Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-Rubens dikke duim naar beneden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto-Rubens dikke duim naar beneden

    Alhoewel Foto Rubens een relatief goede naam heeft heb ik toch wel een bedenking bij het volgende:

    Ik koop via de webshop op 17/06/2008 een Sigma 70-300 APO MACRO DG lens voor op een vliegtuigpotting reis, ik vertrek op 17 Augustus. Gisteren (06/08/2008) gebruik ik de lens voor de tweede keer. Plots is het gedaan met trekken omdat de autofocus niet meer werkt, het ligt niet aan mijn body want bij andere lenzen werkt het nog wel. Ik bel hun om dit te melden en vraag wat ik hieraan kan doen, zowel naar de webshop nummer als de winkel in Wilrijk, ik leg hun ook uit dat ik deze range (70-300) nodig heb op mijn reis. De enige oplossing blijkt te zijn van deze lens binnen te geven om op te sturen en ze tenminste drie weken te moeten missen. Dus nu heb ik de keuze, een nieuwe kopen om toch nog de broodnodige 70-300 range te hebben of mijn 55-200 VR gebruiken waarvan ik uit ondervinding weet dat dit op sommige luchthaven te weinig is. Voor mij valt deze reis dus voor een groot deel in het water of ik moet terug 215 euro uitgeven. Ik ben er zeker van als men wil dat men net dat ietsje meer kan doen bij Foto Rubens, ALS MEN WIL. Waar een wil is, is altijd een weg, maar de wil ontbreekt hier.

    Dikke duim naar beneden Foto Rubens

    Van mij geen euro meer.....

  • #2
    Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

    Oorspronkelijk geplaatst door JoNnika Bekijk bericht
    Alhoewel Foto Rubens een relatief goede naam heeft heb ik toch wel een bedenking bij het volgende:

    Ik koop via de webshop op 17/06/2008 een Sigma 70-300 APO MACRO DG lens voor op een vliegtuigpotting reis, ik vertrek op 17 Augustus. Gisteren (06/08/2008) gebruik ik de lens voor de tweede keer. Plots is het gedaan met trekken omdat de autofocus niet meer werkt, het ligt niet aan mijn body want bij andere lenzen werkt het nog wel. Ik bel hun om dit te melden en vraag wat ik hieraan kan doen, zowel naar de webshop nummer als de winkel in Wilrijk, ik leg hun ook uit dat ik deze range (70-300) nodig heb op mijn reis. De enige oplossing blijkt te zijn van deze lens binnen te geven om op te sturen en ze tenminste drie weken te moeten missen. Dus nu heb ik de keuze, een nieuwe kopen om toch nog de broodnodige 70-300 range te hebben of mijn 55-200 VR gebruiken waarvan ik uit ondervinding weet dat dit op sommige luchthaven te weinig is. Voor mij valt deze reis dus voor een groot deel in het water of ik moet terug 215 euro uitgeven. Ik ben er zeker van als men wil dat men net dat ietsje meer kan doen bij Foto Rubens, ALS MEN WIL. Waar een wil is, is altijd een weg, maar de wil ontbreekt hier.

    Dikke duim naar beneden Foto Rubens

    Van mij geen euro meer.....
    Welcome to the real world!!
    Wat denk je dan dat een winkel wel had moeten doen? Je koopt via webshop, dus waarschijnlijk ook aan de beste prijs (wat je goed recht is)
    6 weken later stel je een probleem vast, dus voor de winkel is het geen standaard omruiling meer, dan kunnen ze toch niets anders dan opsturen?
    Sorry, maar dan kan je voor iedere winkel wel de duim naar beneden doen!

    Comment


    • #3
      Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Welcome to the real world!!
      Wat denk je dan dat een winkel wel had moeten doen? Je koopt via webshop, dus waarschijnlijk ook aan de beste prijs (wat je goed recht is)
      6 weken later stel je een probleem vast, dus voor de winkel is het geen standaard omruiling meer, dan kunnen ze toch niets anders dan opsturen?
      Sorry, maar dan kan je voor iedere winkel wel de duim naar beneden doen!
      Ook mijn idee.
      Vaak wordt er ten onrechte van uit gegaan dat een winkel zoiets als een liefdadigheidsinstelling is.

