Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

    hallo,

    even zo kort mogelijk uitleggen wat ik zoek.

    Graag zou ik weer in de film en publicitaire wereld stappen (heb ik vroeger nog een tijd gedaan). Het is dus de bedoeling dat ik me inschrijf in verschillende casting bureaus (die onderandere foto's online plaatsen) dus ben ik op zoek naar één of meerdere fotografen (mannelijk of vrouwelijk) die tijd willen maken voor een fotoshoot.

    Ik ben een 35 jarige man uit De Panne - Adinkerke. De persoon of personen die ik zoek werken het liefst in West of Oost Vlaanderen.

    Mijn voorstel is tamelijk eenvoudig. Ik ben zelf een amateur fotograaf maar raak nooit voor de lens. Wil je eens een model voor de camera dan kan ik gerust eens langs komen (is voor mij ervaring bij, zelfs als er geen bruikbare foto's bijzitten)
    Veronderstel je bruikbare foto's te kunnen maken dan vraag ik enkel of ik foto's mag plaatsen op internet in mijn portfolio bij verschillende castingbureaus, (er zitten ook openbare portfolio's tussen dus graag met een contractje of zo waarin beschreven staat dat ik de foto's mag gebruiken voor presentatie van mezelf) De rechten van de foto('s) blijven bij de fotograaf.

    De reden van dit schrijven is zeker niet met bijbedoelingen maar wel zakelijk.
    Ik begrijp dat niet iedereen staat te springen voor een 35 jarig model en daarom wil ik samen werken met elke fotograaf die een poging wilt wagen.
    Als ik een ruwe kopie krijg van de foto's (ik breng zelf cd's mee) kan ik die zelf bewerken.

    Ik heb geen heel grote garde robe liggen maar ik kan wel verschillende kleren meebrengen naargelang de aard van de fotoshoot.
    Ik kan een korte cv en een tweetal foto's zenden aan mensen die interesse zouden hebben (van de laatste maand) maar dit zijn gewoon vakantiekiekjes (daarom deze melding).
    Mensen die meerdere modellen zoeken, (wat zeker niet altijd gemakkelijk is) kunnen mij steeds vragen om mee te figureren in de shoot.
    Mensen die wel het materiaal hebben maar bv geen studio, ik ben horeca uitbater en heb een volledige feestzaal ter beschikking waar enkel de hoogte van het plafond niet afdoende is om door te gaan voor professionele studio. (Op mijn eigen fototoestel na heb ik geen professioneel materiaal liggen, enkel wat amateuristische verlichting en een wit laken als achtergrond voor fotografie van klein materiaal)



    Er zijn andere plaatsen waar ik deze melding online kan plaatsen en dit is ook gebeurd maar toch denk ik hier ook kans te maken op antwoord.

    in ieder geval bedankt voor het lezen van dit bericht,

    groetjes,
    stefaan
    every gifted artist was once a beginner

  • #2
    Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

    jammer dat ik niet in de buurt woon, lijkt me toch interessant, om een horeca uitbater te fotograferen die als beroep computers heeft.
    maar hoop voor je dat er mensen positief reageren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

      de computerbranche is sinds kort stopgezet, was dat al enige tijd van plan door het feit dat ik weer buitenshuis raak nu.

      Ik ben horeca uitbater en mijn vrouw staat regelmatig in de comptoir.

      Als er vragen zijn, kan je ze gerust stellen, je hoeft daarom niet echt vanuit de hoogte te doen bouk. (of heb je de waarheid ook in pacht zoals zovelen)

      btw je landschappen zien er wel prachtig uit.

      groetjes,
      stef
      Last edited by dingetje; 27 juli 2008, 17:42.
      every gifted artist was once a beginner

      Comment


      • #4
        Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

        als je niet in de buurt woon kan je gewoon heengaan... ja toch!!!!
        mijn webstie: http://www.henkspix.nl

        Comment


        • #5
          Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

          Ik denk dat je een stuk meer kans hebt als je eerst een paar foto's van jezelf post.

          Modellennet en modelmanagement zijn momenteel places to be als je op tfcd je protfolio wil uitbreiden.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

            Jammer,

            Op zulke wonderdatum registreren en dan zulke entre maken.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

              bedankt voor de andere links fotofolio. ik heb inderdaad al afspraak met een castingbureau maar ik hou van meer professioneel ogende foto's dan de basisfoto's die de castingbureau's maken. (Ik spreek hier niet van de te betalen castingbureau's) Ik kan natuurlijk mijn vrouw of buren aanspreken maar met vakantiekiekjes denk ik niet dat een fotograaf echt veel kan doen om een beeld te maken van iemand.

              hub2805: Wat bedoeld wordt met "zo'n entré" begrijp ik niet. Ik dacht dat we het hier hadden over fotografie.
              every gifted artist was once a beginner

