Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

    Hoi,

    Ik ben van plan mijn muur te decoreren met zelfgenomen foto's, die ik zou inkaderen.

    Ik zie het wel niet zitten om gaten in de muur te boren om daar een kader aan te hangen. Als je die kader dan verplaatst, zit je dan met dat gat in de muur.

    Zijn er systemen waarbij je "flexibel" kunt omgaan met fotokaders zodat er geen gaten in de muur moeten worden geboord. Ik had zoiets gehoord van een soort van richel die je bovenaan aanbrengt en waarbij de kaders dan aan een draad worden gehangen en zo verschoven kunnen worden naargelang de compositie?

    Bestaat dat en waar is zoiets te koop? Ook tips voor goede fotokaders etc. zijn welkom.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

    Oorspronkelijk geplaatst door Robby Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik ben van plan mijn muur te decoreren met zelfgenomen foto's, die ik zou inkaderen.

    Ik zie het wel niet zitten om gaten in de muur te boren om daar een kader aan te hangen. Als je die kader dan verplaatst, zit je dan met dat gat in de muur.

    Zijn er systemen waarbij je "flexibel" kunt omgaan met fotokaders zodat er geen gaten in de muur moeten worden geboord. Ik had zoiets gehoord van een soort van richel die je bovenaan aanbrengt en waarbij de kaders dan aan een draad worden gehangen en zo verschoven kunnen worden naargelang de compositie?

    Bestaat dat en waar is zoiets te koop? Ook tips voor goede fotokaders etc. zijn welkom.

    Bedankt!
    Ik heb zo'n systeem van Artiteq, gekocht bij Lucas Creativ. Werkt best aangenaam.

    Comment


    • #3
      Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

      Blokker.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

        Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
        Ik heb zo'n systeem van Artiteq, gekocht bij Lucas Creativ. Werkt best aangenaam.
        Inderdaad bij Lucas in Aartselaar hebben ze deze systemen, daar heeft men ook een groot assortiment aan kaders en passe partout ed.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

          Ik heb een tijd geleden naar Lucas gezocht voor zo een systeem, en kon de winkel niet vinden! Daarna is het wat in de vergeethoek geraakt.

          Is dat kostelijk dergelijk systeem?

          Ik huur voor de moment. Zo een systeem heeft als voordeel dat ik dan geen gaten moet dichten als ik verhuis, maar is dergelijk systeem niet te prijzig om te laten hangen?

          greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

          Comment


          • #6
            Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

            Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
            Ik heb een tijd geleden naar Lucas gezocht voor zo een systeem, en kon de winkel niet vinden! Daarna is het wat in de vergeethoek geraakt.

            Is dat kostelijk dergelijk systeem?

            Ik huur voor de moment. Zo een systeem heeft als voordeel dat ik dan geen gaten moet dichten als ik verhuis, maar is dergelijk systeem niet te prijzig om te laten hangen?

            greetz,
            Ik dacht een 24 euro voor 2 meter lengte, maar het is al even geleden.

            Comment


            • #7
              Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

              is ook te koop bij Schleiper in gent.
              werkt best handig en simpel.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Beste systeem voor fotokaders aan de muur en waar te koop?

                Ik plaatste rondom in mijn living een soortgelijk (zelfgemaakt) railsysteem. Zodoende kan ik, waar ik maar wil, een kader hangen.
                Een houten lat (ong. b2xh2cm) werd, net onder het plafond, op de muren gevezen. Hieronder bevestigde ik een metalen gordijnrail + enkele geleiders.
                Om het geheel af te dekken plaatste ik op het voornoemde latje een dunne boordlat (ong. 0,5cm dik x5 cm hoog). Deze is dus enkele centimeter hoger dan de vierkante lat + de gordijnrail.
                Je ziet uiteindelijk alleen maar een dun boordlatje dat een 2-tal centimeter voor de muur 'zweeft'.
                De nylondraad (of alu-staafjes) en de haakjes om de kaders op te hangen kan je apart kopen in de voornoemde winkels of bij bv. 'Wiew' (op het zuid in Antwerpen).
                Kostprijs: 35 à 40 euro voor ongeveer 20 meter railsysteem).

                Guy
                www.guydewestelinckfotografie.be

                Comment

                Working...
                X