Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggerfinger @ Melkrock

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Triggerfinger @ Melkrock

    Vorige zaterdag was het in mijn buurgemeente Melkrock.
    Wilde speciaal eens gaan foto's nemen van die wilde drummer van Triggerfinger. Maar uiteindelijk koos ik toch deze plaatjes van de gitarist/zanger.
    De omstandigheden waren: heel veel tegenlicht en heel veel rook.









    facebook

  • #2
    Re: Triggerfinger @ Melkrock

    Jawadde, da beloofd voor op de Bogerfeesten dit weekend. 2 en 3 zijn het beste qua pose. De laatste is veelste uitgebrand...

    mijn gedacht é
    Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
    http://digital.raptor-tec.be

    Comment


    • #3
      Re: Triggerfinger @ Melkrock

      Jammer van de uitgebrande delen, uit deze foto's is wel op te maken dat de omstandigheden zeer moeilijk waren. Qua belichting valt de eerste nog best mee doch gaat mijn voorkeur naar 2 en 3 vanwege de houding van de gitarist.
      Het beeld moet niet altijd perfect zijn om uitstraling te hebben.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Triggerfinger @ Melkrock

        Vind foto 2 gewoon de max uitgebrand of niet pure rock op de gevoelige snaar euh... pixels vastgelegd.

        Greetz,
        Patrick Theunis
        http://www.festivalganger.be

        Comment


        • #5
          Re: Triggerfinger @ Melkrock

          Vind de foto's zeer sfeervol! De 2de heeft mijn voorkeur.

          Heb er zelf ook wat genomen op melkrock, ik zal ze vandaag nog posten.
          Maar weet niet goed of ik ze in showcase of de andere map moet plaatsen.
          Vond de omstandigheden ook helemaal niet zo ideaal

          Comment


          • #6
            Re: Triggerfinger @ Melkrock

            1 en 3 zijn WOW !

            Het uitgebrande gezicht in 2 stoort een beetje...

            Comment


            • #7
              Re: Triggerfinger @ Melkrock

              Schitterende reeks
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: Triggerfinger @ Melkrock

                Bij zulke absolute topklasse gaan we toch niet beginnen melken over 'uitgebrand' en zo zeker? Alle drie verbijsterend knap, Jaak.

                Comment


                • #9
                  Re: Triggerfinger @ Melkrock

                  Fantastische 2de (pose)!
                  Jammer wel van de overvloed aan rook op 't podium, maar dat heb je niet in de hand.

                  Eerlijk: je graspop-reeks vond ik wel sterker (scherpere beelden, minder ruis, opvallende compo's, ...)
                  www.festivalnoise.be
                  http://www.timmyhaubrechts.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Triggerfinger @ Melkrock

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
                    Fantastische 2de (pose)!
                    Jammer wel van de overvloed aan rook op 't podium, maar dat heb je niet in de hand.

                    Eerlijk: je graspop-reeks vond ik wel sterker (scherpere beelden, minder ruis, opvallende compo's, ...)
                    Hmm rook vind ik vaak een meerwaarde omdat het heel sfeervol kan zijn ....maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
                    En de ruis...idd je hebt gelijk ....ik werk met een 30d en ga niet verder dan iso 800 en als ik die foto's bekijk met de nieuwste nikons en de eos 5d ben ik wel een beetje jaloers.......
                    Ja de werkomstandigheden op Graspop waren dermate gunstig dat zich dat ook uit in de kwaliteit van de foto's..........zo werken op een verhoogje voor het (hoofd) podium biedt immers zoveel extra mogelijkheden.....kan je eigenlijk niet vergelijken met de omstandigheden op een klein festival.........
                    facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Triggerfinger @ Melkrock

