Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje? werkelijke grootte tgv camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje? werkelijke grootte tgv camera

    Ik heb een sony a 200 18-70 mm

    maar waar ik recent op gelet heb is als ik foto's trek en bv iemand trek op zen geheel waar de voeten bv als ik door men camera kijk er wel op staan maar als ik die dan trek er niet opstaan. Hoe komt dit ?

    Ik heb zelfs met statief getrokken en met een kabeltje met zo knopje dat de camera zeker niet bewoog ?
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

    Bij mijn camera's (20D en 40D) is het net omgekeerd, er staat op de foto iets meer dan wat je door de zoeker ziet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Bij mijn camera's (20D en 40D) is het net omgekeerd, er staat op de foto iets meer dan wat je door de zoeker ziet.
      hmm weird mss dat ik iets veranderd heb aan men instellingen ofzo? iemand
      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

      Comment


      • #4
        Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

        Staan de voeten er niet op als je de foto op het schermpje van je toestel bekijkt of ook niet als je de foto op de computer bekijkt?
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Staan de voeten er niet op als je de foto op het schermpje van je toestel bekijkt of ook niet als je de foto op de computer bekijkt?
          Ook niet op de computer
          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

          Comment


          • #6
            Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

            En bovenaan en aan de zijkanten. Zie je daar verschil.

            Is de foto werkelijk veel kleiner dan dat wat je ziet door de zoeker of lijkt het eerder opgeschoven?

            Want de A200 heeft normaal een 95% beeld. Dus het beeld dat je door de zoeker ziet is dus normaal net iets minder dan wat er uiteindelijk op de foto komt.

            Ik vermoed dat in jouw geval het beeld verschoven is, dan is er vermoedelijk een probleem met de spiegel.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              En bovenaan en aan de zijkanten. Zie je daar verschil.

              Is de foto werkelijk veel kleiner dan dat wat je ziet door de zoeker of lijkt het eerder opgeschoven?

              Want de A200 heeft normaal een 95% beeld. Dus het beeld dat je door de zoeker ziet is dus normaal net iets minder dan wat er uiteindelijk op de foto komt.

              Ik vermoed dat in jouw geval het beeld verschoven is, dan is er vermoedelijk een probleem met de spiegel.
              Als het maar 95% is zal het wel aan dit liggen. want ik heb getrokken met statief + externe knop om te drukken dus hij kan niet bewogen hebben.
              Op de zijkanten heb ik ook klein verschil
              Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

              Comment


              • #8
                Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                Als het maar 95% is zal het wel aan dit liggen. want ik heb getrokken met statief + externe knop om te drukken dus hij kan niet bewogen hebben.
                Op de zijkanten heb ik ook klein verschil
                Maar dan is verhaal andersom. Je ziet de voeten net niet door de zoeker en als je afdrukt dan staan ze er wel op. Omdat die 5% erdan bijkomt.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje? werkelijke grootte tgv camera

                  mss kijk je onder een hoek in je zoeker waardoor je een beetje een verkeerd beeld krijgt?
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment

                  Working...
                  X