Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60/D80 body met 2de hands lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D60/D80 body met 2de hands lens?

    Hoi,

    Ik ben al een paar weken aan het wikken en het wegen voor de aanschaf van een dslr. Ik ben een beginner op dit vlak. Mijn voorkeur zou uitgaan voor een D80 vanwege de interne AF motor. Nu was mijn vraag of ik het beste een nieuwe body zou kopen met eventueel een deftige 2dehands lens, of een body met een kit lens?

  • #2
    Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

    Geen goede vraag?

    Comment


    • #3
      Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

      Ik denk dat je hier enkel moet kijken naar je budget. Een nieuwe D60 staat bij Konijn 394 euro, een D80 484 euro. Dat is erg weinig als ik bedenk hoeveel ik amper 1,5 jaar geleden betaald heb. Slik.
      Als je budget het toelaat heb ik de neiging om voor nieuw te gaan. Zit je wat krapper, ga dan voor tweedehands en investeer in een goede (ook tweedehandse) lens.
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

        De body zou ik zowiezo nieuw kopen. Het gaat mij meer om de lens. Ik weet gewoon niet of de kit lens voldoende zou zijn.

        Comment


        • #5
          Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

          Soms kosten de kitlenzen bijna niks, dus zou je dom zijn om die te laten staan, zeker als je een 18-70 kan 'krijgen'.

          Anders tweede hands een Tamron 17-50 2.8(en dan geen kitlens) of bv een Sigma 10-20 + kitlens of een kitlens + een telezoom.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

            2dehands body en nieuwe lens is ook een goede combinatie.
            The lens beats the camera

            Comment


            • #7
              Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

              koop een 18-200m VR van nikon.
              enige goede allround lens voor amateur fotografie.

              canon komt nu ook met zo een lens in oktober

              Avondles fotografie www.tqphoto.be
              Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

              Comment


              • #8
                Re: D60/D80 body met 2de hands lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door quartiertom Bekijk bericht
                koop een 18-200m VR van nikon.
                enige goede allround lens voor amateur fotografie.
                Dit is geen antwoord op de vraag van TS maar meer de promotie van een "aardig" lensje.

                @TS: body gaan veel minder lang mee dan een objectief! Ik zou eerder in goed glas investeren dan in een dure body. 2e hands zijn er zeer goede objectieven te koop tegen mooie prijzen.
                Afhankelijk van het budget en je voorkeur mbt wat je wil gaan fotograferen kun je beter (gerichter) advies verwachten.

                Ed
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment

                Working...
                X