Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe website + update album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe website + update album

    heb even een simpele site gemaakt met mijn foto's erop



    ik ben niet zo goed in sites maken dus je moet niet teveel verwachten



    mvg ,
    Jeroen
    Last edited by jeroenvg; 10 augustus 2008, 10:25.
    Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
    JVG Pictures -- flickr

  • #2
    Re: nieuwe website

    Persoonlijk zou ik wat met .CSS knoeien, en hier of daar wat javascript..

    Iets zoals dit zou al veel cooler zijn, niet ; http://www.webtutorials.be/2008/05/1...t-fotogallerij ?
    www.rock-metal-punk.org

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe website

      eenvoudig maar duidelijk, al zou ik de foto's klikbaar maken, nu erg klein.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe website

        Hallo Jeroen

        Al doende leert men.
        Net zoals bij fotografie, is het bouwen van een website, iets wat je graag moet doen , en dan komt het meestal goed.

        De foto's mogen inderdaad groter, vooral omdat je hier op een Fotoforum zit.
        Hou het simpel, maar zorg dat alles Juist werkt.

        In het begin zijn die "Flash intro's" best wel leuk, maar de meesten klikken dit toch weg en gaan naar datgene waarvoor ze op de site komen:
        de foto's of de informatie naarwaar ze op zoek zijn.

        Foto's kan je best in een slideshow gieten, Simpleviewer of Porta zijn zéér gebruiksvriendelijk.

        Ikzelf heb onlangs een domeinnaam aangemaakt bij "one.com", nadat ik hier op het forum lovende kritieken hierover gelezen had.
        Daar kan je ook een simpele maar goedwerkende fotogallerij aanmaken.


        Mijn website staat nog in de steigers maar een aantal pages werken toch al.
        er moeten nog een 5-tal pages geupt worden.



        en fotogallerij:



        Groetjes
        Ayala
        http://www.guytoelen.be

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe website

          Ben je niet erg creatief in de opbouw van je website dan kan je nog altijd zoeken naar een gratis template op het net. Er zijn er duizenden te vinden!!

          Ik weet wat het is, ik ben ook van 0 begonnen en ben nu al bijna 2 maand met php, javascript, ajax, css bezig om mijn website te bouwen.

          good luck!
          "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
          Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe website

            Oorspronkelijk geplaatst door Ayala Bekijk bericht
            Ikzelf heb onlangs een domeinnaam aangemaakt bij "one.com", nadat ik hier op het forum lovende kritieken hierover gelezen had.
            Daar kan je ook een simpele maar goedwerkende fotogallerij aanmaken.
            Persoonlijk ben ikzelf NIET content over one.com, maar dat heeft te maken dat ik meer wil doen met mijn website,.. dingen waarvoor de save mode "off" moet staan, maar wat zij maar weigeren te doen.. ook is het niet cool dat het backuppen van de mysql-database niet goed gaat (te veel info : maar 1/9de van u database krijgen bij het downloaden.. ).

            Zelf zit ik bij; http://www.futureweb.be , wat zorgt dat ik het DUBBELE van webspace heb voor DEZELFDE prijs! Ook is cool dat die kerels hun msn adress geven, zodat je gewoon via msn hulp kunt vragen ..

            Zoals je kunt zien geven ze nu 'n actie van gratis joomla installatie, maar voor de rest hebben ze geen pre-made stuff, zoals bijvoorbeeld de fotogalerij van one.com .. dus dat word zelf een maken / een zoeken / een zoeken die je automatisch kunt uploaden naar joomla ..
            www.rock-metal-punk.org

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe website

              Hallo Deadangel

              Met hetgeen ik wil doen met mn webstekje, vind ik "One.com" tot nu toe goed.

              3Gb aan ruimte, daar kan al heel wat op geplaatst worden.

              Hun fotogallerij is gebruiksvriendelijk, meer moet het voor mij niet zijn.

              Maar zoals met alles zullen er steeds pro's en contra's zijn.


              Jeroen:
              Geef je ogen overal de kost en vooral zelf heel veel dingen uitproberen.
              Er zullen ongetwijfeld kant en klare templates te vinden zijn
              Groetjes
              Ayala
              http://www.guytoelen.be

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe website

                Oorspronkelijk geplaatst door Ayala Bekijk bericht
                Hallo Deadangel

                Met hetgeen ik wil doen met mn webstekje, vind ik "One.com" tot nu toe goed.
                Twijfel ik ook niet aan hoor, ik gebruikte one.com voor mijn website's, niet voor foto's op te plaatsen ( want ik ben ook geen fotograaf, eerder een genieter )
                www.rock-metal-punk.org

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe website

                  Oorspronkelijk geplaatst door Deadangel Bekijk bericht
                  Ook is cool dat die kerels hun msn adress geven, zodat je gewoon via msn hulp kunt vragen ..
                  )
                  Inderdaad, klinkt helemaal professioneel en overtuigend ...

                  MSN voor support, moet er nog zand zijn ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe website

                    ik heb nu een fotoalbum met porta gemaakt maar hoe zet ik die op mijn site?
                    (mijn site is html dus zou ik het album erin krijgen?)


                    mvg,
                    Jeroen
                    Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
                    JVG Pictures -- flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe website

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Inderdaad, klinkt helemaal professioneel en overtuigend ...

                      MSN voor support, moet er nog zand zijn ...
                      Nee, maar het is wel handig hé, ge kunt ook support aanvragen via tickets zoals bij one.com, maar dan weet ge dat 't een tijdje kan duren ..
                      www.rock-metal-punk.org

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe website

                        Hallo Jeroen

                        om van hieruit alles duidelijk uit te leggen zal wat moeilijk gaan maar:
                        Indien je een album aanmaakt met Porta maakt deze een map aan.(denk met de naam Album)
                        Hierin zitten weer drie mapjes en een index-file .
                        Die volledige map moet je uploaden.
                        en vanop je homepagina moet je dan een link voorzien naar die map en dan naar de index-file.
                        Als je nadien een tweede album maakt moet die een andere naam hebben
                        en weer een link naar dat andere album en die index-file.

                        vb: album/index.html
                        album1/index.html
                        album2/index.html

                        een terugknop kan je voorzien in het Porta-album, zodat men van daaruit terug kan klikken naar je homepage

                        Groetjes
                        Ayala
                        http://www.guytoelen.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe website

                          momenteel ben ik bezig aan een album maar ga voor vandaag stoppen en doe morgen wel even verder

                          MVG,
                          jeroen
                          Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
                          JVG Pictures -- flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe website + update album

                            nieuw album staat online
                            Pentax K-5 - 18-55 f/3.5-5.6 WR - 55-300 f/4-5.8 ED - Falcon 8mm FishEye - Oude Pentax en M42lenzen
                            JVG Pictures -- flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe website + update album

                              Hoi

                              Mijn site staat ook op One.com,
                              Verscheidene programmatje in PHP geschreven, die runnen op One.com, nog geen problemen gehad.

                              Heb wel mijn Site helemaal zelf gemaakt, zonder gebruik te maken van voorgekauwde templates, en er staan heel wat verschillende items op.

                              Jos
                              Site

                              Comment

                              Working...
                              X