Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open brief aan de RVB

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open brief aan de RVB

    Guys, girls,

    Gisteren heeft één van de XPosed leden (Johan) een aanvaring gehad met een mod (Wim).

    Het zit zo:

    1) Johan post 3 fotos
    2) Wim reageert; "die heb je al gepost, shots verwijderd"
    3) Johan: "nee hoor, dat waren andere. Maar ik gebruik wel weer dezelfde bestandsnamen bij het opladen naar mijn FTP-account".
    4) Wim: "ik ben je andere post nogmaals gaan bekijken en het zijn weldegelijk dezelfde. Foto's nogmaals verwijderd".

    Voor alle duidelijkheid voor diegenen die nog niet volgen; Ja natuurlijk zie je in die oude post nu ook dezelfde foto's als in de nieuwe post! Omdat het XPosed lid werkt met dezelfde bestandsnamen in beide posts! De nieuwe bestanden bevatten echter wel andere data!

    De moed zinkt me echt in de schoenen. Ik had gehoopt dat oude vetes nu eindelijk begraven waren. Maar dat men ons zodanig in het oog hield en nieuwe posts vergelijkt met posts van méér dan een maand ervoor, dat gaat mijn petje te boven.

    Dat bovendien een mod niet snapt waarom die foto's nu hetzelfde zijn, daar kan ik ook niet bij, tenzij dit met kwaad opzet is. Temeer Johan heeft gevraagd naar de EXIF van de nieuwe foto's te kijken; hoe kan een foto gepost in mei nu EXIF data van juni bevatten??

    Ik kan net als Johan maar één conclusie trekken op dit moment; niks nieuws onder de zon. Zucht... Weet bovendien dat Johan geen "bad history" heeft bij BD, zoals sommige anderen. Hij heeft gewoon de pech deel uit te maken van XPosed, en daarom wordt hij geviseerd.

    Graag jullie openlijke mening hierover. Is dit kwaad opzet? Of een toevallige fout van jullie? En als het toeval is, hebben jullie dan het hart op de juiste plaats en zetten jullie dit recht met hem?

    Thanks,

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Open brief aan de RVB

    je begint met Wim en eindigt met jullie:
    een fout van ons!!!
    hebben wij het hart op de juiste plaats!!!
    moeten wij het rechtzetten met hem!!!
    meestal ga ik niet in discussie op een fotosite, maar voel me hier door het gebruik van het woord(jullie) aangesproken vandaar toch een reactie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Open brief aan de RVB

      dit wordt een eindeloze discussie, dat zie ik zo al aankomen !

      oude vetes of niet, ik zie niet echt in waarom je een oude bestandsnaam nog eens gaat gebruiken voor een nieuwe foto ? Zeker niet als die 'oude' foto nog maar een maand geleden gepost is, maar dat zal wel aan mij liggen, de enige reden die ik kan zien is dat je webruimte héél beperkt zou zijn, maar tegenwoordig met al die low-cost hosting vind ik dat geen reden meer.

      De mens blijft een heel bizar wezen, dat moet je er maar bijnemen als je op een forum zit ... moet je eens in de States op fora gaan kijken, de flamewars die je daar tegenkomt

      In elk geval zullen beide hier wel een grond van gelijk hebben, maar de mods van een forum hebben altijd het laatste woord ... dus ofwel post je en neem je dat erbij, ofwel lees je gewoon en post je geen foto's meer.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Open brief aan de RVB

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        dit wordt een eindeloze discussie, dat zie ik zo al aankomen !
        Ik ook , en dat gaan we niet weer beleven hier. Jochen , als je vragen hebt over moderatie kun je met betreffende moderator via PM contact opnemen. Dit staat ook zo in het forumregelement.
        Hierbij sluit ik dan ook dit topic.
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: Open brief aan de RVB

          Jochen en co.,

          Je haalt de oude vetes nog eens boven water. Zelf ben ik nu al enkele jaren bestuurslid en heb nog maar amper weet van die oude vetes. Wim is sinds 17 juli 2006 geregistreerd bij BD. Laat hem nu nog een tijdje meegelezen hebben, zou hij dan nog iets weten over die oude vetes?

          Was het niet makkelijker om vergissingen als TS uit de weg te gaan en het mogelijke ongemak even te negeren dan deze topic te openen?
          Of het echt een vergissing is van Wim, dat kan ik nu ook niet achterhalen.
          Missen is menselijk, en we hopen dat hiervoor ook wat begrip kan getoond worden.
          Met de hand op mijn hart durf ik te stellen dat de reactie van Wim niets te maken heeft met 'viseren', of met 'oude vetes'.

          Lut, bestuurslid RVB

          Comment

          Working...
          X