Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

    **weg**
    Last edited by Lennert; 30 december 2012, 01:33.

  • #2
    Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

    De meest gangbare huurprijs is 25 euro per dagdeel (incl. materiaal zoals flitsers, achtergronden, make-upruimte enz).

    Een dagdeel is ongeveer 4 uur.
    Dagdelen kunnen zijn bvb:
    - voormiddag 9-13
    - namiddag 13-17
    - avond 17-21 uur

    Een ganse dag is dus 75 euro.

    Je hoort wel andere prijzen (tot 200 en zelfs tot 300 euro per dag) maar ik denk niet dat ze veel volk zullen hebben.
    De meeste amateurstudio's hanteren echter democratische prijzen (fotoclubs vragen zelfs maar een vast bedrag per dag ongeacht de duur van de schoot vb 40 euro/dag).

    (misschien een korting voor BD-vzw-leden ?)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

      Hangt er allemaal van af welk materiaal je ter beschikking stelt.

      €25,00 / dagdeel is een gangbare prijs die betaalbaar is voor vele amateurfotografen.

      Professionele studio's (zoals Studio 202 in Elsene) kosten natuurlijk een stuk meer per ruimte ... maar bieden wel oneindig veel mogelijkheden. Ik zie niet onmiddellijk een amateurfotograaf deze studio huren.

      Ik zou mikken op €35,00 per dagdeel - zo kan je dit geld herinvesteren in meer en duurder materiaal.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

        Wat is "ter beschikking" voor U ?
        Voor mij wil dit zeggen dat je der geen kosten aan hebt van huur.

        Dan zou je eventueel kunnen overwegen om een studio in te richten voor jezelf om te beginnen. Hou je van problemen dan kan je der ook aan denken om ze te verhuren.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

          **weg**
          Last edited by Lennert; 30 december 2012, 01:33.

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

            Ik huur regelmatig een studio.

            Eentje waar dieren toegelaten zijn (dat heb je niet overal)

            Prijs 10euro/uur voor de kleine studio (5 x bowens lampen en atributen)

            De grote studio gaat men verbouwen naar 300m2.

            Kost 25/uur en is met elichrom uitgerust.


            Huur van materiaal voor op locatie:
            3x bowens + atributen voor 50/dag
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

              ik heb zeker en vast interesse Lennert, als het natuurlijk betaalbaar blijft. En 25 euro per dagdeel ( 4 uur ) is voor mij betaalbaar.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

                25€ is echt belachelijk weinig. Tenzij de studio uitgerust is met bouwlampen natuurlijk. Binnenkort zal mijn studio in Rumbeke ook te huur zijn. Aan 25€ per dagdeel zou ik zelfs verlies doen.

                Mensen verwachten te veel voor te weinig geld. Ga maar eens na welke huurprijs je voor een degelijk pand moet betalen en wat een volledige flitsinstallatie kost. Je zult nog verschieten denk ik. Aan die prijzen zou ik de studio een volledig jaar iedere dag van het jaar moeten verhuren om gewoon de studio set-up terug te verdienen. We spreken dan nog niet van huur, cyclorama, keuken, vervoerskosten, electriciteit, verwarming, water, ... .

                Een degelijk uitgeruste studio voor 100€ per dagdeel is echt niet veel als je bedenkt wat het je zelf zou kosten om dergelijk studio uit te rusten.

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

                  25€ is een beetje te goedkoop.

                  Zoals je weet verhuren wij onze studio voor 35€/3uur.
                  daarvoor kunnen de fotografen beschikken over een studio van ong 100m², 6 tal flitsers met softboxen strips, beautydish, kleedkamer, 10 verschillende achtergronden, ruime parking, enz...

                  En dat is volgens ons een betaalbare prijs voor zowel amateur als fotograaf met btw nr.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling fotostudio midden-Limburg

                    **weg**
                    Last edited by Lennert; 30 december 2012, 01:33.

                    Comment

                    Working...
                    X