Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een ideetje ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewoon een ideetje ...

    Eerst en vooral duidelijk maken dat ik de Challenge een heel goed initiatief vind, en dat ik totaal geen probleem heb met de puntentelling die momenteel gehanteerd wordt. Geklaag over die telling heeft volgens mij vooral te maken met het niet goed kunnen inschatten van het eigen werk of het niet kunnen begrijpen dat er nu eenmaal mensen zijn met een iets andere smaak.

    Maar daar wou ik het eigenlijk niet over hebben (al meteen off-topic in mijn zelf gestarte topic ), maar wel over het volgende:
    vaak kom je zo'n 'Challenge-of-the-Month' tegen op andere sites, of in magazines. Heel vaak krijgt die challenge ook een vervolg in een jaarlijkse wedstrijd. Kijk vb. naar Practical Photography, waar ze dankzij verschillende thema's per maand op zoek gaan naar hun Photographer Of The Year.
    Zou het niet leuk zijn om via de Challenge op deze site op zoek te gaan naar de 'BD Fotograaf van het Jaar'?

  • #2
    Blijkbaar niet ?
    Groeten
    Dirk

    Comment


    • #3
      'k weet het toch nog niet zo goed, maatekes. het organiseren van een wedstrijd voor de beste fotograaf van het jaar, of voor de beste foto van het jaar druist een beetje in tegen de spirit van dit forum, denk ik. volgens mij worden hier meer blijvende vriendschappen gevormd dan dat er ruzie gemaakt wordt. pas op, hé, als er een interessante prijs is zou ik ook wel graag meedoen, een hustler is niet zo'n geweldige verliezer hoor. make love, not war. zijn we vrienden of concurrenten van elkaar?

      Comment


      • #4
        Mry's idee is niet zo moeilijk hé, je kiest gewoon op het eind van het jaar nog eens tussen de 12 maand-winnaars.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tom314
          Mry's idee is niet zo moeilijk hé, je kiest gewoon op het eind van het jaar nog eens tussen de 12 maand-winnaars.
          Weet ik toch niet, als het echt om de fotograaf van het jaar gaat en niet om de foto van het jaar gaat kan je ook kijken wie het beste gemiddelde haalt. Wie dus over het hele jaar het beste gescoord heeft. Stel dat een persoon altijd tweedes was dan zal hij wel het meeste recht hebben op fotograaf van het jaar. Anders zou het wel zijn moest het om de foto van het jaar gaan natuurlijk.

          Groeten,
          Kristof

          Comment


          • #6
            Ik ben ooit eens de eerste inzender geweest. Dat maakt mij zeker de "fotograaf van het uur" of zoiets. Wow, I had my 15 mins. of fame ...en ik had het zelfs niet in de gaten!
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Een goei, Jochen

              Comment


              • #8
                Originally posted by tom314

                Mry's idee is niet zo moeilijk hé, je kiest gewoon op het eind van het jaar nog eens tussen de 12 maand-winnaars.
                volgens mij gaat dat toch moeilijker zijn dan verwacht, want hoe moet je tussen 12 totaal verschillende foto's met een ander onderwerp een keuze maken? ik heb nu al moeite om een voor mij juiste quotering te geven aan de foto's. meestal kijk ik daar verschillende keren naar, en pas dan de scores soms nog wat aan. en wat moet je met de winnaar van januari, misschien is tegen december iedereen daar al wat op uitgekeken en heeft de winnaar van december zo automatisch meer kans.
                ik zou niet meestemmen denk ik, uit schrik om achteraf mijn keuze te beklagen.

                'k ben hier overlaatst nog iets tegengekomen: de bd kalender, met elke maand een foto van een ander forumlid. 't is maar een ideetje, hoor, maar misschien kan er volgend jaar een kalender gemaakt worden met de 12 winnaars van de challenge.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kristof_dc
                  Originally posted by tom314
                  Mry's idee is niet zo moeilijk hé, je kiest gewoon op het eind van het jaar nog eens tussen de 12 maand-winnaars.
                  Weet ik toch niet, als het echt om de fotograaf van het jaar gaat en niet om de foto van het jaar gaat kan je ook kijken wie het beste gemiddelde haalt. Wie dus over het hele jaar het beste gescoord heeft. Stel dat een persoon altijd tweedes was dan zal hij wel het meeste recht hebben op fotograaf van het jaar. Anders zou het wel zijn moest het om de foto van het jaar gaan natuurlijk.

                  Groeten,
                  Kristof
                  'k Had het inderdaad op deze manier gezien. Niemand moet nog eens extra stemmen, maar diegene die het beste scoort over de maanden heen, haalt de 'trofee' binnen. Zo gebeurt het trouwens ook bij het eerder aangehaalde magazine Practical Photography.
                  Het kan misschien meteen een aanzet zijn voor een grotere groep fotografen die op heel regelmatige basis meedoen met de challenge?

                  Comment


                  • #10
                    voila, nog simpeler. de wedstrijd loopt al.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      zonder extra stemronde zie ik het nog wel zitten.

                      alhoewel, stemmen verloopt niet altijd helemaal eerlijk hè, als je vb jezelf constant tienen geeft en je laat je vrienden en collega's dat ook doen, durft de balans al wel eens overhellen. (pas op, ik zeg niet dat dat hier nu gebeurt hoor, maar zo'n wedstrijd kan al eens tot naijver leiden) ook op andere fora doet zich dat regelmatig voor, er zijn er die dat bedriegen noemen, er zijn er die vinden dat ze dan creatief omgaan met de mogelijkheden van het internet. en dan blijft voor mij de vraag of zo'n prijs dan eigenlijk wel zinvol is.

                      Comment


                      • #12
                        Tja, dat heb je ook bij wedstrijden IRL, hee. Vanaf het moment dat er gestemd kan worden door het publiek, krijg je vervormingen. Het principe van 'hoe meer vrienden, hoe meer stemmen' kan je bij een publieke stemming nooit volledig wegkijgen. Het alternatief, een stemming door een professionele jury, vraagt dan weer veel te veel werk, en druist een beetje in tegen het community-gevoel, hee.

                        Comment

                        Working...
                        X