Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

    Eindelijk nog eens wat tijd om te posten

    Een tijdje geleden heb ik de kans gekregen om de 2e festivaldag van Rock Herk te fotograferen. Een paar leuke groepen leren kennen waaronder deze: The Future Of The Left (GB).

    ...



    ...



    ...



    ...

    Nog een paar in dit album

    ...

    Ik blijf detail- en scherpteverlies hebben bij het linken, doeme toch
    Last edited by armani; 15 augustus 2008, 00:28.

  • #2
    Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

    Mooi zo. Goed scherp en aangenaam belicht. Maar iets te centraal onderwerp bij 1 en 2. Nr.3 is een leuk moment.

    Groeten

    Jaak
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

      Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
      Maar iets te centraal onderwerp bij 1 en 2.
      Jaak
      Bedankt voor de reactie Jaak.

      Bij één heb je gelijk. Twee weet ik niet zo goed. Door de microfoon/statief en diagonaal van de gitaar vind ik dat het beeld in evenwicht is en dat het centrale onderwerp wel kan.

      Het is niet altijd gemakkelijk bij concerten om een geslaagde compositie te verkrijgen. Mijn camera heeft maar 9 AF-punten, en ik werk meestal op f2.8 of 3.2. Herkadreren zit er dan niet in want dan zit de scherpte verkeerd.

      Comment


      • #4
        Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

        Hmm... Ik gebruik nooit de 9 AF punten van mijn 400D tijdens concerten, enkel het middenste punt. Anders heb je geen controle over het punt waarop scherp gesteld wordt en bij artiesten heeft men toch liefst de ogen scherp. 't Is niet altijd evident om te hercadreren, maar het gaat! Blijven oefenen is de boodschap, zoals steeds. Bij f2.8 heb je een beperkte DOF, dus de kans dat je er al eens naast zit is inderdaad groter, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van meer controle over het scherpstelpunt.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
          enkel het middenste punt. Anders heb je geen controle over het punt waarop scherp gesteld wordt

          Ik gebruik ze wel alle 9. Het middelste is accurater, maar de andere werken ook. De foto's zijn toch scherp en ik heb geen enkele maal het middelste punt gebruikt

          Ik gebruik wel niet alle 9 AF punten samen he... ik kies er ééntje uit die best is voor de compositie en focus daarmee...

          Comment


          • #6
            Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

            Ok, dat is iets helemaal anders. Ik had het zo niet begrepen.

            Zelf heb ik er amper tijd voor om het AF-punt te kiezen, zeker niet bij bewegelijke artiesten. Vandaar dat ik altijd het centerpunt gebruik. Ik vraag me af welke methode anderen gebruiken.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

              3 mooie opnames.
              Volgens mij stonden wij zo goed als elkaar. Of stond jij voor het podium tussen de fotograven. Jou laatste foto was ook het laatste nummer met een geweldige show van de bas.

              Greetz,
              Patrick Theunis
              http://www.festivalganger.be

              Comment


              • #8
                Re: The Future Of The Left @ Rock Herk 2008

                Oorspronkelijk geplaatst door ptheunis Bekijk bericht
                3 mooie opnames.
                Volgens mij stonden wij zo goed als elkaar. Of stond jij voor het podium tussen de fotograven. Jou laatste foto was ook het laatste nummer met een geweldige show van de bas.

                Greetz,
                Ik stond in fronstage. Alleen tijdens Roni Size efkens tussen het publiek gestaan. Je mocht maar drie nummer fotograferen bij Roni Size maar die had ik gemist omdat ik blijven plakken was op het zijpodium. Het heeft niet lang geduurd want een breedgeschouderde bullebak heeft me er vrij snel op attent gemaakt dat ik mijn camera kwijt was als ik verder deed.

                Comment

                Working...
                X