Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prestoprint formaat : Prestoprint antwoordt ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prestoprint formaat : Prestoprint antwoordt ...

    Sorry da'k blijf doordraven, maar ik weet het écht niet meer :
    Situatie was :
    <font size=2>
    Foto's die ik onbewerkt doorstuurde ( 1600x1200 pixels : dus 4:3 ) komen perfect en integraal gedrukt op papier te staan : geen witte randjes, geen clipping.
    Foto's die ik ik doorstuur in het formaat zoals jullie het graag hebben ( 1575x1050 pixels : dus 3:2 ) verliezen een stuk aan de rand...
    Prestoprint website zegt:
    Afdrukformaat 8,9 x 13,0 cm
    Ideaal beeldformaat in pixels 1050 X 1575
    </font id=size2>

    Ik heb deze vraag aan Prestoprint zelf gesteld, en kreeg zonet volgend antwoord :
    <font color=blue>
    Als u de digitale bestanden met een fotobewerking programma veranderd, dan moet de canvas even groot zijn als het bestand. Anders kloppen de verhoudingen niet.
    Het canvas is te vergelijken met het papierformaat waar een afbeelding ( het digitaal bestand) op geprojecteerd wordt.
    </font id=blue>

    De foto die ik bewerkt heb, had ik ge-exporteerd naar jpeg met formaat 1050x1575, da's dan toch ook automatisch de grootte van het zogenaamde "canvas" ... Of niet ?
    embee

    "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Over de service van Prestoprint kan ik niet klagen !
    Heb ondertussen al 3 emails gekregen van de helpdesk met mogelijke verklaringen.

    Blijkt dat de verhoudingen van mijn foto wel kloppen, maar dat er langs alle kanten 2mm afgesneden wordt...

    In mijn geval ( er stond tekst op de foto's ) was dat wel heel belangrijk om weten ...

    Hopelijk heeft er toch iemand hier wat aan gehad...

    embee

    "Some people say I cannot play the piano, but no one can say I didn't enjoy it."
    embee ::: nikon stuff

    Comment

    Working...
    X