Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie lens

    Hallo

    Ik merk al een tijd dat mijn Canon EFS 17-85 AF USM dikwijls moeite heeft met de autofocus, en dit vooral op kleinhoek .... bvb op 85mm zit ie constant heen en weer te schuiven om soms niet te focussen en soms volledig verkeerd.
    Op groothoek twijfelt hij minder vaak.

    Hoe pak ik dit best aan? Ik heb nog garantie op de lens t.e.m. december. Het probleem is dat winkel op 200+ kilometer van mijn deur is.

    Kan ik dit ook opsturen naar Canon zonder die winkel, maar met de factuur van de winkel erbij? Of zoiets?
    Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

  • #2
    Re: Garantie lens

    tis normaal dat lenzen soms gaan hunten hoor, hoeft geen mankement te zijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Garantie lens

      je kan ook rechtstreeks opsturen zonder tussenkomst van je dealer hoor :



      of meer info voor Canon herstellingen : https://www.etbass.nl/CRP/Home.aspx

      Da's het herstelcentrum van Canon Benelux in Roosendaal...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Garantie lens

        hswolfs

        Ik heb dit gedaan .... maar na 3 weken is dit nog niet gerepareerd. Ik heb gebeld en veel wijzer word je daarvan niet. De status van de case is "gereed voor reparatie". Leuk is dat? Dit wil dus zeggen dat ik nog 2 weken kan wachten minimum tegen dat ik het item terug in mijn handen heb.

        Iemand met ervaringen die me kan zeggen als dit normaal is dat het zolang duurt?

        Groet
        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

        Comment


        • #5
          Re: Garantie lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
          hswolfs

          Ik heb dit gedaan .... maar na 3 weken is dit nog niet gerepareerd. Ik heb gebeld en veel wijzer word je daarvan niet. De status van de case is "gereed voor reparatie". Leuk is dat? Dit wil dus zeggen dat ik nog 2 weken kan wachten minimum tegen dat ik het item terug in mijn handen heb.

          Iemand met ervaringen die me kan zeggen als dit normaal is dat het zolang duurt?

          Groet
          heb zelf (gelukkig genoeg) nog niets moeten opsturen naar ETBASS maar heb al verhalen gehoord over hun service (en dan vooral snelheid)...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Garantie lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
            hswolfs

            Ik heb dit gedaan .... maar na 3 weken is dit nog niet gerepareerd.
            Iemand met ervaringen die me kan zeggen als dit normaal is dat het zolang duurt?

            Groet
            Ik heb een toestel in herstelling sinds 23 augustus ... rond dezelfde datum maar dan in oktober kwam die meer defect terug van herstelling en is direct teruggegaan ... ondertussen niks meer.

            Ik heb al een aantal keren iets in herstelling gegeven en telkens was het minstens 5 weken wachten. Eigenlijk is dit onaanvaardbaar, zeker als het ook over duurder materiaal gaat.
            In principe is de wachtperiode voor de meeste herstellingen drie weken vanaf het toestel ginder ingeschreven is ... de rest is afhandeling en transport.

            Let er wel op dat als je zelf iets opstuurt de verzendkosten voor u zijn en ook het risico als er iets mee gebeurt tijdens het transport.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Garantie lens

              Eindelijk, na 7 weken terug... vanavond checken als hij nu daadwerkelijk beter werkt
              Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

              Comment

              Working...
              X