Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

materiaal 360° fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • materiaal 360° fotografie

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje bezig aan het experimenteren met 360° panorama fotografie.
    Nu zou ik graag in één keer een set kopen met de basisuitrusting;
    -fototoestel
    -fisheye
    -statief
    -panohead

    Ik heb al wat het internet afgeschuimd op zoek naar zo'n set maar zonder succes. Eénmaal met succes maar veel te omvangrijk en te duur..

    Kent er iemand verdelers die dergelijke sets aanbieden.

    Alvast bedankt,
    =servaas=

  • #2
    Re: materiaal 360° fotografie

    Waarom moet dat eigenlijk allemaal in één set?
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment


    • #3
      Re: materiaal 360° fotografie

      de eigenlijk reden is dat ik in Sénégal woon en via het internet verdrink in de talloze mogelijkheden wat toestellen, fisheye, panoheads en statieven betreft...
      Zonder de verschillende oplossingen te kunnen aanraken vind ik het moeilijk om te beslissen..
      Een degelijk setje via internet aankopen zou het een stuk vermakkelijken..

      vandaar dus

      =servaas=

      Comment


      • #4
        Re: materiaal 360° fotografie

        Tja, die keuze vind'k persoonlijk eerder een pluspunt Qua goedkoop panohead is de Nodal Ninja gekend.
        Mijn foto's en fractals
        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

        Comment


        • #5
          Re: materiaal 360° fotografie

          Is het vooral voor qtvr's of voor panoramas? Of misschien voor allebei?

          Ik gebruik zelf een manfrotto 303sph, het voordeel is dat je ook kan tilten, maar als je dat niet nodig hebt zou ik ook niet zo'n panokop nemen. Een kop die niet kan tilten is stabieler en goedkoper. Maar zoals je zegt, er zijn zoveel mogelijkheden.

          Dus, welk materiaal heb je al en wat voor pano's wil je juist maken?

          Comment

          Working...
          X