Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waardebepaling van mijn fotospullen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waardebepaling van mijn fotospullen....

    Wegens een dure opleiding in het verschiet zit er voor mij waarschijnlijk niets anders op dan al mijn foto materiaal van de hand te doen om geld in het laatje te krijgen..... Betreft het volgende:

    Canon 40D van begin dit jaar, nog geen 5000 clicks...
    batterijgrip + extra batterij
    +/- 8 gig geheugen denk ik ( kan meer zijn )
    Flash 430 ex
    canon 17-85 is usm
    canon 28-135 is usm
    canon 70-300 is usm
    lenzen hebben allemaal een uv filter...
    materiaal is in nieuwstaat....
    rugzak van lowepro om al dit moois in op te bergen
    monopod
    en een Tripod van manfrotto

    dus hoeveel is dit nog waard volgens jullie....
    Nikon D810 en nen hoop glas

  • #2
    Re: waardebepaling van mijn fotospullen....

    fotomateriaal is nooit een goede "belegging" .. een body verliest net na aankoop al makkelijk 30% en nadat er een nieuwe model is gaat het nog sneller bergaf. dit o.a. omdat de nieuwprijzen ook bergaf gaan, dat de technische evolutie zeer snel gaat en dat wie tweedehands koopt voldoende korting wilt om de risico-factor in te dekken.

    kwaliteitslenzen (typisch die 2.8 zooms, L glas etc) behouden veel beter hun waarde en gaan maar langzaam bergaf.

    Niet lichtsterke lenzen behouden hun waarde minder goed: het aanbod is hoger en de vraag is lager. (velen kochten deze in kit bij aankoop van hun DSLR, wie ze wilt heeft ze dus vaak en wie ze niet wilt is meestal niet alleen om ze te verkopen)

    Als je van plan bent om op relatief korte tijd terug met fotografie te herbeginnen moet je eens nadenken of je niets anders kan verkopen om aan financiën te geraken. Je kan ook lenen voor studies, en de intresten zijn lager dan wat je verliest bij verkoop van je fotospullen.

    Comment


    • #3
      Re: waardebepaling van mijn fotospullen....

      kep vorige maand 700 euro betaald voor ne tweedehands 40D.
      De rest zou ik gewoon effe opzoeken in AANGEBODEN of op 2dehands.be of kapaza.be. Zie wat ze ervoor vragen en zet het hier te koop.

      Ik denk dat ze ongeveer 1/3 vd nieuwsprijs aflaten.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment

      Working...
      X