Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

metaaldetectie en data aan duane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • metaaldetectie en data aan duane

    Hallo,

    Ik had ovelaatst ergens gehoord dat je door de metaaldetectors op de luchthaven je data op je kaartjes kan verliezen of beschadigen.

    Heeft iemand hier ervaring mee????

    Dank

    Pandango
    D-70 --> altijd maar blijven trainen

  • #2
    nope niet waar.
    vorige week naar praag gevlogen en geen problemen mee gehad.

    groeten
    leo

    Comment


    • #3
      Verleden jaar 3 CF kaartjes doorgelicht met de handbagage, en geen probleem ondervonden. Ik heb wel ergens gelezen dat de apparatuur om de handbagage door te lichten iets minder straling heeft in vergelijking tot de gewone bagage. Of dit een rol speelt???
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Nog nooit problemen mee gehad.
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Geen zorgen maken. Het magnetisch veld is veel te zwak om verlies van data te veroorzaken. Intussen is er wel sprake van het "upgraden" van de detectoren op luchthavens en dergelijke zodat ze als het ware door je kleren kunnen kijken. Misschien dat we dan wat omzichtiger moeten omspringen met geheugenkaartjes. Wat ik ook al gehoord heb, is dat de bagagescanners voor de ingecheckte koffers een stuk sterker zijn. Ik hou mijn kaartjes in elk geval in mijn handbagage.

          Ik vermoed dat microdrives, aangezien het harde schijven zijn, gevoeliger zijn voor magnetische velden dan CF, Smartmedia, xD en zo. Als je je echt zorgen maakt, kan je ook een "hand search" vragen (kaartjes in je zak houden en in het doosje leggen dat niet door de detector of scanner gaat), maar afhankelijk van de locatie kan dat misschien aanleiding geven tot argwaan bij de geüniformeerde in kwestie.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Nog een argument om je gerust te stellen.
            Heel wat mensen werken in gebouwen waar metaaldetectoren aan de ingang worden gebruikt. Vooral in de VS is dat heel courant. Dat betekent dus dat ze minstens twee keer per dag, maar vermoedelijk meer, door dat magnetisch veld lopen. Mocht dat een sterk magnetisch veld zijn, dan mag je er zeker van zijn dat die mensen op termijn gezondheidsproblemen krijgen. Als dat zo was, dan zou het momenteel "law suits" regenen.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              een tip van Chris Rock:

              Don't go to parties with metal detectors. Sure it fells safe inside,but what about all those ****** waiting outside with guns. They know you aint got one.

              Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

              Comment


              • #8
                Deze vraag komt elk jaar meerdere keren terug.
                Eerst even zoeken op het forum doet wonderen...
                Met vriendelijke groeten,
                Ronald
                www.konings.biz

                Comment


                • #9
                  ben er eergisteren doorgegaan zonder enig probleem, in de terugreis zaten de compactflashkaartjes in mijn zak, ben ik door de metaaldetector gegaan en niets aan de hand, foto's allemaal in orde, in de heenreis zaten de compact flash kaartjes in mijn fototas, dan had ik natuurlijk het ongeluk dat daar iemand in opleiding stond en ze pikten mij er uit om die kerel eens te tonen hoe het moest, fototas volledig tot het laatste papiertje uit elkaar gehaald en zeker drie keer door die scan geweest, nadien geen problemen gehad met de kaartjes, ook niet met het toestel trouwens
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment

                  Working...
                  X