Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac glanzend scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iMac glanzend scherm

    Ik wil van PC overstappen op Apple. Ik heb op hun site gekeken en ben uitgekomen om de iMac om de simpele reden dat ik MacPro te duur is en de mini niet zo geweldige specificaties. Nu is het enige probleem dan de iMac het glanzende scherm heeft. Ik heb op internet al eea gelezen hierover, de één vindt het geweldig de ander niet, last van reflecties hangt ervan af waar het apparaat staat en de kleuren zijn levendiger e.d. , en sommigen moeten even aan het beeld wennen. Echter wat ik me af zit te vragen is hoe de beeldweergave nou is qua realisme. Het zal best een mooi beeld zijn en misschien even wennen, maar geeft het scherm een realistisch beeld, het heeft een hoger contrast, maar is het niet te hoog, zijn de kleuren niet te levendig en daardoor niet meer overeenkomstig met de werkelijkheid ? Het is me dus niet geheel duidelijk of het ook geschikt is voor fotobewerking en daarbij dus of het scherm wel goed te calibreren is.
    Natuurlijk zit er altijd een grens aan de eisen, ik werk nou eenmaal niet professioneel in een optimale ruimte met gecalibreerd licht e.d. dan had ik me wel een Eizo van een paar duizend euries aangeschaft. Maar ik zou graag mijn beeld willen kunnen calibreren en de foto's goed kunnen bewerken zodat ze op andere scherm ook goed zijn en dat de afdruk ook netjes overeenkomt met het beeld.

    Ik hoop dat jullie mij hierover wat meer informatie kunnen geven. Het liefst met ervaringen, zowel positief als negatief.

    PS. Die iMac heeft dus een glasplaat...dan heeft een crt toch ook, wat is dan het verschil ?
    Last edited by BartZ; 9 augustus 2008, 23:17.

  • #2
    Re: iMac glanzend scherm

    Het verschil tussen een LCD met glas en een gewoon LCD is dat deze niet gevoelig is voor solventen om het te reinigen en zo een doffe schijn voorkomt en ook krasbestendiger is, bijkomend is dat een glazen LCD een sterke glans heeft. Wat windows Visa artificieel nabootst heeft dit scherm in real life, glas design look.

    Voor de rest is het maar 4 kabels aansluiten voor je aan de slag kan gaan, is wel wat anders met een ordinaire PC. Let wel op, ik heb gehoord dat het merendeel van de meegeleverde software demo's zijn en dus aangekocht moeten worden, dat kan toch enigzins teleurstellend uitdraaien als je hier niet van op de hoogte bent.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: iMac glanzend scherm

      @Runaque: Als je dat gehoord hebt, moet je dat eerst verifiëren.
      De enige demo is iWork. Al de rest blijft werken. Is dat het merendeel?

      @BartZ: er bestaan toch Apple dealers in Nederland? Zet een paar van je foto's op een stick of zo en bekijk ze even op een iMac bij een dealer.
      Nikon, Apple & Epson

      Comment

      Working...
      X