Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand Photrade, of gebruikt iemand het al ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand Photrade, of gebruikt iemand het al ?

    Photrade is where photographers reclaim ownership of their photos. Photraders decide how, when, where and at what cost their photos are used online. We provide unprecedented protection for photos and offer a free photo marketplace where photographers can sell stock, prints and merchandise or use our Adcosystem (TM) where photographers get paid for every view of their photo, anywhere on the internet. Through Photrade, publications and blogs can access a fast-growing library of legally licensed, ad-supported photos. Reclaim your photos, start photrading.
    Hoe het komt kan ik niet precies verklaren, maar via via ben ik deze nieuwe Foto website aan het beta testen. Ik vroeg mij af of hier nog mensen zitten die Photrade aan het testen zijn of het kennen.

    Voor diegenen die het niet kennen is het een nieuwe dienst / website voor foto's en fotografen. Hun motto is : 'Heb je een foto, dan kan je Photraden. Heb je een foto nodig, dan kan je Photraden'.

    Vergelijken kan ik moeilijk, maar het lijkt (van ver) een beetje op Flickr. Je beschikt over een plaats op het internet waar je foto's kan uploaden en delen met andere gebruikers. Op zich niks nieuws hoor ik de meesten nu al zeggen, en toch onderscheidt Photrade zich van Flickr (en andere) op een aantal vlakken.

    Eerst en vooral vind ik dat Photrade meer gericht is naar de fotograaf en zijn foto's. Je kan er niet alleen uw foto's kwijt, maar andere gebruikers kunnen via de Photrade site ook uw foto's bekijken, maar ook prints en andere zaken op basis van uw foto's kopen. Photrade stelt voor allerhande zaken een basisprijs voor, en daar kan je dan zelf een bepaalde marge op instellen. De bedoeling is dus ook een beetje dat je er wat aan kan verdienen, alvast toch diegene die betere foto's nemen dan ikzelf :-p

    Ondertussen zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de beta, en beschikken we ook over groepen. Deze groepen kunnen dus mensen verzamelen, discussies herbergen, ... Je kan er ook echte wedstrijden in organiseren en gebruikers laten deelnemen met foto's, gebruikers deels laten beslissen over de winnaars of zelfs een echte jury aanduiden die beslist.

    Kortom, het geheel staat zeker nog in zijn kinderschoenen, maar het is een bijzonder interessant nieuwkomer vind ik. Wel nog even erbij vermelden dat ik totaal geen band heb met Photrade, geen aandelen bezit en ook gene frank verdien aan reklame of zo :-p

    Zijn er mensen die reeds in de Beta zitten ? Zo ja, stuur dan eens een PM of reageer hier.

    Zijn er mensen die geinteresseerd zijn om te helpen aan de beta ? Doe dan hetzelfde he :-) Ik kan een heel beperkt aantal beta plaatsjes verkrijgen, en afhankelijk van de interesse zullen die waarschijnlijk snel op zijn :-)

    Groeten,



    Stefaan
    Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
    iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

  • #2
    Re: Kent iemand Photrade, of gebruikt iemand het al ?

    ja ikke. (username daar is aeneas)
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Kent iemand Photrade, of gebruikt iemand het al ?

      Aha, toch al eentje. Post inderdaad in deze thread uw Username op Photrade, lijkt mij wel interessant. Ik heb ook al een 'Belgian Photraders' groep aangemaakt om één en ander te testen, dus als je uw Username hier post, dan kan ik u al toevoegen in de groep.

      Groeten,


      Stefaan


      P.S. : Stefaan_Lesage is mijn Username
      Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
      iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

      Comment

      Working...
      X