      Comment


      • #4
        Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

        Ik volg Rudy: een winkel heeft een extreem lage marge op lenzen. Als je dan nog een goedkope lens via een webshop koopt hebben ze er bijna niets aan verdient. 6 wekenn a aankoop is er geen omruiling meer mogelijk, enkel herstelling onder waarborg. De geringe marge van de winkel laat hem niet toe een commerciële geste te doen. Als je een Nikon lens had gekocht ipv een Sigma had je nog naar Procirep (Evere) kunnen rijden (of opsturen met taxipost, is goedkoper dan zelf rijden) en er vermoedelijk maar een week moeten op wachten tot je ze terug mocht ophalen. Indien je NPS member was geweest had je vermoedelijk zelf een vervanglens gekregen .. maar dan moet je 2 Pro body's (type D3 of gelijkwaardig) en minstens 3 pro 2,8 lenzen hebben: maw;: als ze al genoeg aan je hebben verdient, dan geven ze wat meer service.

        Er zijn winkels die vervangappartuur garanderen als je bij hun je spullen koopt, hier vlakbij in woluwe is er zo een, maar die zijn verkoopprijzen zijn hoger dan wat jij in de webshop betaalde. je moet kiezen wat je koopt: een prijs of service.

        andere manier om tegen de zaken te kijken:

        Als je reis in 't water valt omwille van een lens van 215 euro, dan koop je toch gewoon terug die lens, en verkoopt die (of je herstelde lens die je net terug hebt) voor 165 na je vakantie door in recente tweedehands met bijna 2 jaar waarborg .. dan heb je voor 50 euro je reis gered.
        Last edited by momentopname; 7 augustus 2008, 13:51.

        Comment


        • #5
          Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

          Ik ga de rest hier ook gelijk geven hoor.

          Stel dat de winkel jou een nieuwe lens geeft om die reparatie periode te overbruggen.
          Tegen dat ze die gerepareerde terugkrijgen zitten ze met een gebruikte lens die ze niet meer als nieuw kunnen verkopen.

          Als zoiets na een paar dagen gebeurd is het natuurlijk een andere zaak want dan krijgt de winkel ook een nieuwe van sigma.
          Na zes weken kan er al vanalles met de lens gebeurd zijn

          Ik vind het heel spijtig voor jou en je reis maar zoals Rudi al schreef : that's life !

          G
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

          Comment


          • #6
            Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

            Vind dit toch ook een onterechte opmerking hoor.

            6 weken de lens in je bezit en je gebruikt ze nu pas voor de tweede keer?
            Dat kan je toch ook niet grondig testen noemen. Als je weet dat deze lens belangrijk is voor je reis, dan weet je ook dat ze betrouwbaar moet zijn. Dan is het misschien een goed idee er meer dan eens foto's mee te nemen alvorens je vertrekt, om verrassingen als dit te vermijden.

            De webshop heeft correct gehandeld door je de opsturing naar de herstellingsdienst aan te bieden. Meer kunnen zij toch niet doen.

            Tom
            ~TDN
            fotoblog: www.tdn9.be

            Comment


            • #7
              Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              Als je een Nikon lens had gekocht ipv een Sigma had je nog naar Procirep (Evere) kunnen rijden (of opsturen met taxipost, is goedkoper dan zelf rijden) en er vermoedelijk maar een week moeten op wachten tot je ze terug mocht ophalen.
              En als je canon gekocht had was er waarschijnlijk nooit een probleem geweest

              Sorry kon het niet laten.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                En als je canon gekocht had was er waarschijnlijk nooit een probleem geweest
                Een Canon-lens op een Nikon-body ?
                Dan krijg je gegarandeerd problemen LOL
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  En als je canon gekocht had was er waarschijnlijk nooit een probleem geweest

                  Sorry kon het niet laten.
                  topic starter heeft een Nikon Body .. kan je afleiden omdat hij ook een VR lens heeft. (nu ja, Fuji was ook mogelijk, in ieder geval nikon mount)Bij Canon is dat IS. Topic starter heeft enkel iets aan 3rth party lenzen voro Nikon of nikon lenzen.

