                        Ik ken jou helaas niet persoonlijk, maar ik wel jou toch wel het volgende zeggen :

                        Ik ben nog maar een paar weken hier op het forum, ik ben 50 jaar en mijn kinderen hebben hun eigen vleugels geopend waardoor ik nu extra vrije tijd heb bekomen om mij echt te verdiepen in de fotografie.

                        Eén van de leerrijkste zaken die ik hier op of via het forum heb ontdekt is zeer zeker jouw curcus.
                        Ik had eigenlijk al de stille hoop om jou ooit op één af andere sd te kunnen ontmoeten zodat ik ook in de praktijk dingen van je kan leren.
                        Ik zou het zeer jammer vinden indien ik de volgende delen zou moeten missen, en dit omwille van dingen waar ikzelf totaal geen invloed op heb.

                        Ik ben er ook van overtuigd dat vele mensen er op dezelfde manier als ik over denken.
                        Laat ons ook in de toekomst profiteren van uw kennis.

                        Groeten,

                        Rudi
                        www.photo-rudi.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cursus digitale...

                          Ik heb het beetje dat ik ondertussen van fotografie ken voornamelijk geleerd aan de hand van jou werken net zoals vele andere beginners die op dit forum terechtkomen.

                          en btw, als al de gedegouteerden weggaan blijven enkel de degoutanterikken over
                          http://www.mimoza.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cursus digitale...

                            Ik ben een grote fan van jouw cursussen Fullator!
                            Blijven doorgaan aub!
                            Dikke knuf! Eve'ke -xxx-
                            Canon EOS450D - EF-S 18-55 | Sigma 150mm F2.8 APO MACRO DG
                            Check: www.rediers.be/gallery - gratis fotoalbums met "direct linking"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cursus digitale...

                              Je kan de fotograferende mensheid toch geen half afgewerkt levenswerk nalaten, Leon?

                              Ik zou het zéér jammer vinden.

                              In stilte hoop ik dat de boze bui is overgewaaid en je weer een beetje meer eelt op je ziel hebt gekregen.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X