Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : handige harry

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht : handige harry

    hello

    ik ben op zoek naar een handige harry omgeving wellen of tienen.
    ik zit namelijk met volgend probleem met mijn 400D : de focus-punten lichten niet meer op in mijn zoeker.

    blijkbaar, na wat zoekwerk, zou dit verholpen kunnen worden door het matglas even uit te halen en weer correct op zijn plaats te zetten zodat alle puntjes contact geven.

    Is er iemand die dat zou willen doen?

    Vind het wat zonde om de de camera daarvoor zolang te moeten missen...

    Ik heb nog garantie... Zouden jullie hem gewoon opsturen en 4 - 6 weken missen?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Gezocht : handige harry

    als je het zelf of door een kennis laat doen, ben ik bang dat je je garantie kwijt bent.
    laat het uitvoeren door een erkende dealer en vraag dan voor zo lang een leencamera, net als bij de garage een leenauto!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht : handige harry

      zeker dat het daaraan ligt en niet een instelling?
      (superimposed display of zoiets).

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht : handige harry

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

        blijkbaar, na wat zoekwerk, zou dit verholpen kunnen worden door het matglas even uit te halen en weer correct op zijn plaats te zetten zodat alle puntjes contact geven.
        Zeker dat de lichtpunten op het matglas zitten? Ik heb zelf het matglas van mijn 40D vervangen (is een optie, niet moeilijk) en daar zaten geen lampjes op. Ik weet niet of dit bij een 400D anders is, want ze hebben een andere zoeker (400D=spiegelzoeker ; 40D pentaprisma) dacht ik.

        Ben geen kenner, maar bij die oplossing trek ik toch wel even één wenkbrouw op. Het zou kunnen, maar lijkt mij wat straf...

        Op de 40D kan je het matglas zelf vervangen, maar bij een 400D zou ik daar persoonlijk afblijven, zeker als hij nog onder garantie is! Als de camera stuk is, zou het wel eens duurder kunnen worden dan een camera huren voor een aantal weken.

        Ik heb voor dergelijke gevallen mijn oude 300D gehouden. Als je echt een body nodig hebt voor 4 weken, kan je een camera huren, of misschien iemand zoeken die je een body wil uitlenen...

        greetz,
        www.fotopie.be
        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht : handige harry

          mja, misschien dan toch maar binnensturen...

          mijn broer heeft ook ne 400D... misschien dat ik die kan lenen maar die woont niet bij de deur.

          hoe gaat Canon btw om met garantie? hanteren die 1 jaar of 2 jaar in belgie? 2 jaar is toch, dacht ik bij wet verplicht he?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht : handige harry

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            mja, misschien dan toch maar binnensturen...

            mijn broer heeft ook ne 400D... misschien dat ik die kan lenen maar die woont niet bij de deur.

            hoe gaat Canon btw om met garantie? hanteren die 1 jaar of 2 jaar in belgie? 2 jaar is toch, dacht ik bij wet verplicht he?
            Die wet is een soepje Niet alle fabrikanten geven 2 jaar, en in dat geval (1jaar) is de reseller verplicht het tweede jaar ten laste te nemen.

            Gelukkig geeft canon standaard 2 jaar garantie

            greetz,
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht : handige harry

              Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
              Die wet is een soepje Niet alle fabrikanten geven 2 jaar, en in dat geval (1jaar) is de reseller verplicht het tweede jaar ten laste te nemen.

              Gelukkig geeft canon standaard 2 jaar garantie

              greetz,
              phew nu maar op zoek naar factuur
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment

              Working...
              X