Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon View weergaveprobleem OPGELOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon View weergaveprobleem OPGELOST

    Sinds enkele dagen kan ik de in Photoshop aangepaste foto's (JPG) niet meer bekijken in de browser van Nikon View. Noch in thumbnail formaat, noch in volledige grootte.
    "Unsupported file format" krijg ik als bericht.

    Damned! Het heeft altijd prima gewerkt, en in andere programma's zijn de foto's wel te bekijken.

    Iemand een tip?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Mogelijks de viewer even her installeren.... Normaal moet hij dan de plugin in Photoshop terug bijvoegen.

    Hoop dat het gaat.
    groetjes
    Frans

    Comment


    • #3
      Misschien wel, Frans.

      Blijf het nochtans vreemd vinden dat de JPG's van vorige week en ouder wél herkent worden. Toch zijn die ook met dezelfde PS bewerkt.

      Zal de herinstallatie vanavond eens proberen.

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        NikonView eraf gezwierd, en een nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd.

        Nog altijd hetzelfde fenomeen, de laatste in PS bewerkte foto's wil die niet laten zien

        Iemand een idee?

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Hombre probeer het eens op dit Nikon forum :
          http://www.nikondigital.org/discuss/postlist.php?Cat=&Board=softwaretools

          Comment


          • #6
            Hombre,

            kijk eens even of je je bestanden op een correcte manier gesaved hebt in Photoshop...heb een gelijkaardig probleem gehad en het bleek dat ik per ongeluk in het save-window "optimized" had aangevinkt ipv "standard"...

            Stef

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stef
              Hombre,

              kijk eens even of je je bestanden op een correcte manier gesaved hebt in Photoshop...heb een gelijkaardig probleem gehad en het bleek dat ik per ongeluk in het save-window "optimized" had aangevinkt ipv "standard"...

              Stef
              Hey Stef, dat is de oplossing

              Na jou tip eens gaan opslaan in de verschillende opties onder JPEG. Blijkt dat de "Basislijnen Standaard" en "Basislijn Optimaal" wél te zien zijn onder NikonView en de "Progressief" instelling niet kan weergegeven worden.

              Wel vreemd dat Photoshop deze instelling naar believen wijzigt. Ik ben er 100% zeker van dat ik aan die opties niet aankom.

              Na verder experimenteren tot de volgende vaststelling gekomen: de JPEG opties wijzigen zichzelf naar het formaat van de laatst geopende foto. Geen probleem zolang ik foto's van eigen makelij bewerk.
              Maar zo nu en dan wil ik eens een foto uit dit forum bewerken of aanpassen. Gewoon om eens te kijken dat die bepaalde foto niet beter zou zijn zonder kleurzweem, of met aangepaste curven, of whatever.
              En als die foto toevallig "Progressief" ingestelt staat bij de originele maker van die foto, komt die bij mij in PS ook op "Progressief" te staan.
              Als ik dan een nog niet eerder in PS bewerkte foto van eigen makelij open, blijft die optie op "Progressief" staan.
              Foto's die ik eerder in PS bewerkte, en die correct op "Basislijnen Standaard" stonden, blijven bij het opnieuw openen en opslaan in die optie staan.

              Als je het weet, geen probleem. Maar toch iets om rekening mee te houden.

              Nu vraag ik me wel af of er merkelijk verschil is tussen die drie JPEG opties

              Bedankt Stef

              @Marjo: Op dat forum met de zoekfunctie niet onmiddelijk iets relevant gevonden. Maar der zijn wel andere (voor mij) interessante topics.
              Bedankt voor de tip, weer eentje voor het lijstje favorieten

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Progresive heeft enkle voordeel als je grotere bestanden sneller wil tonen op het internet wanneer ze ingeladen worden.

                Stel: een jpg bestand van 150 KB moet in een browser ingeladen worden, als je een gewoon bestand hebt, dan wordt het pas getoond van zodra alle data ontvangen zijn. Als je met 'progresive' bestanden werkt, zal gelijk een deel van de afbeelding te zien zijn, en daarna een volledig beeld, echter in minimale kwaliteit, en naarmate de data zijn ingeladen. Het voordeel is dat gebruikers van bv een PSTN lijn 56K al snel een idee krijgen van het beeld en tijdens het wat langere downloaden ook reeds de ganse pagina te zien krijgen.

                Optimised gaat een stapje verder, hier kan je binnen PS bv bij het opslagen van het beeld bepaalde zaken harder comprimeren dan andere om op plaatsen waar het minder nodig is de kwaliteit op te offeren voor een kleiner bestand.

                Beide voorbeelden staan beschreven in het boek van Erik.

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de verduidelijking, Phille!


                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment

                  Working...
                  X