Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs fotokunstwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs fotokunstwerk

    hey iedereen,

    ik ben zelf een tweetal jaar bezig met fotografie. Binnenkort doe ik voor de eerste keer mee met een kunsttentoonstelling.
    Ik vroeg me af, je weet maar nooit of je de vraag krijgt, wat je voor een foto mag vragen?

    Het gaat om goede afdrukken van 40-60, in een eigen gemaakte (goed ogende) fotokader.

    Ik weet dat in schilderkunst prijzen al snel beginnen van 500 euro en meer.
    Ik vermoed dat je binnen fotografie niet zo hoog kan beginnen.

    In welke lijn kan ik dan denken? (strikt onkosten er uit? of toch nog ietske meer vragen?)

  • #2
    Re: prijs fotokunstwerk

    punt is wat men ervoor wil betalen..

    80-90 euro is belange niet weinig. edit: met dat kader erbij 150 a 250 euro? alst't doelpubliek geld heeft kan je naar 500 gaan

    zijn ze zo schitterend/ben je bekend: the sky is the limit (duizenden euros tot in de miljoenen )
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: prijs fotokunstwerk

      bedankt parakiet voor snelle reactie.

      De sky is voor mij alsnog niet de limit, althans niet wat de vraagprijs betreft :-)

      Het is een tentoonstelling waaraan veel jonge kunstenaars aan deelnemen, vooral uit de regio (Waasland), kwaliteit van werken en aantal bezoekers zit ieder jaar wel in stijgende lijn, maar ik verwacht er nog geen big spenders waarvoor het gewoon bon ton is veel geld te geven voor een kunstwerk.

      Het zal dus vooral een schappelijke vriendenprijs worden die ik moet vastleggen.
      Ik onthou voorlopig de 150 a 250 euro.

      Tenzij anderen me hiervoor gek verklaren natuurlijk :-D

      Comment


      • #4
        Re: prijs fotokunstwerk

        Wil je verkopen, dan zal je ten eerste al een certificaat moeten kunnen meegeven aan de eventuele koper waarop staat hoeveel de oplage van die foto is en welk nummer hij gekocht heeft, want niemand staat te springen een redelijk bedrag neer te leggen voor een foto die misschien op iedere hoek van de straat verkocht wordt, dit bij wijze van spreken. Gangbaar is bv 30 oplagen. En voor nummer 1/30 kan zelfs iets meer gevraagd worden.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: prijs fotokunstwerk

          Oorspronkelijk geplaatst door fanu Bekijk bericht
          hey iedereen,

          ik ben zelf een tweetal jaar bezig met fotografie. Binnenkort doe ik voor de eerste keer mee met een kunsttentoonstelling.
          Ik vroeg me af, je weet maar nooit of je de vraag krijgt, wat je voor een foto mag vragen?

          Het gaat om goede afdrukken van 40-60, in een eigen gemaakte (goed ogende) fotokader.

          Ik weet dat in schilderkunst prijzen al snel beginnen van 500 euro en meer.
          Ik vermoed dat je binnen fotografie niet zo hoog kan beginnen.

          In welke lijn kan ik dan denken? (strikt onkosten er uit? of toch nog ietske meer vragen?)
          Met een mooi ingekaderde afdruk waarvan er niet meer dan drie zijn ongeveer € 1800,-

          Comment


          • #6
            Re: prijs fotokunstwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Met een mooi ingekaderde afdruk waarvan er niet meer dan drie zijn ongeveer € 1800,-
            En zo zal je steeds blijven zitten met je 3 stuks ingekaderde foto's .
            @ Fanu: zoals je zegt ben je slechts 2 jaar met fotografie bezig. En je wilt je werken al onmiddelijk verkopen met een groooooote winstmarge. Probeer eerst eens een eigen stijl te ontwikkelen, zorg dan dat je een schare (kunst) liefhebbers aan je kant kan krijgen. Mensen die het voor je willen opnemen. Mensen die reklame voor je willen maken en die je introduceren aan andere kapitaalkrachtige personen. Ben je daar nog niet aan toe ? Verkoop ze dan tegen max. 125 euro en zelfs aan belangrijke(invloedrijke) personen schenk ze dan gratis weg. Je moet eerst zaaien vooraleer je kan oogsten.

            Comment


            • #7
              Re: prijs fotokunstwerk

              Lid sinds 2 mei 2007 en nog nooit een foto gepost,mss toch eens doen.
              1 beeld zegt meer dan 1000 woorden.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: prijs fotokunstwerk

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Lid sinds 2 mei 2007 en nog nooit een foto gepost,mss toch eens doen.
                1 beeld zegt meer dan 1000 woorden.
                tja............viel me ook al op.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: prijs fotokunstwerk

                  Het is me er zeker niet om te doen om snel even wat winst te maken.
                  Wees gerust, ik ben me er zeer van bewust dat ik een bleu'ke ben in het circuit.
                  Maar als ik de vraag krijg of iets te koop is wil ik wel voorbereid zijn. That's all.

                  Wat posten foto's betreft. Je hebt een punt hoor. Maar kom daar meestal niet toe. Als je hier wat beelden dropt moet je dat ook wat deftig kunnen opvolgen vind ik.
                  Maar ik zal eens een effort doen. Dat lijkt me fair :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijs fotokunstwerk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Lid sinds 2 mei 2007 en nog nooit een foto gepost,mss toch eens doen.
                    1 beeld zegt meer dan 1000 woorden.
                    stel je voor dat er foto's verkocht worden die geen bd-quality-stamp gekregen hebben
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijs fotokunstwerk

                      Kan je me zeggen waar de kunsttentoonstelling plaats heeft of waar ik meer info kan verkrijgen (datum, tijd, plaats)?
                      Ik ben namelijk ook van regio Waasland en zou deze wel eens willen bezoeken.

                      Greetings
                      Gino Hoskens Canon 1D MarkII, Canon EOS 350D
                      Canon EF-S 18-55mm - EF 55-200mm - EF 24-70mm - EF 70-200mm, Sigma macro 105mmF2.8 EX DG

                      Comment

                      Working...
                      X