Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleurgestelde en mopperende BD ers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleurgestelde en mopperende BD ers

    Ik lees de laatste paar dagen weer teleurgestelde reacties van BD ers omdat er niet of bijna niet op hun foto s wordt gereageerd.
    Begrijp ik goed want je plaatst je foto s omdat je graag een reactie wilt. Maar hou er aub rekening dat het vakantietijd is en tja als er wat foto s tegelijk worden ingestuurd dan zak je soms gauw naar pagina 2. Blijf inzenden dus, volgende keer beter ! .

    Er wordt trouwens regelmatig over gediscussieerd en over nagedacht
    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=23384
    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=21342&SearchTerms=1,foto,per,da g

  • #2
    Terechte opmerking, maar...

    - 1° Persoonlijk(men neme me het niet kwalijk) heb ikzelf geen tijd om op iedere inzending (o.a.foto's) te antwoorden, er is nog een ander leven(s) buiten BD!
    Ik antwoord nu alleen nog maar op topics die mij 'persoonlijk' aanspreken, anders kruipen er letterlijk uuuuuuren in BD per dag!!!

    - 2° En dit is nog belangrijker.
    De inzending zelf... Tracht foto's in te zenden die meer zijn dan gewone "familie kiekjes"(emotioneel wel (erg)belangrijk voor U maar voor ons?), het zoveelste "bloementje", "vogeltje", "beestje", wel interesant maar begint toch te vervelen op den duur...
    Ik kan best begrijpen dat een nieuweling fier is op zijn eerste ingezonden fototje!

    Tracht zelf eerst zéér kritisch te zijn op uw inzending, is het origineel(gebracht)? apart qua comp. en licht, onderwerp?, humor?!, verhaal en inhoud.
    "Ja toch wel".. wel dan ben ik er echt zeker van dat er vele zullen zijn die antwoorden!

    En ja, ook het succes van BD kan een beetje tegen zichzelf keren (trop c'est trop).

    Enfin dat zijn mijn ervaringen toch hier op BD sinds 8 maanden




    Comment


    • #3

      - 1° Persoonlijk(men neme me het niet kwalijk) heb ikzelf geen tijd om op iedere inzending (o.a.foto's) te antwoorden, er is nog een ander leven(s) buiten BD!
      Ik antwoord nu alleen nog maar op topics die mij 'persoonlijk' aanspreken, anders kruipen er letterlijk uuuuuuren in BD per dag!!!

      - 2° En dit is nog belangrijker.
      De inzending zelf... Tracht foto's in te zenden die meer zijn dan gewone "familie kiekjes"(emotioneel wel (erg)belangrijk voor U maar voor ons?), het zoveelste "bloementje", "vogeltje", "beestje", wel interesant maar begint toch te vervelen op den duur...
      Ik kan best begrijpen dat een nieuweling fier is op zijn eerste ingezonden fototje!


      Je hebt gelijk Teddy-bear bovenstaande mag ook wel weer eens gezegd worden en ik denk dat veel BD ers je mening delen
      Ik vind het alleen wel een beetje sneu als iemand zijn 1e foto instuurt en hij/zij krijgt geen reacties

      Comment


      • #4
        Zeer nette en wijze woorden teddy-bear. Als de kritiek op deze manier gebracht wordt, kan het toch acceptabel zijn voor iedereen.
        Ik onderstreep je woorden volledig.

        Comment


        • #5
          Een begrijpelijke reactie. Als je ziet dat er enkele tientallen naar je foto gekeken hebben en niemand reageert.
          Ik heb zelf een tijd zoveel mogelijk proberen te reageren op de meeste foto's maar dat is bijna onmogelijk. Er wordt zoveel gepost de laatste tijd.
          En dan wordt het ook nog niet altijd geapprecieerd als je veel reageert, dan zijn er die denken dat je het doet om de sterren, pfff.
          Het is al gezegd, BD wordt een beetje het slachtoffer van zijn succes.
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • #6
            Originally posted by teddy-bear
            Terechte opmerking, maar...
            - 2° En dit is nog belangrijker.
            De inzending zelf... Tracht foto's in te zenden die meer zijn dan gewone "familie kiekjes"(emotioneel wel (erg)belangrijk voor U maar voor ons?), het zoveelste "bloementje", "vogeltje", "beestje", wel interesant maar begint toch te vervelen op den duur...
            Ik kan best begrijpen dat een nieuweling fier is op zijn eerste ingezonden fototje!

