Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gouden bruiloft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gouden bruiloft

    Mijn grootouders hebben morgen een gouden bruiloft. Er werd mij gervaagd de fotograaf van dienst te zijn dan .
    Ik heb nog niet veel ervaring met een DSLR en fotografie in het algemeen maar ik leer iedere dag bij.

    Heb maandag een 450D + kitlens (18-55IS) aangeschaft en heb er dus de hele week mee gespeeld.

    Ik ga dus vooral foto's in de kerk, als op het feest maken.
    Wordt het aangeraden in de kerk een flits te gebruiken? Of statief meenemen en zonder flits? Iemand die algemene tips kan geven? Welke witbalans?

    Spelen met die diefrag, een hogere waarde zorgt dat alleen het onderwerp scherp weergeven wordt?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Gouden bruiloft

    Een kleine zoekopdracht op BD brengt:


    In de Zomer 2008 moet ik een trouw gaan fotograferen. (Receptie, Plechtigheid gemeentehuis, kerk, avondfeest, huwelijksfoto's op een mooie plek). Ik ben van de regio Mechelen, als iemand een mooie plek weet om huwelijksfoto's te nemen dan mag hij het zeker vertellen. In augustus had ik mijn eerste trouw gedaan met mijn Canon


    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.



    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.


    Ik ben gevraagd door een vriendin van mijn vriendin om haar foto's te maken voor de bruiloft. Op zich een eer, maar ik heb niet zoveel (lees heel weinig) ervaring met het schieten van model foto's. Kan iemand mij tips geven hoe ik de mensen het beste op de foto krijg(wat kan ik bevoorbeeld vragen, of misschien heeft iemad een


    Bruidsfotografie digitaal! Printen juli de foto's zelf voor het foto boek zo ja welke printer (is de canon I-965 geschikt) Stuur je de foto's naar een vaklab zo ja wat is +/- de prijs (in Amsterdam betaal je voor 50 stuks 10 Euro per afdruk op A4 Wat zijn goede merken foto boeken Gr Robert




    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.


    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...




    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Gouden bruiloft

      morgen al!!!!
      gezien je verhaal, raad ik je toch aan de boel gewoon op auto te zetten.
      het is nl veel te kort dag om je er serieeus mee bezig te gaan houden, te meer je het toestel nog maar pas hebt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gouden bruiloft

        Bedankt voor jullie reacties en voor de links antoine.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        morgen al!!!!
        gezien je verhaal, raad ik je toch aan de boel gewoon op auto te zetten.
        het is nl veel te kort dag om je er serieeus mee bezig te gaan houden, te meer je het toestel nog maar pas hebt.
        grt,bouk.
        Ja hebt waarschijnlijk gelijk Bouk.
        Misschien het statiefje voor de zekerheid meenemen? Af en toe kan ik wel wat met de instellingen experimenteren, het is ten slotte geen bruiloft.
        Het was ofwel ik, ofwel mijn nonkel met zijn compactje, dus men verwacht geen 'professionele' resultaten.

        Wat mij wel opvalt, als ik in de auto-modus trek, de witbalans nogal groening lijkt.
        Kan dit in RAW weggewerkt worden zonder kwaliteitsverlies?
        Last edited by Quant; 8 augustus 2008, 12:14.

        Comment


        • #5
          Re: Gouden bruiloft

          Wat mij wel opvalt, als ik in de auto-modus trek, de witbalans nogal groening lijkt.
          Kan dit in RAW weggewerkt worden zonder kwaliteitsverlies?

          JA, in RAW kan je de witbalans achteraf aanpassen. Sterker nog, in RAW heeft de witbalans instelling van je camera geen invloed. Zelf fotografeer ik nooit in Auto, maar dacht dat in deze stand de 450D automatisch in JPEG schiet. Ik kan er naast zitten, maar check dit van te voren.
          Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
          http://www.flickr.com/photos/dollias/

          Comment


          • #6
            Re: Gouden bruiloft

            Oorspronkelijk geplaatst door dollias Bekijk bericht
            JA, in RAW kan je de witbalans achteraf aanpassen. Sterker nog, in RAW heeft de witbalans instelling van je camera geen invloed. Zelf fotografeer ik nooit in Auto, maar dacht dat in deze stand de 450D automatisch in JPEG schiet. Ik kan er naast zitten, maar check dit van te voren.
            Zal ik doen, bedankt.

            ben van plan om morgen een kaars (of ander voorwerp) te fotograferen met op de achtergrond het zittend 'publiek'. Hoe kan ik dit het beste schieten? (zonder flits uiteraard, eventueel met statief).
            Een hogere diafrag-waarde zorgt voor minder scherpte omheen het gefocused object?

            Dit is maar een probeerseltje he

            Comment


            • #7
              Re: Gouden bruiloft

              ben van plan om morgen een kaars (of ander voorwerp) te fotograferen met op de achtergrond het zittend 'publiek'. Hoe kan ik dit het beste schieten? (zonder flits uiteraard, eventueel met statief).
              Een hogere diafrag-waarde zorgt voor minder scherpte omheen het gefocused object

              Je kan wel je flits gebruiken, maar dan raak je de sfeer kwijt door dominantie van het flitslicht. Dus het liefst geen flitser. Daarnaast heeft de ingebouwde flitser op de 450D niet zoveel power/bereik als een externe, bv de 430EX.
              Ga je niet flitsen, dan ben je afhankelijk van andere factoren om toch een redelijk plaatje te schieten. Wat wil je scherp in beeld brengen ? De kaars, het publiek of allebei. In het laatste geval moet je zorgen voor voldoende scherpte-diepte, dus een hoog diafragma GETAL ( > F4, zelf experimenteren, maak er eentje en controleer deze op je display). Verder moet je rekening houden met bewegingsonscherpte bij lange sluitertijden. Dit kan beweging van de camera of het te fotograferen object zijn. Bij onvoldoende omgevingslicht en stilzittende objecten ga ik meestal niet onder 1/60 sec en bij bewegende/lopende mensen 1/125 sec. Heb je het diafragma en de sluitertijd al bepaald dan kan je nog experimenteren met een derde variabele, n.l. de ISO waarde. De 450D kan goed overweg met hoge ISO waarden. Ja, krijgt wat ruis, maar over het algemeen is dit acceptabel. Mocht dit allemaal niet helpen, dan kan je nog in de buidel tasten en lichtsterke lenzen kopen. Ga ervan uit dat bij slecht/onvoldoende licht het een uitdaging word om met de kitlens goede foto's te maken zonder te flitsen.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

              Comment


              • #8
                Re: Gouden bruiloft

                ga snel maar een flitske kopen.. want met uw intern flitsje ga je ni ver geraken.. zorg dat alle speciale momenten vastgelegd zijn.. en miss idd best alles op auto zetten succes
                poof

                Comment

                Working...
                X