Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d of Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400d of Nikon D60

    Ik start binnenkort met cursus fotografie en wou mij een nieuw toestel aankopen. Op aanraden van mijn zus heb ik ergens een canon 400d besteld en reeds betaald. Nu blijken er voorlopig geen meer in stock te zijn en moet ik wachten. Wachttijd is ?, ook bij hen. Nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen canon 400d en Nikon D60. Welke is beter? Verander ik mijn bestelling? Nikon D60 is namelijk wel nog binnen. Kan er iemand wat goede raad geven?
    Merciekes alvast
    Juls

  • #2
    Re: Canon 400d of Nikon D60

    luister naar je Zuster en kijk de leveringsvoorwaarden eens na van degene waar je hem besteld hebt.
    voldoet ie daar niet aan..... geld terug en elders een Canon kopen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400d of Nikon D60

      Gezien de lage prijzen, het feit dat je een cursus gaat volgen etc. zou ik voor de D80 gaan: heb je tenminste een extra schermpje voor je instellingen te controleren. Ga je veel plezier aan beleven.
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400d of Nikon D60

        Oorspronkelijk geplaatst door julsie Bekijk bericht
        Ik start binnenkort met cursus fotografie en wou mij een nieuw toestel aankopen. Op aanraden van mijn zus heb ik ergens een canon 400d besteld en reeds betaald. Nu blijken er voorlopig geen meer in stock te zijn en moet ik wachten. Wachttijd is ?, ook bij hen. Nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen canon 400d en Nikon D60. Welke is beter? Verander ik mijn bestelling? Nikon D60 is namelijk wel nog binnen. Kan er iemand wat goede raad geven?
        Merciekes alvast
        Juls
        heb een D60 is ideaal als instap maar misschien is overstap daar een D80 in jou geval aan te raden .

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400d of Nikon D60

          Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
          Gezien de lage prijzen, het feit dat je een cursus gaat volgen etc. zou ik voor de D80 gaan: heb je tenminste een extra schermpje voor je instellingen te controleren. Ga je veel plezier aan beleven.
          Dus gewoon omdat de D80 een extra schermpje heeft moet hij deze kopen dat is maar héél laag hoor. Uit jou bericht concludeer ik dan ook: geen extra lcd voor je dia/sluiter etc, dan ga je geen plezier hebben....

          Die 400D is meer dan goed voor hem en een heeft een pak betere sensor dan de D80..

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400d of Nikon D60

            En ja hoor daar begint de merkenstrijd weer.

            Ik kan je maar 1 advies geven en dat is:
            Ga naar een winkel en pak beide camera's in de hand, kijk eens door de oogzoeker of je alles goed kan waarnemen (ook de cijfertjes).
            Vooral brildragend moeten dit doen.
            Kijk naar de bediening van de camera.
            Een 400D heeft bijvoorbeeld geen spotmeting, is dit belangrijk voor je?

            Ik vind bijvoorbeeld het extra schermpje wel zeer belangrijk.
            Ik wil niet iedere keer op de achterkant van de camera (LCD scherm) mijn instellingen controleren.

            En zo zijn er nog genoeg verschillen op te noemen.
            Kijk gelijk eens naar de 450D en naar de D80.

            Kortom vanuit je zetel (thuis) is het nooit goed om een beslissing te nemen.

            Dus ga op pad, misschien kom je wel met een heel andere camera thuis.

            mvg
            Antoine
            Last edited by antoine200; 6 augustus 2008, 11:18. Reden: Tikfout aangepast

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400d of Nikon D60

              Dank je allemaal voor de info, heb ondertussen ook bericht gekregen dat tegen begin volgende week mijn toestel binnen is.
              De reden waarom ik gekozen heb voor dit toestel is omdat mijn zus een gelijkaardig heeft. Zij is er enorm tevreden over en het voelt ook goed in de hand. Zij is ondertussen al een paar jaar bezig met cursussen fotografie. Met beiden een canon kunnen we ook elkaars lens gebruiken.
              Greetz Juls

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400d of Nikon D60

                Dus gewoon omdat de D80 een extra schermpje heeft moet hij deze kopen dat is maar héél laag hoor. Uit jou bericht concludeer ik dan ook: geen extra lcd voor je dia/sluiter etc, dan ga je geen plezier hebben....
                Ik denk dat je toe bent aan een cursus begrijpend lezen én een cursus etiquette.
                Voor de rest heb je bijzonder zinvolle commentaar en raad gegeven. Gaat hij ook veel plezier aan beleven.
                Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400d of Nikon D60

                  van een D40 en D60 zou ik ver van wegblijven.

                  als je dan toch iets minder wil uitgeven: canon 400 / 450 (met nadruk op de laatste )

                  wil je meer semi-pro gaan dan zou'k eerder een D300 dan een 40D bestellen.
                  mag er wat meer bij.. 5D


                  langs de andere kant komt sony plots ook met een hele hoop toestellen, maar daar ben ik niet in thuis.
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400d of Nikon D60

                    kleine vraag

                    waarom wacht je eigenlijk niet tot na de eerste les om een toestel te kopen?
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment

                    Working...
                    X