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                      Hmm rook vind ik vaak een meerwaarde omdat het heel sfeervol kan zijn ....maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
                      En de ruis...idd je hebt gelijk ....ik werk met een 30d en ga niet verder dan iso 800 en als ik die foto's bekijk met de nieuwste nikons en de eos 5d ben ik wel een beetje jaloers.......
                      Ja de werkomstandigheden op Graspop waren dermate gunstig dat zich dat ook uit in de kwaliteit van de foto's..........zo werken op een verhoogje voor het (hoofd) podium biedt immers zoveel extra mogelijkheden.....kan je eigenlijk niet vergelijken met de omstandigheden op een klein festival.........
                      volledig mee eens jaak,
                      zelfde op dour , belichting was op sommige momenten (zoals bij woven hand) om duimen en vinger af lekken , en daar moet je dan ook gunstig gebruik van maken , (inclusief de podiums, al is dat nogal lastig als je zelf nog eens groot bent (in mijn geval dus )

                      rook, burn, maar de sfeer zit er zo hard in , dus technisch eigenlijk heelmaal niet goed , maar toch mooi werk! (tevens het bewijs dat je die moeilijkere omstandigheden meer dan aan kunt of er toch nog iets moois van weet te maken)

                      over die gunstige omstandigheden, ik zie wel vaker beelden van concerten waar de belichting heel mooi is , maar fotograven er toch nog ni slagen slechte beelden af te leveren en
                      daar kan ik niet zo goed aan uit .. , bij voldoende licht is concertfotografie nu niet de moeilijkste tak die er is
                      Ik stopte op dour mijn cam even in vriendin haar hand , ik zei richt en druk maar (en buiten de compos na zat dat goed )
                      Last edited by kemizz; 26 juli 2008, 13:03.
                      www.kemizz.com
                      Brand new Blog
                      kemizzdotcomonflickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Triggerfinger @ Melkrock

                        Ik vind dat er dikwijls een beetje teveel gekeken wordt naar de technische kant van de foto's die hier gepubliceerd worden. Voor mezelf is het gevoel dat ze opwekken al even belangrijk. Deze ogenschijnlijk wat "slordige" foto's hebben een echte rock & roll sfeer, dewelke waarschijnlijk perfect aansluit bij het type muziek.

                        Van een rustige artiest is het ook moeilijk "dynamische" foto's te maken, vooral als dat dan nog eens loodrecht op de sfeer van het concert staat. Met andere woorden, Jaak heeft hier weer een lekker reeksje, met 1 en 2 als mijn voorkeuren.
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment


                        • #13
                          Re: Triggerfinger @ Melkrock

                          True van die rook, maar in combinatie met roodachtig licht is dat dus verschrikkelijk om te fotograferen :-)

                          Mja, over die toestellen: gisteren liep ik op suikerrock rond: d3, d300 en 'n hoop dikke machinen van Canon... Best om jaloers op te zijn ja... 'k zal me nog 'n jaar of 20 bezighouden met m'n bescheiden D70 :-)
                          www.festivalnoise.be
                          http://www.timmyhaubrechts.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Triggerfinger @ Melkrock

                            Kun je je voorstellen dat bijv Anton Corbijn hier anoniem foto's zou posten:

                            "Jawadde!!! Veel te grijs!!! En veel te veel ruis!!! En dan ook nog eens veel te donker en onscherp!!
                            Eerst eens bij fotobeoordeling posten en dan kom je nog maar eens terug :-) "

                            Ik vind zeker in dit onderdeel, mijn favoriete en waar ik zelf ook het meest actief ben, dat de sfeer veel belangrijker is dan het technisch gedeelte van de foto's. Wat ben je met foto's die perfect in orde zijn, maar absoluut geen sfeer hebben?
                            Allé, nog een weekske en dan ben ik terug uit verlof en kan ik nog wat posten, want hier is den ftp gedisabled :-(

                            Superfoto's, trouwens, Jaak.
                            www.YourConcertShots.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Triggerfinger @ Melkrock

                              Ondanks de aanwezige ruis heb ik een sterke voorkeur voor de eerste. Vooral omwille van de kleuren. Nr. 2 en 3 spreken mij niet zo aan.
                              www.elwee.net

                              Comment

                              Working...
                              X