              Comment


              • #8
                Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door dingetje Bekijk bericht
                ik heb inderdaad al afspraak met een castingbureau maar ik hou van meer professioneel ogende foto's dan de basisfoto's die de castingbureau's maken.
                Als dat bepaald "casting"-bureau géén professioneel ogende foto's kan bezorgen dan zou ik er alvast mezelf niet inschrijven. België zit vol met bureaus, er zijn er echter maar een paar die daadwerkelijk iets op de markt betekenen.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Als dat bepaald "casting"-bureau géén professioneel ogende foto's kan bezorgen dan zou ik er alvast mezelf niet inschrijven. België zit vol met bureaus, er zijn er echter maar een paar die daadwerkelijk iets op de markt betekenen.
                  what he said ... times 10

                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                    wat ik bedoel met professioneel ogende foto's zijn foto's die buiten internet ook kunnen gebruikt worden. Verschillende castingbureau's maken een basis portfolio aan met een 2 of 3 tal outfits met een basisuitrusting in een studio met standaard instellingen. Ik heb het over foto's waar uitdrukkingen naar voor komen zoals bv een bepaalde richting uitgaan in job, avontuur, lachend, streng, enz.
                    Ik verwacht niet van een castingbureau met een gratis basisfotobestand dat die mensen een full time fotograaf gaan inhuren om figuranten, edelfiguranten, enz. te gaan fotograferen op locatie of met persoonlijk opgestelde belichting. Op dat moment is het geen castingbureau meer maar een fotostudio. Ik vraag bovendien mensen die er zin in hebben en misschien zelfs een bepaald idee in het hoofd hebben om een shoot te doen. Ik vraag niet dat iemand een portfolio voor me maakt van honderden euro's. Er is gewoonweg een kans dat iemand nog niet met een model heeft gewerkt en dit wel wil doen maar er niet aan begint vanwege bepaalde drempels wat betreft de modellen. Net zoals er beginnende modellen en acteurs zijn die fotografen zoeken zijn er ook beginnende modelfotografen die modellen zoeken. Ik ga er van uit dat ook een beginnend modelfotograaf (hetzij door middel van meer tijd) ook prachtfoto's kan maken. Bovendien krijgt die persoon zo de kans om ervaring op te doen en dan zitten we in een win/win situatie.

                    Wat betreft castingbureau's, niet elk bureau biedt gratis foto's aan en bepaalde vragen zelfs om zelf een portfolio aan te maken(die komen er gewoon niet tussen - wat zeer logisch is als de inschrijving gratis is of betalend bij een eerste opdracht)

                    groetjes,
                    stefaan
                    every gifted artist was once a beginner

                    Comment


                    • #11
                      Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                      Misschien moet je eens naar je privéberichten kijken om te zien of er iemand interesse heeft.

                      hint hint

                      Comment


                      • #12
                        Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door dingetje Bekijk bericht
                        Ik verwacht niet van een castingbureau met een gratis basisfotobestand dat die mensen een full time fotograaf gaan inhuren om figuranten, edelfiguranten, enz. te gaan fotograferen op locatie of met persoonlijk opgestelde belichting. Op dat moment is het geen castingbureau meer maar een fotostudio.
                        Stefaan ik begrijp je volkomen ...

                        Maar ...

                        Een goede start is half gewonnen, bureaus die iets betekenen verwachten top-kwaliteit fotos ... zo kunnen ze hun klanten overtuigen van de capaciteiten van hun model.

                        Zoek jezelf een goede tfcd fotograaf die ervaring heeft met portfolios ... niet iedere "goede" foto is daarom een portfolio foto.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: tfcd fotograaf mannelijk/vrouwelijk gezocht

                          even privé bericht gelezen en beantwoord.

                          fotofolio:

                          Wat je hier schrijft is inderdaad juist en precies daarom ook dat ik elke mogelijkheid aangrijp om ten eerste ervaring op te kunnen doen voor de camera en tergelijkertijd kans te maken op één of meerdere mooie portfolio foto's. Liefst nog foto's van verschillende fotografen want elke fotograaf heeft ook zijn eigen manier van werken en z'n eigen stokpaardje.Eén portfolio fotograaf is goed maar in samenwerking met andere fotografen kan er een heel divers pakket op gemaakt worden.

                          Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier wel over de film-wereld en niet zozeer de fotografie-wereld want ik zie mezelf echt niet als fotomodel uitblinken.
                          De foto's die ik momenteel gebruik om als figurant en edel-figurant aan de bak te komen, zijn echt niet van topkwaliteit (mijn vakantiekiekjes) en toch krijg ik wel al één en ander binnen. Het kan natuurlijk zijn dat ik met betere foto's meer kan verwachten maar als ik genoeg contacten kan leggen, krijg ik wel een mooie portfolio en ervaringen staan natuurlijk ook altijd mooi op de cv.

                          groetjes,
                          stef
                          every gifted artist was once a beginner

                          Comment

                          Working...
                          X