            Tracht zelf eerst zéér kritisch te zijn op uw inzending, is het origineel(gebracht)? apart qua comp. en licht, onderwerp?, humor?!, verhaal en inhoud.
            Sorry Teddybear dat ik net weer een vlinderbeestje gepost heb, maar ik kon het niet laten na al die albums van de haven van Antwerpen (waar ik toch met interesse naar gekeken heb)

            Wat ik hiermee wil zeggen is dat elkeen zijn favoriete onderwerpen heeft, die anderen dan misschien niet interesseren en soms op beu gekeken zijn maar die toch nog altijd mogen getoond worden. Wie bepaalt wat "interessant" is en wat niet ? En door de opbouw van het forum (enkel (misleidende) titels en geen opsplitsing per fotothema en geen preview) kan je vóóraleer een topic te bekijken niet altijd weten welk genre foto er zal te zien zijn en kan je dus moeilijk op voorhand al gaan filteren en kan je dus misschien tot vervelens toe geconfonteerd worden met beestjes of andere natuurelementen of "familiekiekjes".

            En ik ben volledig akkoord dat men af en toe iets kristischer mag zijn alvorens men hier iets post. Maar het is misschien aan de anderen om mits wat opbouwende kritiek daar dan op te wijzen of tips te geven om het niveau van de foto's te verhogen. En dit zowel in het belang van diegene die gepost heeft als diegene die er naar "moet" kijken. Of is het de bedoeling om er een forum uitsluitend voor professionals van te maken ? Dan val ik (en nog vele anderen) helaas uit de boot en dat zou ik jammer vinden ...

            Maar ik neem het niemand kwalijk dat hij/zij niet op alle foto's reageert, daar heb ik zelf ook de tijd niet voor. er is idd meer dan BD alleen ...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Ik probeer altijd te reageren op posts die mij intresseren. Foto's dus die in mijn "vak" gebied liggen.

              En soms moet je ook al wat tijd nemen om het forum deftig door te nemen, want de topics verdwijnen snel naar de onderliggende pagina's.


              Hans
              http://www.sportfotos.be

              Comment


              • #8
                @filipo

                "vlinderbeestje" stond niet in de opsomming

                Even nog wat duidelijkheid, ik heb absoluut "niets" tegen "bloementje", "vogeltje", "beestje" enz. integendeel, kijk vandaag heeft eMJeke een bijtje gepost zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=23968, maar de foto sprak me toch erg aan en heb dan toch gereageerd.

                Ik "kijk" wel, maar reageer niet altijd, ik moet selectiever kijken en oordelen anders is het echt niet meer te doen, natuurlijk krijgen mijn persoonlijke interesses meer ruimte. Dat bedoelde ik maar.

                En blijf zeker posten allemaal !




                Comment


                • #9
                  Ok, teddybear, bedankt voor de verduidelijking ! Ik begon al ongerust te worden

                  Het is een feit dat het aantal leden en bijhorende postings hier explosief aan het stijgen is. Enkele maanden geleden mocht je nog eens een dagje overslaan, je kon de postings nog altijd blijven volgen. Nu heb je soms na enkele uren al 2 pagina's met nieuwe postings waardoor er jammer genoeg wellicht soms pareltjes in de massa verloren gaan...
                  Misschien is het interessant om naast de titel/beschrijving van de foto ook een thema er bij te vermelden => filtert misschien iets makkelijker in de lijst met topics ??
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Is in ieder geval een bewijs dat BD goed bezig is De beste reclame is mond-tot-mond reclame , heb zelfs inmiddels ook al een aantal mensen van het bestaan van deze goeie site op de hoogte gebracht.

                    Kan me trouwens vinden in Teddy-Bears motivatie. Daarom zal ik ook pas weer een foto posten , op het moment dat ik denk dat het wat is , en jullie hulp nodig heb bij de beoordeling ervan. Of als ik iets leuks of grappigs ( in mijn optiek dan ) wil laten zien.

