Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Richtprijs voor eerste shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Richtprijs voor eerste shoot

    Hallo,

    Binnenkort moet ik foto's nemen van enkele modellen voor hun website.

    Ik ben zeker geen professional, eerder een goede beginner

    Graag had ik geweten hoeveel ik voor zo'n shoot kan vragen. Het zou vermoedelijk 1 namiddag zijn.

    Als jullie geen prijzen willen zetten, gelieve mij dan een berichtje te sturen. Dit zou heel vriendelijk zijn.

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Matthias

  • #2
    Re: Richtprijs voor eerste shoot

    al eens gedacht aan TFCD ? Jij bent geen prof zeg je zelf. Zelf krijg je ook de foto's, kan je ervan leren en aan je eigen portfolio beginnen als je meer modelfotografie wil doen in de toekomst. ik veronderstel dat de modellen ook geen pro's zijn dus waarom hen geld uit de zakken jagen?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Richtprijs voor eerste shoot

      voor een middagje kan je gerust 750 Euro vragen hoor, daarna komen er natuurlijk nog wat extra kosten bij voor de verdere afwerking van het geheel, dus het totaal kostenplaatje komt ze op ongeveer 1000 Euro.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Richtprijs voor eerste shoot

        Net zoveel als dat die goede beginnende modellen horen te vragen om voor jou lens te willen staan, dan is het mooi op 0 verrekend oftewel tfp / tfcd.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Richtprijs voor eerste shoot

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          voor een middagje kan je gerust 750 Euro vragen hoor, daarna komen er natuurlijk nog wat extra kosten bij voor de verdere afwerking van het geheel, dus het totaal kostenplaatje komt ze op ongeveer 1000 Euro.
          grt,bouk.


          En nu nog een model vinden die dat bedrag wil betalen

          Doe dat op tfcd, zeker als je géén "pro" bent (er van uitgaande dat je wel facturen kan opmaken, indien niet ... zeker tfcd om misverstanden te vermijden met de fiscus).
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Richtprijs voor eerste shoot

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht


            En nu nog een model vinden die dat bedrag wil betalen

            Doe dat op tfcd, zeker als je géén "pro" bent (er van uitgaande dat je wel facturen kan opmaken, indien niet ... zeker tfcd om misverstanden te vermijden met de fiscus).
            die modellen heeft ie toch al!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Richtprijs voor eerste shoot

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              die modellen heeft ie toch al!!
              grt,bouk.
              Ja dat is waar maar vergeet niet dat modellen die een portfolio update willen géén €750 - €1000 daarvoor gaan betalen.

              Indien hij natuurlijk meer dan 3 modellen heeft en ze kunnen de prijs delen ...
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Richtprijs voor eerste shoot

                Ik stel voor ga er nadien lekker een pint mee drinken , en wie weet mag je nadien al hun vriendinnen ook vast leggen voor je lens
                Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                Comment


                • #9
                  Re: Richtprijs voor eerste shoot

                  Centen vragen is om last vragen... en als het wat meevalt krijgt ge een heleboel toffe pics bijeen, die ge zelf ook kunt gebruiken...
                  En wie weet... moogt ge binnen een paar jaar met hen mee naar Milaan en Parijs gaan trekken... is pas écht fun hé !

                  Pat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Richtprijs voor eerste shoot

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    voor een middagje kan je gerust 750 Euro vragen hoor, daarna komen er natuurlijk nog wat extra kosten bij voor de verdere afwerking van het geheel, dus het totaal kostenplaatje komt ze op ongeveer 1000 Euro.
                    grt,bouk.
                    slik, ik ben onderbetaald
                    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                    https://sites.google.com/view/pdh65/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Richtprijs voor eerste shoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Binnenkort moet ik foto's nemen van enkele modellen voor hun website.

                      Ik ben zeker geen professional, eerder een goede beginner

                      Graag had ik geweten hoeveel ik voor zo'n shoot kan vragen. Het zou vermoedelijk 1 namiddag zijn.

                      Als jullie geen prijzen willen zetten, gelieve mij dan een berichtje te sturen. Dit zou heel vriendelijk zijn.

                      Alvast bedankt voor de reacties!

                      Matthias

                      Als goede beginner werk je gratis ....Je mag al blij zijn dat modellen willen komen, werk wel met contract, zodat je de beelden mag gebruiken op een niet commerciele basis.

                      Zou je ook bereid zijn om te betalen voor een model ?

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Richtprijs voor eerste shoot

                        Het ligt wel wat anders. De modellen zijn naar mij gekomen en zij vroeger wat de prijs was.. Vandaar..
                        Heb afgesproken voor 250euro, voor een sessie.

                        Bedankt voor jullie reacties!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Richtprijs voor eerste shoot

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk bericht
                          Het ligt wel wat anders. De modellen zijn naar mij gekomen en zij vroeger wat de prijs was.. Vandaar..
                          Heb afgesproken voor 250euro, voor een sessie.

                          Bedankt voor jullie reacties!
                          Dat is wel erg veel voor een beginner.

                          Ik hoop voor de modellen dat ze er voldoende kwaliteit voor terugkrijgen...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Richtprijs voor eerste shoot

                            Wel om eerlijk te zijn, met dat je zegt dat je een beginner bent zou ik zeker niet te veel vragen hoor. Moest ik in jou schoenen staan zou ik het als een beginner zelfs een eer vinden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Richtprijs voor eerste shoot

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk bericht
                              Het ligt wel wat anders. De modellen zijn naar mij gekomen en zij vroeger wat de prijs was.. Vandaar..
                              Heb afgesproken voor 250euro, voor een sessie.

                              Bedankt voor jullie reacties!

                              goe bezig.... je vindt dus van jezelf dat je betere kwaliteit levert dan veel pro's....

                              daar liggen de prijzen vaak nog lager...

                              man man....
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X