                  Maar voor wie een dergelijk probleem met canon heeft: Als je een canon had gekocht, dan kon je naar Rosendaal gaan en een kop koffie drinken terwijl je op de herstelling wachtte .. als het tenminste onmiddellijk kan gemaakt worden, anders ben je het minstens 4 weken kwijt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                    6 weken ? .. heb je nog geluk .. bij Carrefour ruilen ze na 4 weken al niet meer om

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                      toch oppassen met Canon toestellen en de lenzen ervan . Door hun lichte plastic body durven ze te smelten op luchthavens ! Nikon en Olympus zijn beter hiite-bestendigd


                      R
                      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                        Foto-Rubens heeft misschien een webbshop maar is net als Fotokonijnenberg een echte winkel (Studio 73 in Wilrijk en Geel, het filiaal met naam FotoRubens was in Antwerpen op de Amerikalei, maar die winkel is ondertussen gesloten)
                        Er was ergens een wettelijke regeling omtrent de keuze tussen herstellen of vervangen van een defect toestel binnen een bepaalde periode (1 of 2 weken of zo). Weet er iemand anders daar meer over?

                        Het is nog niet gezegd dat het probleem aan de lens ligt, want het gaat hier om een niet-HSM Sigma, dus geen scherpstelmotor in de lens. Ik ga er dus vanuit dat het toestel geen D40, D40x of D60 is, want anders was automatisch scherpstellen al helemaal niet mogelijk, daar deze bodies geen scherpstelmotor bevatten. Er wordt ook niet vermeld of de objectieven waar het wel nog mee werkt AF-S objectieven zijn. Als dat laatste het geval is, dan is de body nog niet uitgesloten (AF-S heeft scherpstelmotor in het objectief).

                        Ben je er zeker dat er geen schakelaartje op de body verzet is naar M ipv S? (als je de body beet hebt om te fotograferen, schakelaartje helemaal links onder de voorkant van de camera). Er staat op het objectief een schakelaartje om het zoombereik te limiteren van 200 tot 300mm, om het macrobereik te hebben. Bij bvb een Nikon 35-70 is er in die mode geen automatische scherpstelling meer. Geen idee of die Sigma ook op die manier werkt.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                          moraal van het verhaal:
                          kies voor de lokale foto zaak.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                            het argument van de goedkope webshop wat de meesten hier aanhalen is crap. Fotorubens is evengoed een 'gewone' winkel die schermt met even lage prijzen als hun webshop.

                            wat betreft omruiling ... binnen de 7 dagen ... voor webshops maar dan moet je materiaal wel in orde zijn. daarom dat je bij sommige webshops net ietje goedkopere spullen als retour kan kopen.

                            los van dat alles kan je van een winkel moeilijk verwachten dat een klant die eens lensje van ietsie meer als 200 euro onmiddellijk gaat smijten met vervangmateriaal ... als je daar al voor enkele 1000'en euros hebt achtergelaten is dat misschien een heel ander verhaal.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto-Rubens dikke duim naar beneden

                              FotoRubens is onderdeel van Studio73, waar ik al een tijdje goede klant ben, en uiterst tevreden trouwens.

                              Ik heb er wel iets meer dan 215 Euro gespendeerd ondertussen (enkele duizenden Euro's) en ik kan je verzekeren dat ze echt wel 'the extra mile' gaan voor een goede klant.

                              Had een tijd geleden ook problemen met een bestelling (voor 78 Euro maar) en ze hebben het onderste uit de kan gehaald voor mij, ik mag zeker niet klagen ... wat van Konijn niet gezegd kan worden, da's een pure box mover, punt uit, mij zien ze in Turnhout nooit meer

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X