                    Ook ik heb "gezondigd" door zeker in het begin foto na foto te posten om jullie oordeel daarover te vragen. Heb van jullie opbouwende kritiek inmiddels een hoop geleerd

                    Ga nu testen met nachtopnames ( heb een aantal nachtdiensten , dus kan testen tot ik een ons weeg ) , mochten die foto´s niet lukken , zal ik er een posten en jullie vragen waarom niet

                    gr.
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by HB2003

                      Ook ik heb "gezondigd" door zeker in het begin foto na foto te posten om jullie oordeel daarover te vragen. Heb van jullie opbouwende kritiek inmiddels een hoop geleerd
                      Ik vind het jammer dat een aantal members, ondanks deze thread, nog steeds de ene na de andere foto posten en zo andere foto's op 1,2,3 naar pagina 2 laten verdwijnen. Het is nu eenmaal zo dat wanneer de site succes heeft er meer foto's van verschillende mensen worden gepost en als er dan nog mensen meerdere foto's per dag posten, ik daar een beetje ambetant van wordt.

                      Voila, 't is gezegd en nu voel ik me effe opgelucht.

                      Gr,
                      Arne
                      http://www.arnesmeets.tk

                      Comment


                      • #12
                        Hallo,

                        Eerst en vooral toch relativeren: het aantal "teleurgestelde en mopperende" BD'ers, die kan je op één hand tellen ... .
                        Ten tweede, als je als "ancien" op een zaterdagavond vrij laat een foto post en na 80 views zijn er nog niet veel reply's, dan moet je ook niet mopperen ...
                        Het is zaterdagavond - da's één - en jongens, je mag toch ook wel even geduld hebben ...
                        Je moet hier toch niet binnen het uur 10 reply's halen, dat staat nergens geschreven.
                        Misschien is dan die foto wel niet zo interessant als je zelf dacht ... en dat kan dus.
                        Het overkomt mij ook geregeld.
                        Misschien zijn de mensen die dit soort foto's leuk vinden al allemaal gaan slapen - en dus reageren ze 's anderendaags wel.
                        Maar om dan al te gaan mopperen dat er geen reply's komen, nou ...

                        Wat betreft teddybear's reactie, daar schuilt ook een hele waarheid in ...
                        We krijgen als het ware een "stortvloed" van (bijna steeds) de meest prachtige foto's, en dus worden we er een beetje "gewend aan".
                        De foto moet al iets speciaal hebben om vele reacties uit te lokken - en da's dus ook logisch.
                        Hierin schuilt echter wel het gevaar dat we de "newbies" vergeten - en voor hun zijn reacties zeer belangrijk (niet enkel voor hen, maar je begrijpt wat ik bedoel ).

                        En voor de "anciens", maak je niet ongerust - mooie foto's leveren echt wel reacties op, daar kan je van op aan. Misschien moeten jullie enkel - zoals teddybear het zei - soms wat kritischer zijn voor jezelf - mezelf inclusief ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Jaja,

                          Ik wil hier niet de mierenn**ker uithangen (ik wil gewoon dat je morgen op tijd uit je bed geraakt) maar het is al zondagavond!!!
                          http://www.arnesmeets.tk

                          Comment


                          • #14
                            Hallo,

                            Euh ... morgen hoef ik helemaal niet uit m'n bed ...
                            Ik heb vakantie .
                            En ik ben ook pas vrij laat teruggekomen van een testshooting, dus ...
                            En nu even snel aan het werk om de homepage weer te updaten .
                            En neen, ik verwacht geen reactie vóór morgenvroeg .

                            Jaja

                            Originally posted by asmeets
                            Jaja,

                            Ik wil hier niet de mierenn**ker uithangen (ik wil gewoon dat je morgen op tijd uit je bed geraakt) maar het is al zondagavond!!!

                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Wat ik soms doe, is de eerste 5 pagina's aflopen, en de "nulletjes" een commentaar geven, dat noem ik dan "caritatief" om die beginnelingen wat te helpen !!

                              Originally posted by marjo

                              Je hebt gelijk Teddy-bear bovenstaande mag ook wel weer eens gezegd worden en ik denk dat veel BD ers je mening delen
                              Ik vind het alleen wel een beetje sneu als iemand zijn 1e foto instuurt en hij/zij krijgt geen reacties

                              Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                              Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                              Comment

                              Working...
                              X