Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen op grote hoogte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen op grote hoogte

    Binnen enkele weken vertrek ik voor 14 dagen naar Zwitserland. Er staan enkele wandelingen en uitstappen op het programma waarbij we de 3000 meter ruim overschrijden (Piz Corvatsch 3451 m).
    Moet ik op zo'n grote hoogtes rekening houden met bepaalde zaken als ik fotografeer qua materiaal of foto's nemen zelf ?
    Misschien een domme vraag maar ik ben liever voorbereid.


    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Originally posted by cypho

    Moet ik op zo'n grote hoogtes rekening houden met bepaalde zaken als ik fotografeer qua materiaal
    Wel even de valwet onthouden : hoe hoger, hoe kapotter

    serieus nu : waar je misschien rekening mee kan houden is dat je batterijen sneller leeg zijn bij koudere temperaturen....misschien een extra set meenemen?

    Stef

    Comment


    • #3
      Een goede UV filter kan nuttig zijn.
      Er ook aan denken dat op zulke hoogtes vochtigheid en koude een probleem kunnen vormen. ( condensatie, verminderde levensduur van de batterij etc..)
      Een misstap is snel gezet, dus ook zorgen dat je toestel opgeborgen zit in een goede schokbestendige tas
      Een prettige reis nog
      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        daar zou ik willen bijzijn se.Ik heb de corvatsch drie maal beklommen vanuit st moritz via de hanesee.Wat overigens ook een mooie plaats is om fotos te schieten.Ik zou zeker een uv filter meenemen , daar er boven altijd een massa sneeuw ligt.Een statief zou ik ook meenemen,kwestie van prachtige achtergrondzichten voor familiekiekjes.
        Laat ons achteraf eens meegenieten van de vakantiefotos!

        Comment


        • #5
          http://www.ako.be/aprill.htm
          meer kan ik daar niet over zeggen Cypho
          Groeten
          Eddy

          Comment


          • #6
            Een Microdrive heeft luchtdruk nodig om te kunnen werken, hoe hoger je gaat hoe ijler de lucht. Een microfrive zal maar dus tot een bepaalde hoogte werken. ik heb geen zin om de precieze hoogte op te zoeken, mocht je een microdrive willen meenemen dan moet je het even opzoeken.

            Dit geldt trouwens voor alle harde schijven, laptops,digital wallets/x-drives dus ook.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Originally posted by Johnny
              Een Microdrive heeft luchtdruk nodig om te kunnen werken, hoe hoger je gaat hoe ijler de lucht. Een microfrive zal maar dus tot een bepaalde hoogte werken. ik heb geen zin om de precieze hoogte op te zoeken, mocht je een microdrive willen meenemen dan moet je het even opzoeken.

              Dit geldt trouwens voor alle harde schijven, laptops,digital wallets/x-drives dus ook.
              Ja, heb ik ook eens ergens gelezen. Als ik me niet vergis, maar ik weet het niet meer zeker, heb je met een Microdrive boven 3000 meter problemen met schrijven.
              Groet,
              Paul

              Comment


              • #8
                Bedankt voor de reacties iedereen.
                @ emacquoy: ik zal voorzichtig zijn .
                Cypho
                Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                Comment

                Working...
                X